اخبار سایر کوین‌ها - Altcoinsاخبار و مقالات

رشد بی‌سابقه در حجم تراکنش‌های ترون

حجم تراکنش‌های روزانه‌ی رمزارز TRX، از مجموع حجم تراکنش‌های روزانه‌ی 4 رمزارز اول بازار پیشی گرفت

نکات برگزیده مطلب
  • حجم تراکنش‌های ترون(TRX) در روزهای اخیر به سرعت افزایش یافته و هم‌اکنون تعداد تراکنش‌های روزانه‌ی آن از مجموع تعداد تراکنش‌های روزانه‌ی بیت‌کوین(BTC)، اتریوم(ETH)، بیت‌کوین کش(BCH) و رمزارز شرکت ریپل(XRP) پیشی گرفته است. برخی معتقدند که تراکنش‌های TRX از dAppهایی(برنامه‌های کاربردی غیر متمرکزی) که به تازگی در بلاکچین این رمزارز راه‌اندازی شده است، ناشی می‌شود.

 

حجم تراکنش‌های TRX در این ماه به شکل پیوسته افزایش یافته است، این رمزارز اخیرا توانسته از نظر تعداد تراکنش‌های روزانه، 4 رمزارز برتر بازار را پشت سر بگذارد. بر اساس اطلاعات سایت CryptoCompare، 4 رمزارز برتر از نظر حجم معاملات، بیت‌کوین، بیت‌کوین کش، اتریوم و رمزارز شرکت ریپل(XRP) است. این درحالی است که مدتی پیش خبر پیشی گرفتن ترون از اتریوم از نظر تعداد تراکنش‌های روزانه در کوینیت منتشر شد.

داده‌های جستجوگر بلاک ترون(TRON Block Explorer)  نشان می‌دهد که شبکه‌ی این رمزارز بیش از 1.3 میلیون تراکنش را در 9 نوامبر پردازش کرده است.

تاریخچه‌ی 14 روزه‌ی تراکنش‌ها با استفاده از داده‌های TronScan.org

مقایسه‌ی این داده‌ها با داده‌های BitInfoCharts نشان می‌دهد که تعداد تراکنش‌ها در بلاکچین‌ دیگر رمزارزهای بزرگ، از سطحی که TRX به آن دست یافته، کمتر است؛ به طوری که مجموع تعداد تراکنش‌های 4 رمزارز اشاره شده نیز در این تاریخ نیز کمتر از سطح 1 میلیون قرار دارد.

مقایسه‌ی تعداد تراکنش‌ها در 4 رمزارز بیت‌کوین، بیت‌کوین کش، اتریوم و رمزارز ریپل، با استفاده از BitInfoCharts

علت این اتفاق چیست؟ برخی معتقدند که افزایش تراکنش‌های TRX به دلیل راه‌اندازی بازی‌های ویدئویی dApp در پلتفرم ترون است. ترون در 2 اکتبر، آکادمی جادوگری(Magic Academy)، که یک بازی با تِمِ جادوگری است را راه‌اندازی کرده است. برنامه‌های قمار dApp نیز به طرز چشمگیری مورد توجه قرار گرفته‌اند؛ بر اساس گزارش‌ها، برنامه‌ی TronDice که در این دسته قرار می‌گیرد، تاکنون بیش از 5 میلیون دلار به کاربرانش پرداخت کرده است.

برخی معتقدند که پلتفرم‌های dApp همانند TRX، ETH یا EOS موجب بزرگنمایی در شمارش تراکنش‌ها می‌گردد زیرا dAppها از تراکنش‌های «بی ارزش» برای تعامل با بازی‌ها از طریق بلاکچین استفاده می‌کنند؛ با میانگین‌گیری از ارزش تراکنش‌ها و انجام بررسی، این حقیقت را می‌توان تایید کرد. استفاده از داده‌های CoinMetrics نشان می‌دهد که اگرچه تعداد تراکنش‌های TRX در حال افزایش است، متوسط ارزش هر تراکنش (به دلار) همچنان بسیار کمتر از رمزارزهای بزرگ بازار است.

میانگین ارزش تراکنش‌ها در بیت‌کوین، بیت‌کوین کش، اتریوم و TRX با استفاده از داده‌های CoinMetrics

باید توجه داشت، حجم معاملات روزانه‌ی رمزارز EOS نسبت به TRX بیشتر است. تعداد بالای تراکنش‌ها در EOS را می‌توان ناشی از dAppهای قماری که در این پلتفرم نیز بسیار مورد توجه قرار گرفتند، به حساب آورد. بعلاوه، تراکنش‌های EOS کاملا بدون کارمزد(Fee-Less Transactions) است، این ویژگی کاربران را به تعامل بیشتر با بلاکچین ترغیب می‌کند.

حجم تراکنش‌های EOS و TRX با استفاده از داده‌های CoinMetrics

آیا تعداد تراکنش‌ها می‌تواند معیار مناسبی برای مقایسه‌ی رمزارزها باشد؟ یا فکر می‌کنید برنامه‌های کاربردی غیر متمرکز تنها موجب بالا رفتن تعداد تراکنش‌ها به شکل مصنوعی می‌شود؟ نظر خود را به صورت کامنت با ما درمیان بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

منبع
Cryptoglobe
دکمه بازگشت به بالا