اخبار و مقالاتاسکم و قانونگذاری - Scam & Regulation

ICOهایی که به صورت عمومی عرضه می‌گردند باید در SEC ثبت شوند

رئیس کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا: چنانچه قصد پیشنهاد و فروش اوراق بهادار را داشته باشید، باید آن را مطابق قوانین ما انجام دهید

نکات برگزیده مطلب
  • جی کلیتون(Jay Clayton)، رئیس کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده آمریکا(SEC)، اخیرا در زمینه‌ی شرایط حاکم بر قانون‌گذاری پیشنهاد اولیه‌ی سکه(ICO) صحبت کرده است. کلیتون تاکید کرد که تمامی ICOها به منظور کسب اطمینان از مطابقت با قانون آمریکا باید در SEC ثبت گردند.

الزامات قانون‌گذاری

رئیس کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا تاکید کرد که این نهاد بیت‌کوین(BTC) را به صورت اوراق بهادار در نظر نمی‌گیرد اما با توکن‌هایی که در ICOهای مختلف پیشنهاد می‌گردد، به صورت اوراق بهادار برخورد می‌کند. کلیتون گفت: «چنانچه قصد پیشنهاد و فروش اوراق بهادار را داشته باشید، باید آن را مطابق قوانین ما انجام دهید.»

کلیتون در زمینه‌ی حرکت اخیر این نهاد قانون‌گذاری در مقابل ICOها «مجددا تاکید کرد که قوانین اوراق بهادار ما بر ICOها اعمال می‌شود». وی افزود:

چنانچه کسی قصد جمع‌آوری سرمایه از طریق پیشنهاد اولیه‌ی سکه را داشته باشد، باید آن را در یک قرارداد خصوصی انجام دهند و یا مجبور خواهند بود، ICO خود را در SEC ثبت کنند. هنگامی که آن را در SEC ثبت می‌کنند، باید اظهارنامه‌های مالی و شفاف‌سازی‌های لازم را در چهارچوب مورد نظر ارائه نمایند. Jay Clayton

هنگامی که از او سوال شد، آیا تمامی ICOها غیرقانونی هستند، کلیتون با اشاره به این‌که او هیچ ICO ثبت شده‌ای توسط SEC را مشاهده نکرده است، پاسخ داد:

ICOهایی که از خارج از آمریکا ارائه می‌شوند و یا به صورت خصوصی ارائه شده و از ثبت نام در SEC معاف هستند، خارج از محدوده‌ی نظارتی SEC قرار دارند. با این حال زمانی که پیشنهاد اولیه‌ی سکه به شکل عمومی ارائه شود، این اقدام قانونی نیست. Jay Clayton

نگرانی‌های SEC در زمینه‌ی ETFها

هنگامی که از وی در مورد صندوق قابل معامله در بورس(ETF)Vaneck سوال شد، کلیتون از اظهار نظر در این رابطه خودداری کرد. با این وجود، او ادعا کرد که SEC در زمینه‌ی اعلام نگرانی‌های این نهاد نظارتی شفاف عمل کرده است. به عنوان مثال «آیا اطلاعات قیمتی قابل اعتماد در بازارهای معاملاتی وجود دارد.» کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا همچنین در زمینه‌ی حفاظت از این دارایی‌ها دارای دغدغه است، به ویژه این‌که «آیا اشخاصی که این نوع دارایی‌ها را نگه‌داری می‌کنند می‌توانند بر در دسترس بودن این دارایی همانند دیگر دارایی‌هایی که ETF را پایه‌گذاری می‌کنند، حساب کنند.»

هستر پیرس(Hester Peirce)، کمیسیونر SEC اخیرا با حظور در پادکست «What Bitcoin Did» در زمینه‌ی رد نه پیشنهاد ETF بیت‌کوین در ابتدای سال جاری صحبت کرد. او اظهار داشت که این کمیسیون تمایل دارد «با یک بررسی اجمالی رمزارزها، با توجه به تفاوت این نوع دارایی در مقایسه با دیگر انواع دارایی‌ها تصمیم‌گیری نماید.» با وجود این‌که این دیدگاه «تا حدی صحیح است، مشابهت‌هایی نیز با دیگر انواع دارایی‌ها همانند طلا وجود دارد.»

نظر شما در مورد گفته‌های رئیس کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا چیست؟ آیا فکر می‌کنید ثبت ICOها در SEC متداول خواهد شد؟ نظر خود را به صورت کامنت با ما درمیان بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

منبع
bitcoin.com
دکمه بازگشت به بالا