اخبار بلاکچین و دنیای کریپتواخبار و مقالات

ویتالیک بوترین از دانشگاه بازل دکتری افتخاری دریافت کرد

این مدرک به خاطر فعالیت‌های خلاقانه‌ بوترین در حوزه‌ی بلاکچین به او اعطا گردیده است

نکات برگزیده مطلب
  • ویتالیک بوترین(Vitalik Buterin)، یکی از خالقین اتریوم(Ethereum)، به خاطر فعالیتش در توسعه‌ی بلاکچین از دانشکده‌ی تجارت و اقتصاد دانشگاه بازل(University of Basel)، مدرک دکتری افتخاری دریافت کرد. این مدرک در جشن سالانه‌ی تاسیس این دانشگاه به او اعطا شد.

پروفسور الکساندر برنتسن(Aleksander Berentsen)، رئیس دانشکده‌ی تجارت گفت: «نوآوری ویتالیک در بلاکچین تحول آفرین است. دستاورد وی موجب می‌گردد تا علم و صنعت با یکدیگر همکاری کنند.»

دانشکده‌ی تجارت و اقتصاد دانشگاه بازل اعلام کرد که از این «مبتکر استثنایی، خلاق و نوآور که نقش تعیین کننده‌ای در شکل‌گیری عصر دیجیتالی معاصر ایفا کرده است» تجلیل می‌کند.

در این متن به علاقه‌ی تحقیقاتی ویتالیک در نظریه‌ی بازی، انگیزه‌های اقتصادی و مدیریت و همچنین نوآوری اقتصادی اصلی او اشاره شد.

ویتالیک در اطلاعیه‌ای گفت:

من مفتخرم که از دانشگاه بازل، قدیمی‌ترین دانشگاه سوئیس دکتری افتخاری دریافت کردم. سوئیس به دلیل تحقیقات نوآورانه در زمینه‌ی بلاکچین به خوبی شناخته شده است. Vitalik Buterin

بر اساس توئیت منتشر شده در حساب کاربری رسمی این دانشگاه، دانشکده‌ی اقتصاد و تجارت قدیمی‌ترین دانشگاه سوئیس برای «دستاورد‌های برجسته در حوزه‌ی رمزارزها، قرارداد‌های هوشمند و طراحی سازمانی» به بوترین دکتری افتخاری اعطا کرد.

توییت دانشگاه بازل- ویتالیک بوترین دکترای افتخاری از دانشکده‌ی تجارت و اقتصاد دانشگاه بازل دریافت کرد. بنیانگذار اتریوم دستاورد‌های برجسته‌ای در زمینه‌ی رمزارزها، قرارداد‌های هوشمند و طراحی سازمانی دارد.

دانشگاه بازل با اشاره به فعالیت «پیشگامانه‌ی» بوترین در ترویج مفهوم تمرکز زدایی و همچنین مفهوم «مشارکت برابر در عصر دیجیتالی»، تاکید کرد که بوترین «مقالات علمی خود را بدون مدرک و یا الزام از سوی دانشگاه خاصی منتشر کرده است.»

بوترین که از حامیان تمرکز زدایی است، در جولای 2018 با انتقاد از صرافی‌های متمرکز، اعلام کرد که موسسات این چنینی باید «از بین بروند». این توسعه دهنده‌ی نرم افزاری ادعا کرد که جامعه‌ی رمزارزی باید ایده‌ی احمقانه‌ی «مدیریت فردی» مقابله کند.

اتریوم که سومین رمزارز بزرگ بازار از نظر حجم معاملات به شمار می‌رود در تابستان 2015 منتشر شد. این نوآوری یک پلتفرم بلاکچینی برای قرارداد‌های هوشمند و برنامه‌های کاربردی غیر متمرکز(DApps) است. این رمزارز در حال آماده شدن برای انتشار بروزرسانی جدید خود است.

نظر شما در ارتباط با اعطای دکترای افتخاری به بوترین چیست؟ نظر خود را به صورت کامنت با ما درمیان بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

منبع
CointelegraphCoindesk
دکمه بازگشت به بالا