اخبار بلاکچین و دنیای کریپتواخبار و مقالات

آغاز پذیرش بیت‌کوین در یکی از فروشگاه‌های بزرگ ونزوئلا

وقوع تورم بی‌سابقه در ونزوئلا، موجب گسترش روز افزون استفاده از رمزارز‌ها در این کشور شده است

نکات برگزیده مطلب
  • در حالی که اقتصاد ونزوئلا همچنان با تورم شدیدی دست و پنجه نرم می‌کند، یک فروشگاه بزرگ محلی با نام TRAKI پذیرش بیت‌کوین(BTC) و دیگر رمزارزها را آغاز کرده کرده است. به نظر می‌رسد گسترش استفاده از رمزارزها در این کشور همچنان ادامه یابد.

رمزارزها: یک جایگزین مطمئن برای ارز فیات

با گذر زمان استفاده از رمزارزها(Cryptocurrency) در اقتصاد ونزوئلا(Venezuela) به عنوان جایگزینی برای بولیوار(Sovereign Bolivar) در این کشور، دائما افزایش می‌یابد. TRAKI، که یک فروشگاه بزرگ محلی در این کشور است، پذیرش رمزارزها را آغاز کرده است.

بر اساس پستی که توسط ImVito با عنوان «Real Adoption and Real Help» در Reddit ارسال شده بود، او با معادل تنها 260 دلار بیت‌کوین، قادر به خرید 884 قلم کالای مصرفی در مدارس و پوشاک بوده است. ظاهرا، این مبلغ توسط جامعه‌ی کاربران Reddit به او اهدا شد و تمامی این تجهیزات به‌دست کودکان نیازمند در این کشور رسید. این کاربر تراکنش این خرید را نیز در همان پست به اشتراک گذاشته بود.

این فروشگاه علاوه بر بیت‌کوین، دَش(Dash)، اتریوم(ETH)، لایت‌کوین(LTC) و بیت‌کوین کش(BCH) را نیز می‌پذیرد.

تورم شدید اقتصادی در ونزوئلا

بدون شک ونزوئلا کنترل خود را بر روز ارز ملی این کشور(بولیوار) از دست داده است، براساس برآورد صندوق بین المللی پول، نرخ تورم در این کشور تا پایان سال 2018 به 1 میلیون درصد می‌رسد.

در گذشته کوینیت گزارش کرده بود که مقامات این کشور عوارض خروج از ونزوئلا را با استفاده از رمزارز پترو(Petro) دریافت می‌کنند.

با این حال و در میانه‌ی بحران مالی، معامله‌ی فرد به فرد(P2P) رمزارزها در ونزوئلا بسیار گسترش یافته است.

3 نوامبر و در طی تنها 7 روز، در این کشور 1075 بیت‌کوین معامله شد که رکورد جدیدی برای این کشور محسوب می‌شود. به نظر می‌رسد استفاده رمزارزها به عنوان ابزار ترجیحی انجام معاملات در این کشور، در حال شکل‌گیری است.

چند ماه قبل، کاربر دیگری در Reddit، برنامه‌ و داستان زندگی خود را برای رساندن غذا به مردم با استفاده از کمک‌های مالی با رمزارز نانو(NANO) منتشر کرد. هم‌اکنون هر رمزارز نانو ارزشی برابر با 2.71 دلار دارد اما این کاربر اعلام کرد:

در کشور من، 0.5 نانو برابر با حقوق ماهیانه‌ی یک فرد بالغ است. بیش‌تر از چیزی که من در ماه پیش به‌دست آوردم. Windows7733 On Reddit

 

بعلاوه، El Impulso که قدیمی‌ترین روزنامه‌ی این کشور است، به مردم توصیه کرد برای در امان ماندن از آثار تورم، ماشین خود را بفروشند و بیت‌کوین بخرند. این نشریه تاکید کرد که برای استفاده از بیت‌کوین، نیازی به افتتاح حساب‌های بانکی خارجی و یا نگهداری حجم زیادی از دیگر ارزها نخواهد بود.

نظر شما در ارتباط با بحران اقتصادی ونزوئلا و گسترش استفاده از رمزارزها در این کشور چیست؟ نظر خود را به صورت کامنت با ما درمیان بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

منبع
Bitcoinist
دکمه بازگشت به بالا