اخبار و مقالاتاسکم و قانونگذاری - Scam & Regulation

تصویب قریب‌الوقوع اولین ETF بیت‌کوین

منابع داخلی بورس Cboe اعلام کرده‌اند که بزودی احتمال تصویب ETF بیت‌کوین بسیار بالا خواهد بود

نکات برگزیده مطلب
  • اخیرا گزارشاتی توسط منابع داخلی Cboe منتشر شده که نشان می‌دهد طی روز‌های گذشته یک جلسه‌‌ی مهم بین SEC، CBOE، VanEck و SolidX برگزار شده و به واسطه‌ی آن احتمال تصویب اولین ETFبیت‌کوین بسیار شدت گرفته است.

 گزارشات منتشر شده حاکی از آن است که احتمال تصویب یک صندوق سرمایه‌گذاری قابل مبادله‌ی بیت‌کوین(ETFبیت‌کوین) بسیار بالا است. این گزارشات هرچند هنوز تایید نشده‌اند، عنوان می‌کنند که منابع داحلی آن‌ها در CBOE از برگزاری جلساتی در روز ۹ام اکتبر، بین الد رویزمن(Elad Roisman) ازکمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده(SEC) و CBOE، VanEck و SolidX خبر داده‌اند.

همچنین گزارش شده که این کمیسیونر SEC اولین قانون‌گذار فدرال در ایالات متحده است که به صورت عمومی با نمایندگان سه گروه مذکور مقالات داشته است.

باید خاطر نشان کرد که مهم‌ترین بخش‌های این گزارشات توسط یک اکانت توییتری با نام مستعار @CryptoQF منتشر شده است. خبرگزاری Abacus Journal نیز نوشته است که VanEck، SolidX و CBOE به رویزمن گفته‌اند که آن‌ها پس از تایید نشدن ETFبیت‌کوین توسط SEC، با مسائل و مشکلاتی روبرو شده‌اند.

برخی از این مشکلات حل شده به شرح ذیل است:

  • در حال حاضر یک بازار مشتقات قابل تنظیم و قانون‌گذاری برای بیت‌کوین وجود دارد.
  • بازار‌های مربوطه از جمله Cboe، مبادلات آتی بیت‌کوین و مبادلات Over the Counter، قانون‌گذاری خواهند شد.
  • پس از تایید ETPهای مبتنی بر کالا، نگرانی‌های موجود در مورد دستکاری قیمت‌های اکنون کاهش یافته است.
  • قوانین Cboe برای نظارت بر دستکاری بالقوه‌ی اعتبار سهام طراحی شده‌اند.
  • ترویج حمایت از سرمایه‌گذاران در دستور کار قرار گرفته است.

شایعات به نفع صنعت رمزارزی است

خبرگزاری Abacus در ادامه اشاره کرد که آقای رویزمن جزء معدود قانون‌گذاران آمریکایی است، مانند کمیسیونر هستر پیرس(Hester Peirce) که شایعه شده دوستدار صنعت رمزارزی است. همچنین کمیسیونر کارا استین(Kara Stein)، کسی که قبلا به تایید ETF رمزارزی رای منفی داده بود؛ به نظر می‌رسد که در ماه دسامبر وی جایگاه خود را به عنوان یک قانون‌گذار ترک خواهد کرد.

خبرگزاری مذکور در ادامه اشاره کرد که شایعاتی منتشر شده که ادعا می‌کنند نماینده‌ی دموکرات آلیسون لی(Allison Lee) قرار است جایگزین خانم استین شود. این خبرگزاری در ادامه توضیح داد:

شکاف و فاصله‌ی بین دیدگاه استین و انتصاب خانم لی می‌تواند یک فرصت بالقوه برای تایید ETF باشد. Abacus

این خبرگزاری با اشاره به مکالمات قبلی خود با منابع داخلی CBOE اظهار داشت:

حتی اگر SEC سخت‌گیرترین فرد روی کره‌ی زمین هم باشد،  ETFمرتبط با VanEck کاملا قابل قبول است. ETF مربوط به VanEck تمام موارد لازم برای تایید شده را در خود دارد، همانطور که پیش‌تر اشاره کرده‌ایم، تایید نشدن آن واقعا شکه کننده بود. در حال حاضر با وجود مخالفت‌هایی که در میان اعضای مربوطه وجود دارد، باز احتمال تصویب ETF وجود دارد؛ اما باز هم باید منتظر تایید این گزارشات باشیم. abacus

تصویب ETFبیت‌کوین «قریب الوقوع» است

در ادامه باید ذکر کرد از آنجایی که VanEck مسائل مربوط به حفاظت از سرمایه‌گذاران را با استفاده از «اهرم صفر(zero leverage) و ایجاد حفاظت از اعتبار سرمایه‌گذاران در محصولاتشان» پی‌گیری کرده است، خبرگزاری مذکور ادعا می‌کند که منابع داخلی آن‌ها گفته است که تایید یک ETFبیت‌کوین قریب الوقوع می‌باشد.

طبق گزارشات این خبرگزاری،‌ منبع داخلی آن‌ها در رابطه با تایید ETF مربوط به VanEck به عنوان اولین ETFبیت‌کوین تایید شده بسیار قاطع و مصمم هستند.

این خبرگزاری همچنین نوشت که تصویب یک ETFبیت‌کوین در اوایل سال ۲۰۱۹ «اجتناب ناپذیر» است. برخی از دلایل اعلام شده برای این مورد عبارتند از:

  • بازار‌های آتی رمزارزی در حال «بلوغ» هستند.
  • انتظار می‌رود که بخش صرافی بین‌قاره‌ای(ICE) پلت‌فرم مبادله‌ی دارایی‌های دیجیتال Bakkt به زودی راه‌اندازی شود.
  • اعلام سرمایه‌گذاری صندوق سرمایه‌ی رمزارزی Fidelity.
  • Nasdaq به عنوان دومین بورس بزرگ جهان با داشتن ۱۰ تریلیون دارایی، در حال حرکت به سمت فضای رمزنگاری است.

نظر شما در رابطه با این شایعات چیست؟ آیا در حال نزدیک شدن به تصویب اولین ETFبیت‌کوین هستیم؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

منبع
Cryptoglobe

بهادر قلندرپور

علاقه‌مند به دنیای رمزارزها و تکنولوژی بلاک‌چین کارگردان بازی "تاریک‌‌تر از سایه" دانشجوی مهندسی پزشکی
دکمه بازگشت به بالا