اخبار بلاکچین و دنیای کریپتواخبار و مقالات

همکاری AMD و هفت شرکت دیگر برای تولید تجهیزات ماینینگ

این همکاری جهت بهتر شدن محصولات ماینینگ این شرکت صورت گرفته است

نکات برگزیده مطلب
  • کمپانی AMD اخیرا اعلام کرده که درآمد حاصل از بخش فروش‌های مرتبط با ماینینگ این شرکت نسبت به گذشته بسیار ناچیز بوده است اما آن‌ها به فراگیر شدن تکنولوژی بلاک‌چین و رمزارزها اعتقاد دارند و در این راستا با ۷ کمپانی تولید سخت‌افزار همکاری کرده‌اند.

 

گرچه برخی از شرکت‌های تولید کننده‌ی دستگاه‌های اسیک(ASIC) درآمد‌های نجومی و افزایش سرمایه‌ را گزارش داده‌اند، صنعت استخراج رمزارزها در سال ۲۰۱۸ شاهد کاهش قابل ملاحظه‌ای بوده است؛ در واقع ماینینگ به وسیله‌ی کارت‌های گرافیک نتوانسته مانند کسب و کار دستگاه‌های اسیک شانس بیاورد.

همانطور که قبلا گزارش شده است، کمپانی AMD که در امر تولید کارت‌های گرافیک و تراشه‌های پردازشی فعالیت می‌کند، طی بیانیه‌ای اعلام نمود که میزان فروش محصولات مرتبط با صنعت ماینینگ، طی سه ماهه‌ی گذشت «نامطلوب» بوده است.

طبق گزارشاتی که اخیر منتشر شده، این کمپانی بر روی بخش‌هایی دیگری که بیش از ۹۱ درصد از درآمد آن را تشکیل می‌دهد، تمرکز کرده است. در بخش‌هایی از بیانیه‌ی AMD آمده است:

فروش مرتبط با بلاک‌چین کارت‌‌های گرافیک در سه ماهه‌ی سوم سال جاری ناچیز بوده است. در سه ماهه‌ی دوم سال ۲۰۱۷، فروش کارت‌های گرافیک مرتبط با بلاک‌چین تقریبا چندین درصد از درآمد کل شرکت AMD را تشکیل می‌داد. کاهش فروش مداوم در هر سه‌ ماهه‌ به دلیل کاهش قابل توجه‌ی درآمد حاصل از کارت‌های گرافیک بوده که توسط کانال‌های بالای موجودی رخ داده است. در حقیقت درآمد این بخش بسیار کمتر از درآمد حاصل از فروش پردازنده‌های Ryzen است. AMD

با این حال، شرکت AMD تسلیم نشده است و هنوز هم بازار تکنولوژی بلاک‌چین را به چشم یک فرصت مناسب برای بهره‌وری می‌بیند. این کمپانی اخیرا در وب‌سایت خود مجموعه‌ای جدید از محصولات را عرضه کرده است که به طور مشخص جهت فرایند ماینینگ طراحی و ساخته شده‌اند.

AMD: بر روی توسعه‌ی بهترین ریگ‌های ماینینگ تمرکز کرده‌ایم

به لطف مشارکت‌های استراتژیک، قطعات سخت‌افزاری ارائه شده در وب‌سایت AMD همگی افزایش بهره‌وری هشریت(Hashrate) برای فعالیت‌های ماینینگ بهینه‌سازی شده‌اند. این چشم‌انداز با توجه به نیازهای مختلف کاربران از جمله انتظارات و میزان قدرت خریداری شده توسط کاربران، در این خط تولید راه‌حل‌های گوناگونی ارائه شده است.

براساس مطالب منتشر شده در وب‌سایت رسمی کمپانی AMD، این کمپانی با شرکت‌های تولید کننده‌ی سخت‌افزار بزرگی از جمله Sapphire، ASROCK، ASUS، MSI، Biostar، TUL و Rajintek همکاری کرده تا هشت مدل مختلف از ریگ‌های ماینینگ رمزارزی را ارائه کند. در این بخش جدید محصولاتی از ساده‌ترین مدل‌های با ثبات ارائه شده توسطASUS، تا دستگاه‌های پیشرفته‌ی تولید کمپانی Sapphire با نام INCA™ CS-14 که به ۱۴ کارت گرافیک قدرتمند AMD Radeon RX 470 مجهز شده را می‌توان دید.

در وب‌سایت رسمی AMD با اینکه جزئیات مربوط به تامین کنندگان و ویژگی‌های کارت‌های استفاده در این مجموعه عنوان شده، اما هیچ اطلاعاتی در رابطه با قیمت این محصولات ارائه نشده است.

می‌توان گفت که کمپانی AMD در رابطه با تکنولوژی بلاک‌چین بسیار جدی عمل می‌کند. این کمپانی اخیرا یک ویدئوی منتشر کرده است که طی آن به صورت خلاصه برخی از کاربرد‌های بالقوه‌ی تکنولوژی دفاترکل توزیع شده(Distributed Ledger) را توضیح می‌دهد و کاربران به فراگیری مطالب مرتبط با این تکنولوژی دعوت می‌کند. در وب‌سایت AMD گفته شده گرچه رمزارزها در حال حاضر اصلی‌ترین کاربرد بلاک‌چین محسوب می‌شوند، اما «این تکنولوژی تقریبا در تمام صنایع حضور پیدا خواهد کرد».

AMD در رابطه با این مورد توضیح داده:

بلاک‌چین یک نمونه‌ی تغییر است که اساسا موجب انقلابی در انتقال، پردازش و امنیت داده‌های موجود در کسب و کار‌های مختلف و مصرف‌کنندگان شده است. این مورد همانند تغییری است که در آغاز اینترنت رخ داد و موجب جایگزینی ایمیل به جای ارسال نامه‌های پاکتی شد. این امر منجر به تعریف مجدد چگونگی مدیریت زنجیره‌ها توسط ما، حفظ کسب و کار‌های تجاری و مبادله‌ی دارایی‌های مالی برای دهه‌های بعدی خواهد شد. در حال حاضر شناخته‌‌ شده‌ترین مورد استفاده از بلاک‌چین، رمزارزها هستند. با این حال، تعداد کاربرد‌ها و تاثیرات بالقوه‌ی تکنولوژی بلاک‌چین بسیار زیاد است. با وجود انعطاف‌پذیری در ذات بلاک‌چین، ما به دسترسی موثر به داده‌ و تراکنش‌های امن یک گام نزدیک‌تر شده‌ایم، این امر باعث می‌شود که در نهایت واسطه‌ها(عواملی که به ناچار باعث ایجاد آسیب‌پذیری و وابستگی می‌شوند اما حضور آن‌ها در مدل‌های مبادلات دنیای امروز ضروری است) منسوخ شوند. AMD

هرکسی می‌تواند از این گفته‌های AMD برداشت خود را داشته باشد. بدیهی است که این کمپانی از اهمیت الگوریتم PoW برای وجود تکنولوژی بلاک‌چین آگاه است و تیم AMD نیز به قابلیت‌های خود جهت رساندن جایگاه این شرکت به عنوان یک پیشرو در بازار سخت‌افزار‌های ماینینگ، بسیار اطمینان دارد.

نظر شما در رابطه با فعالیت‌های مرتبط با صنعت ماینینگ شرکت AMD چیست؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

منبع
Ethereumworldnews

بهادر قلندرپور

علاقه‌مند به دنیای رمزارزها و تکنولوژی بلاک‌چین کارگردان بازی "تاریک‌‌تر از سایه" دانشجوی مهندسی پزشکی
دکمه بازگشت به بالا