اخبار بلاکچین و دنیای کریپتواخبار و مقالات

سوئیفت به دنبال انجام مبادلات مالی بر بستر بلاک‌چین

سرویس پیام‌رسان مالی SWIFT برای تحقق این موضوع یک الگوریتم اثبات(PoC) جدید معرفی کرده است

نکات برگزیده مطلب
  • سرویس ارتباطات مالی سوئیفت(SWIFT) اخیرا یک الگوریتم Proof Of Concept جدید را معرفی کرده است که می‌تواند با استفاده از تکنولوژی دفاترکل توزیع شده‌ی پلت‌فرم بلاک‌چینی Corda، امکان استفاده از دروازه‌ی اتصال gpi(یا gpi Link gateway) را مورد بررسی و آزمایش قرار دهد. سوئیفت توضیح داده است که این اتصال تمامی کاربران Gpi را به پلت‌فرم‌های تجاری مختلف متصل می‌کند و به آن‌ها اجازه می‌دهد تا بتوانند پرداخت، پیگیری، بررسی اعتبار پرداخت کننده و تایید اعتبارات را انجام دهند.

PoC سوئیفت

سرویس ارتباطات مالی سوئیفت(SWIFT) اخیرا یک الگوریتم Proof Of Concept(یا PoC) جدید را معرفی کرده است که می‌تواند با استفاده از تکنولوژی دفاترکل توزیع شده‌ی پلت‌فرم بلاک‌چینی Corda، دروازه‌ی اتصال gpi(یا gpi Link gateway) را مورد بررسی و آزمایش قرار دهد. این دروازه‌ی اتصال جهت برقراری ارتباط و پیوند بین تجارت الکترونیک و پلت‌فرم‌های تجازی استفاده‌کننده از gpi سوئیفت مورد استفاده قرار می‌گیرد.

SWIFT

سوئیفت توضیح داده است که این اتصال تمامی کاربران Gpi را به پلت‌فرم‌های تجاری مختلف متصل می‌کند و به آن‌ها اجازه می‌دهد تا بتوانند پرداخت، پیگیری، بررسی اعتبار پرداخت کننده و تایید اعتبارات را انجام دهند.

گیت مذکور، نظارت پیوسته و کنترل جریان‌های پرداخت و جابجایی کالا از طریق پلت‌فرم‌های تجاری را ممکن می‌سازد، در حالی که از APIها، سوئیفت و استاندارد‌های ISO نیز پشتیبانی خواهد کرد.

لوک مورانت(Luc Meurant) افسر ارشد بازاریابی سوئیفت می‌گوید که بانک‌ها قادر خواهند بود «خدمات پرداخت سریع و شفاف را به پلت‌فرم‌های تجارت الکترونیک و بازرگانی» ارائه کنند و «با توجه به پذیرش بالای پلت‌فرم Corda در اکوسیستم تجاری، انتخاب این پلت‌فرم یک امر طبیعی برای اجرای الگوریتم Proof Of Concept با R3 بود».

دیوید روتر(David E. Rutter) مدیرعامل R3 نیز اعلام نموده:

پس از راه‌اندازی اخیر بخش Corda، امکان پرداخت و انجام وظایف بر روی پلت‌فرم Corda محقق شد. این کار یک توسعه‌ی منطقی برای اتصال به gpi سوئیف بود. David E. Rutter

در اولین مرحله‌ قرار است که این الگوریتم Proof Of Concept بر روی Corda کار کند و هدف آن اضافه کردن پرداخت‌های gpi سوئیف به مبادلات و تجارت‌های بلاک‌چینی می‌باشد.

سیستم خدمات پرداخت PoC قرار است تا از ارزهای فیات استفاده کرده و براساس gpi، انجام پرداخت‌های خارج از دفاترکل(Off Ledger) را ممکن سازد.

شرکت‌هایی که از پلت‌فرم R3 استفاده می‌کنند، قادر خواهند بود در PoC پرداخت‌های بانکی خود را با استفاده از اتصال gpi تایید کنند. پرداخت‌های gpi نیز توسط شرکت‌های مختلف پردازش شده و تاییدیه‌های اعتبار از طریق اتصال gpi و پس از تکمیل شدن، به پلت‌فرم‌های تجاری گزارش خواهد داد.

این الگوریتم PoC در ابتدا فقط از پلت‌فرم Corda پشتیبانی خواهد کرد اما در آینده پشتیبانی از دیگر پلت‌فرم‌های دفاترکل توزیع شده و تجارت الکترونیک افزوده خواهد شد.

PoC سوئیفت شامل شرکت‌کنندگان بانکی و شرکت‌های بزرگ خواهد بود. گفته شده که یک نمونه‌ی اولیه این این پروتکل در سپتامبر ۲۰۱۹ در لندن رونمایی خواهد شد.

نظر شما در رابطه با الگوریتم PoC سوئیفت چیست؟ استفاده از تکنولوژی بلاک‌چین چه مزایایی برای سوئیفت به همراه خواهد داشت؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]

منبع
ZDnetBankingtech

بهادر قلندرپور

علاقه‌مند به دنیای رمزارزها و تکنولوژی بلاک‌چین کارگردان بازی "تاریک‌‌تر از سایه" دانشجوی مهندسی پزشکی
دکمه بازگشت به بالا