اخبار بیت‌کوین - Bitcoinاخبار و مقالات

ثبت نام برای مبادله‌ی بیت‌کوین در گلدمن‌ساکس آغاز شد

این موسسه مالی بزرگ به «تعداد اندکی از مشتریان خود» اجازه‌ی دسترسی به بخش مبادله‌ی بیت‌کوین را داده است

نکات برگزیده مطلب
  • یک منبع آگاه به تازگی ادعا کرده است که بانک بزرگ گلمن‌ساکس اخیرا بدون اعلام عمومی ثبت نام و پذیرش محدود برای بخش مبادلات بیت‌کوین خود را آغاز نموده است.

 

به نظر می‌رسد که موسسه مالی بزرگ گلدمن‌ساکس(Goldman Sachs) اخیرا بی سرو صدا، ثبت نام محدود محصولات مربوط به مبادله‌ی بیت‌کوین خود را آغاز کرده است.

goldman sachs logo

یک منبع درونی اعلام کرده است که این بانک ۱۴۹ ساله اخیرا به «تعداد اندکی از مشتریان خود» اجازه‌ی دسترسی به مبادله‌ی فعال مشتقات، که یک محصول نقدی غیرقابل انتقال به غیر می‌باشد را داده است. این محصول قابل مقایسه با مبادلات آتی است، با این تفاوت که نمی‌توان آن را بر روی صرافی‌های رمزارزی مبادله کرد. علاوه بر این موارد، بانک مذکور همچنان در نظر دارد تا خدمات نگهداری دارایی‌های رمزارزی خود را راه‌اندازی کند.

به طور مشخص، گفته‌های این منبع با گزارشات یک سایت رمزنگاری دیگری که ادعا کرده بود گلدمن‌ساکس «به شکلی فعال در جستجوی ایجاد و ساخت» یک مورد غیرقابل انتقال به غیر  برای اتر(رمزارز بومی پلت‌فرم اتریوم) است، تناقض کامل دارد. در صورت صحت چنین چیزی، این امر می‌تواند یک مهر تایید بزرگ برای اتریوم و دیگر رمزارزهای ثانویه‌ی بازار باشد، زیرا هدف آن دستیابی به سطحی از تعامل در وال‌استریت است که طی ۱۲ ماه گذشته بیت‌کوین شاهد آن بوده است. با تمام این تفاسیر، منبع داخلی اعلام کرده است که بانک گلدمن‌ساکس به دنبال ایجاد مشتقات برای اتر نیست.

در حال حاضر، مشتقات بیت‌کوین بر روی چندین پلت‌فرم مبادله‌ی قانون‌گذاری شده‌ی ایالات متحده از جمله CME و CBOE، یافت می‌شوند. هر دوی این شرکت‌ها قرارداد‌های آتی نقدی بیت‌کوین را ارائه می‌دهند و هریک دلایلی به سرمایه‌گذاران اعلام کرده‌اند که طبق آن‌ها در آینده‌ فعالیت‌ها و خدمات رمزارزی خود را افزایش خواهند داد. از یک سو CBOE میل خود را برای پیشرو بودن در بازار مشتقات رمزارزی اعلام کرده است، در صورتی که CME یک مرجع نرخ قیمت اتر راه‌اندازی کرده است اما در بیانیه‌های عمومی خود در رابطه با صنعت رمزارزی علاقه‌ی کمتری نشان داده است.

 گزارش شده که LedgerX به عنوان یک پلت‌فرم سازمانی مرتبط با مشتقات رمزارزی که در حال حاضر مجموعه‌ای از محصولات بیت‌کوین را ارائه می‌کند، اخیرا پشتیبانی از اتر را در دستور کار خود قرار داده و اکنون در انتظار تصویب از سمت کمیسیون مبادلات آتی کالا(CFTC) است.

در همین حین، استارت‌آپ رمزارزی Bakkt که توسط مالک بازار بورس نیویوک(NYSE) راه‌اندازی شده است، در حال آماده شدن برای عرضه‌ی اولین محصول آتی بیت‌کوین خودش در روز ۱۲ام دسامبر می‌باشد. برخلاف قرارداد‌های موجود بر روی CME و CBOE، محصول بیت‌کوینی استارت‌آپ Bakkt به صورت فیزیکی حل و فصل می‌شود؛ این بدان معناست که زمانی که قرار داد‌های منقضی می‌شوند، بیت‌کوین‌ها واقعی بین کاربران رد و بدل خواهد شد.

نظر شما در رابطه با این شایعات چیست؟ آیا گلدمن‌ساکس واقعا مبادلات بیت‌کوین را آغاز کرده است؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

منبع
CCN

بهادر قلندرپور

علاقه‌مند به دنیای رمزارزها و تکنولوژی بلاک‌چین کارگردان بازی "تاریک‌‌تر از سایه" دانشجوی مهندسی پزشکی
دکمه بازگشت به بالا