اخبار بیت‌کوین - Bitcoinاخبار و مقالات

پذیرش بیت‌کوین توسط قدیمی‌ترین نشریه‌ی چین

مجله BSTR از زمان انتشار اولین شماره در سال ۲۰۱۹،‌ پذیرش بیت‌کوین را آغار می‌کند

نکات برگزیده مطلب
  • BSTR به عنوان قدیمی‌ترین نشریه‌ی داخلی چین، اعلام نموده که از ابتدای سال ۲۰۱۹ پذیرش رمزارز بیت‌کوین را آغاز خواهد کرد. طبق گفته‌ی آن‌ها، پذیرش رمزارز بیت‌کوین با هدف فراگیر شدن رمزارزها در جامعه‌ی چین شده است.

Beijing Sci-Tech Report یا BSTR به عنوان یکی از قدیمی‌ترین انتشارات و مجله‌های مرتبط با فناوری چینی که مقر آن در  پکن واقع شده، به تازگی اعلام نموده که از زمان انتشار اولین مجله در سال ۲۰۱۹ اقدام به پذیرش بیت‌کوین به عنوان یکی از روش‌های پرداخت هزینه‌های مربوط به تبلیغات، اشتراک نشریه و غیره خواهد کرد. طبق اعلامیه‌ی منتشر شده توسط این نشریه، آن‌ها برای حمایت و کمک به پذیرش فراگیر بیت‌کوین در جامعه، این قدم را برداشته‌اند.

با این حال، انجام این عمل علاوه بر اینکه تعداد خوانندگان و کاربران این نشریه مذکور را زیاد خواهد کرد و Beijing Sci-Tech Report به اولین رسانه‌ی پکن تبدیل می‌شوند که بیت‌کوین قبول می‌کند،‌ از سوی دیگر یک موضع‌گیری مخالف قوانین‌ دولت در رابطه با صنعت رمزارزی نیز محسوب می‌شود.

مدل اشتراک جدید

دوستداران فناوری، خوانندگان، علاقه‌مندان و نوآوران چینی و دیگر افراد از این پس می‌توانند به وسیله‌ی پرداخت رمزارز   از سرویس‌های ارائه شده توسط قدیمی‌ترین نشریه‌ی چینی استفاده کنند.

نشریه‌ی BSTR مطالب فوق را از طریق یک اعلامیه‌ی رسمی منتشر نمود و توضیح داد که از آغاز سال ۲۰۱۹، اقدام به پذیرش رمزارز بیت‌کوین برای پرداخت هزینه‌های مربوط به اشتراک خواهد کرد. هزینه‌های ذکر شده به صورت ۰/۰۱ بیت‌کوین خواهد بود، که در زمان نگارش این مقاله معادل ۴۵۰ یوآن چین یا ۶۵ دلار قیمت دارد.

 موضع‌گیری‌های دولت در رابطه با رمزارزها

از نظر دولت چین، رمزارزها نوع خاصی از کالا محسوب می‌شوند و ارز نیستند. این امر باعث ایجاد یک رویکرد مخالف با فعالیت‌های رمزارزی در این کشور شده است.

بدیهی است که در راستای مخالفت‌‌های دولت، تمامی حساب‌های بانکی مرتبط با رمزارزها نیز توسط مقامات نظارتی این کشور مسدود خواهند شد. همچنین، تمامی فعالیت‌های مرتبط با صنعت رمزارزی، از جمله ارائه و راه‌اندازی ICO نیز در چین ممنوع اعلام شده‌اند.

علاوه بر موارد گفته شده، تمام شرکت‌های مرتبط با تکنولوژی که در پرداخت‌های رمزارزی دخیل بوده‌اند نیز به دلیل اعلام ممنوعیت دولت در رابطه با مبادلات و تراکنش‌های رمزارزی در چین، مجبور شده‌اند تا روند ارائه‌ی سرویس‌های خود را متوقف کنند.

این نوع موضع‌گیری‌های دولت چین در رابطه با رمزارز باعث می‌شود که تصمیم‌گیری BSTR مبنی بر پذیرش بیت‌کوین، غیرقانونی محسوب شود. دولت هنوز در رابطه با این اقدام شرکت مذکور، تصمیم‌گیری خاصی را اعلام نکرده است.

ethereum

علاوه بر BSTR، یک هتل با نام Ethereum hotel در استان سیچوان نیز به تازگی اعلام نموده که قصد دارد به عنوان یکی از روش‌های پرداختی جدید خود، رمزارز اتریوم را بپذیرد. تصمیم این هتل نیز می‌تواند موجب خشم دولت چین شود.

البته باید یاد‌آور شویم که این تصمیم‌ BSTR اولین مورد در صنعت رمزارزی محسوب نمی‌شود، چونکه مجله‌ی Time Incorporated نیز از سال ۲۰۱۴ برای خرید اشتراک و تبلیغات در بخش‌ مالی، اوقات فراغت و مسافرت، بهداشت و This Old House، بیت‌کوین می‌پذیرد. خبرگزاری Chicago Sun-Times نیز در سال ۲۰۱۴ اقدام مشابهی را انجام داد.

نظر شما در رابطه با تصمیم‌گیری بزرگ‌ترین نشریه‌ی چین چیست؟ آیا دولت این کشور در رابطه با این کار واکنش نشان خواهد داد؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

منبع
zycrypto.combitcoinexchangeguide.comblockmanity.com

بهادر قلندرپور

علاقه‌مند به دنیای رمزارزها و تکنولوژی بلاک‌چین کارگردان بازی "تاریک‌‌تر از سایه" دانشجوی مهندسی پزشکی
دکمه بازگشت به بالا