اخبار بلاکچین و دنیای کریپتواخبار و مقالات

اینتل به دنبال تولید دستگاه‌های اسیک کم مصرف

این شرکت ادعا می‌کند که می‌تواند ۱۵ درصد از مصرف برق دستگاه‌های استخراج بیت‌کوین را کاهش دهد

نکات برگزیده مطلب
  • اینتل(Intel) اخیرا در اداره‌ی ثبت اختراع و علائم تجاری ایالات متحده یک حق ثبت اختراع دریافت کرده است که در این پرونده ادعا می‌کند توانایی ساخت دستگاه‌هایی را دارد که از نظر مصرف انرژی نسبت به دستگاه‌های ماینینگ بیت‌کوین فعلی، حدود ۱۵ درصد انرژی کم‌تری مصرف می‌کنند.

کمپانی اینتل(Intel) که پس از شرکت سامسونگ دومین شرکت بزرگ جهان در زمینه‌ی تولید تراشه‌های پردازشی نیمه‌ هادی می‌باشد، اخیرا یک حق ثبت اختراع دستگاه ماینینگ بیت‌کوین با بهره‌وری بالا از لحاظ انرژی، بدست آورده است. لازم به ذکر است که این کمپانی در سال ۲۰۱۷ توانسته چیزی بیش از ۶۲/۷۶ میلیارد دلار سود خالص بدست آورد.

در حق ثبت اختراع یاد شده تمام فرایند ماینینگ توضیح داده شده است و در ادامه جزئیاتی در مورد نحوه‌ی رفع هزینه‌های سرسام‌آور بیت‌کوین ماینینگ ارائه شده است. کمپانی اینتل در این حق ثبت اختراع تصدیق می‌کند که «مصرف انرژی(که لازمه‌ی این کار است) باعث افزایش چند برابری هزینه‌های مربوط به ماینینگ بیت‌کوین می‌شود» و به نظر می‌رسد که این کمپانی در تلاش است تا با استفاده از این اختراع به کمک صرفه‌جویی انرژی ماینر‌ها(و هزینه‌های آن‌ها) بشتابد. این حق ثبت در رابطه با بهبود‌ مصرف انرژی توسط اینتل توضیحاتی ارائه کرده و ادعا می‌کند که می‌تواند حجم زیادی از مصرف برق را کاهش دهد و به ذخیره‌ی آن کمک شایانی کند:

دستگاه‌های اختصاصی ماینینگ بیت‌کوین یا همان اسیک‌ها برای پیاده‌سازی چندین موتور الگوریتم SHA-256 با مصرف انرژی بیش از ۲۰۰ وات، عملکردی معادل هزاران هش در ثانیه را ارائه می‌دهند. تجسم کنید با اعمال این چهارچوب اصول بهینه‌سازی میکرومعماری رخ می‌دهد، که این بهبود عبارت است از انتخاب پارامتر‌های خاصی در محاسبات استخراج بیت‌کوین. تنظیم سخت‌افزاری این پارامتر‌ها نیاز به محاسبات مجدد آن‌ها را از بین می‌برد و به این وسیله مصرف انرژی را حدود ۱۵ درصد کاهش می‌دهد. Inte’s Patent

متن کامل این حق ثبت اختراع را می‌توانید با رجوع به پایگاه داده‌های اداره‌ی ثبت اختراع و علائم تجاری ایالات متحده(USPTO) مطالعه فرمایید.

اینتل یک نکته را فراموش کرده است

در این بین، بسیاری از مفسران اشاره کردند که سخت‌افزار کارآمد‌تر نمی‌تواند میزان مصرف انرژی ماینینگ و استخراج بیت‌کوین را تحت تاثیر قرار دهد. اگر مزارع و فارم‌های ماینینگ ۱۰۰ هزار دلار سرمایه‌ در اختیار داشته باشند، تمام این پول را برای افزایش میزان قدرت هش خود خرج خواهند کرد و مهم نیست که ۱۰۰ عدد دستگاه ماینینگ خریداری می‌کنند، و یا ۱۵۰ عدد «دستگاه ماینینگ کارآمد» خریداری می‌کنند. کاربری با نام هاسو(Hasi) با انتشار یک پست توییتری این چنین عنوان کرد:

وی پس از انتشار این پست توییتری اظهار داشت که «اگر اینتل موفق با ساخت یک دستگاه ماینینگ بیت‌کوین(BTC) شود که می‌تواند حدود ۱۵ درصد در مصرف برق صرفه‌جویی نماید، نتیجه تنها این خواهد بود که ۱۵ درصد دستگاه‌های ماینینگ بیت‌کوین بیشتری به شبکه افزوده خواهد شد که به همان میزان گذشته برق مصرف می‌کنند».

نظر شما در رابطه با این حق ثبت اختراع و ایراد وارده به آن چیست؟ آیا می‌تواند بر کاهش هزینه‌های مربوط به برق و انرژی تاثیری داشته باشد؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

منبع
Cryptoglobe

بهادر قلندرپور

علاقه‌مند به دنیای رمزارزها و تکنولوژی بلاک‌چین کارگردان بازی "تاریک‌‌تر از سایه" دانشجوی مهندسی پزشکی
دکمه بازگشت به بالا