اخبار بلاکچین و دنیای کریپتواخبار و مقالات

با وجود مقررات مالی فعلی، بلاک‌چین به سختی دوام می‌آورد

بنیانگذار رمزارز نئو گفت: بازار مالی گرچه دارای پتانسیل بسیار بالایی برای کمک به رشد بلاک‌چین است اما قوانین دست و پا گیر باعث جلوگیری از تحقق این امر شده است

نکات برگزیده مطلب
  • دا هانگفی بنیانگذار NEO در جدید‌ترین مصاحبه‌ی خود اعلام نموده که با وجود قوانین و مقررات فعلی، صنعت بلاک‌چین به سختی می‌تواند دوام بیاورد و این امر پذیرش عمومی آن را پیچیده‌تر و طولانی‌تر می‌کند.

 

دا هانگفی(Da Hongfei) بنیانگذار رمزارز نئو(NEO که به عنوان اتریوم چینی از آن یاد می‌شود) اخیرا در وبلاگ رسمی این پروژه به مناسبت دومین سالگرد راه‌اندازی شبکه‌ی اصلی آن، مصاحبه‌ای انجام داده است.

آقای هانگفی طی این مصاحبه اظهار داشت که صنعت بازی‌های رایانه‌ای به شدت تحت تاثیر توسعه‌ی بلاک‌چین او قرار دارد. وی خاطرنشان کرد که بازار مالی گرچه دارای پتانسیل بسیار بالای برای کمک به رشد اکوسیستم بلاک‌چین است اما با داشتن مقررات و قوانین دست و پا گیر باعث جلوگیری از پیشرفت آن شده است:

در روز‌های اولیه مردم انتظار داشتند که ببینند بلاک‌چین به عنوان یک تکنولوژی جدید که ممکن است صنعت مالی سنتی را مختل کند، در زمینه‌ی امور مالی مورد استفاده قرار می‌گیرد. با این حال، پیاده‌سازی آن با موانع قانونی مواجه شد زیرا صنعت مالی در سراسر جهان به شدت قانون‌گذاری شده است. تنها دو راه ممکن برای ادغام بلاک‌چین در صنعت مالی وجود دارد، یا باید با موسسا مالی سنتی مجاز همکاری کند و یا می‌توانید با انجام کار‌هایی که نیازی به داشتن مجوز ندارد، این مرحله را دور بزنید. در واقع با وجود سیستم مقررات مالی فعلی، بلاک‌چین به سختی می‌تواند دوام بیاورد. Da Hongfei

بازی‌های و بلاک‌چین می‌توانند همکاری کنند

وی در ادامه‌ی مصاحبه‌ی خود تاکید کرد که برای رسیدن به رویای تصویب صنعت بلاک‌چین، توسعه‌ی کاربرد‌ها و نرم‌افزار‌های بیشتر ضروری است. در حال حاضر، توسعه‌دهندگان نرم‌افزار در فناوری بلاک‌چین در مراحل بسیار اولیه هستند، بنابراین برنامه‌های کاربردی واقعی بسیار محدود‌اند:

به تدریج برخی از توسعه‌دهندگان بازی‌های رایانه‌ای برای ادامه‌ی توسعه‌ی خود به NEO روی خواهند آورد و همچنین باید ذکر کنم که توسعه‌ی بازی‌ها در دیگر پلت‌فرم‌هایی مثل اتریوم نیز محبوب شده است. دارایی‌های مربوط به این بازی‌ها و توکن‌ها، به طور طبیعی به هم مربوط هستند. با این حال، برخی بازی‌های بلاک‌چینی موجود تنها چند ویژگی محدود سازگار با بلاک‌چین را در خود دارند. به عنوان مثال، برخی از دارایی‌های دیجیتالی مربوط به بازی‌ها را می‌توانند بر روی زنجیره ذخیره کرد. برای چنین مواردی، سازگاری با بلاک‌چین صرفا یک ویژگی افزودنی محسوب می‌شود و در اصل، این بازی به سمت بلاک‌چین متمایل نشده است. Da Hongfei

آقای دا هانگفی همچنین گفت که این مشکل ممکن است پذیرش بلاک‌چین را پیچیده‌تر کند، زیرا مردم احساس نیاز به فناوری بلاک‌چین را نخواهند داشت. همانند آقای اریک وورهیس(Eric Vorhees)، آقای هانگفی نیز متقاعد شده است که پذیرش صنعت رمزارزی و تکنولوژی دفاترکل توزیع شده به نوعی یک فرایند فرهنگی بسیار تدریجی است که تنها زمانی افزایش می‌یابد که مردم در کنار این نوآوری‌ها احساس آرامش داشته باشند.

رقابت سالم برای این کسب و کار مفید است

برای مردکی که به عنوان بنیانگذار NEO فعالیت می‌کند، راه‌اندازی پروژه‌های رقیبی همچون EOS و TRON یک تهدید محسوب می‌شود، با این حال تیم NEO این موارد را به عنوان یک چالش برای توسعه‌ی یک بلاک‌چین امن در نظر گرفته‌اند که در آن پذیرش عمومی یک احتمال بسیار سخت است.

آقای هانگفی در انتهای صحبت‌های خود افزود:

زنجیره‌های عمومی زیادی وجود دارد، اما ما از لحاظ نرم‌افزار‌های سطح بالا و توسعه‌دهنده، با کمبود مواجه شده‌ایم. این مورد مثل آن است که شما یک سیستم‌عامل طراحی کنید ولی هیچ نرم‌افزاری وجود نداشته باشد که بر روی آن نصب شود، در این حالت سیستم‌عامل شما مرده محسوب می‌شود. بله، ما نوعی تهدید احساس می‌کنیم. مواجه شدن با برخی از رقبا، باعث شده تا NEO با بررسی چگونگی توسعه‌ی یک زنجیره‌ی عمومی کاربر پسند و دوستدار توسعه‌دهندگان، پاسخ نشان دهد. به عنوان مثال ما فکر می‌کنیم که اسناد و فایل‌های آموزشی بسیار مهم هستند زیرا این موارد می‌توانند به سرعت به یک توسعه‌دهنده برای توسعه‌ی یک قرارداد هوشمند بر روی NEO آموزش دهند. Da Hongfei

نظر شما در رابطه با گفته‌های بنیانگذار NEO چیست؟ آیا قوانین فعلی از پذیرش عمومی رمزارزها و تکنولوژی بلاک‌چین جلوگیری می‌کنند؟ نظرات و پیشنهادات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

منبع
Ethereumworldnews

بهادر قلندرپور

علاقه‌مند به دنیای رمزارزها و تکنولوژی بلاک‌چین کارگردان بازی "تاریک‌‌تر از سایه" دانشجوی مهندسی پزشکی
دکمه بازگشت به بالا