اخبار بلاکچین و دنیای کریپتواخبار و مقالات

مجله‌ی تکنولوژی MIT: بلاکچین همچنان در مقابل هکر‌ها آسیب‌پذیر است

مجله MIT Technology Review که متعلق به دانشگاه MIT است طی مقاله‌ای به آسیب‌پذیری‌های فن‌آوری بلاکچین پرداخته است

نکات برگزیده مطلب
  • مجله تکنولوژی MIT با نام MIT Technology Review با انتشار مقاله‌ای در روز ۱۹ فوریه ادعا می‌کند که فن‌آوری بلاکچین که به شکل گسترده‌ای بر امنیت آن تاکید شده است، همچنان در مقابل هک آسیب‌پذیر است. موسسه‌ی فن‌آوری ماساچوست ایالات متحده آمریکا(United States Massachusetts Institute of Technology) یا به اختصار MIT مالکیت این مجله را در اختیار دارد.

 

مجله‌ی فن‌آوری MIT تاکید کرد که تکنولوژی بلاکچین یک سیستم اقتصادی پیچیده را ارائه می‌کند که به رفتار غیر قابل پیش‌بینی انسان بستگی دارد.

این بررسی با اشاره به آسیب‌پذیری پرداخت مضاعف(Double Spending) نقایص متعدد امنیتی را مطرح کرده است که از زمان تولد رمزنگاری به شکل گسترده‌ای در پلتفرم‌های رمزارزی و قرارداد‌های هوشمند ظاهر می‌شوند.

این بررسی در ادامه، شرایطی را که موجب آسیب‌پذیری تکنولوژی بلاکچین می‌گردد از جمله اشکالات غیر معمول در سیستم و فاکتور انسانی را بر می‌شمارد. این مجله اعلام کرد:

به‌طور خلاصه، اگرچه تکنولوژی بلاکچین مدتهاست برای امنیت آن مورد توجه قرار گرفته است، ولی در شرایط مشخصی می‌تواند کاملا آسیب پذیر باشد. گاهی اوقات اجرای ضعیف و یا اشکالات نرم افزاری ناخواسته می‌تواند دلیلی برای عدم امنیت این شبکه باشد. در زمان‌های دیگر، این فن‌‌آوری در منطقه‌ی خاکستری قرار دارد[عدم اطمینان از امنیت یا نا امنی این شبکه]؛ نتیجه‌ی تعاملات پیچیده کدها، اقتصاد بلاکچینی و حرص و جاه‌طلبی انسان است. MIT Technology Review Magazine

این مقاله‌ در ادامه به برنامه‌هایی که توسط شرکت‌های بلاکچینی و رمزارزی ارائه شده‌اند و به هکر‌های کلاه سفید اجازه می‌دهند با گزارش گزارش نقص امنیتی مشخص در یک پلتفرم خاص، پاداش دریافت کنند، اشاره می‌کند.

بر اساس گزارش TheNextWeb، هکر‌های کلاه سفید در سال 2018، به ارزش 878 هزار دلار با گزارش اشکالات امنیتی در حوزه‌ی رمزارزی به‌دست آورده‌اند.

اخیرا Coinbase جایزه‌ی 30 هزار دلاری را برای گزارش باگ‌های بحرانی در سیستم خود قرار داده است که بزرگترین سیستم پاداش دهی است که توسط یک صرافی در سایت HackerOne ارائه شده است.

این مجله در گذشته ادعا کرده است که با در نظر گرفتن شرایط بحرانی در حوزه تکنولوژی بلاکچین در سال 2018، این تکنولوژی در نهایت و در سال 2019 گسترش خواهد یافت.

نظر شما در ارتباط با گزارش مجله تکنولوژی MIT در زمینه‌ی آسیب پذیری امنیتی بلاکچین چیست؟ نظر خود را به صورت کامنت با ما درمیان بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
منبع
Cointelegraph
دکمه بازگشت به بالا