اخبار سایر کوین‌ها - Altcoinsاخبار و مقالات

دلایل رشد قیمتی رمزارز ریپل(XRP) چیست؟

افزایش ارزش XRP در شرایطی صورت می‌گیرد که بسیاری لزوم وجود چنین رمزارزی را زیر سوال می‌برند

نکات برگزیده مطلب
  • در روزهای گذشته رمزارز ریپل یا همان XRP که بسیاری از صاحب نظران آن را فرزند ناخلف دنیای رمزارزی می‌دانند با رشد قیمتی بزرگی همراه بوده است. ولی واقعا دلایل رشد چنین رمزارزی چیست؟ برای بررسی چند نکته در رابطه با رشد قیمتی ریپل با ما همراه باشید.

رمزارز ریپل(XRP)، که یکی از بدترین عملکرد‌ها را در حوزه‌ی رمزارزی داشته، اخیرا 80 درصد صعود را تجربه کرده است. ممکن است این جهش زیاد به نظر برسد، اما باید این حقیقت را در نظر داشت که بالاترین قیمت آن در رالی اخیر 77 سنت بود و این رمزارز دوران رکود و نزولی را سپری می‌کرد که در نتیجه‌ی آن 90 درصد نسبت به بالاترین قیمت تاریخی XRP یعنی 3.6 دلار، ارزشش را از دست داده است. XRP زیادی در فرآیند گردش بازار وجود دارد، ارزش بازار برای این رمزارز هم‌اکنون حدود 26 میلیارد دلار است این موضوع آن را پس از بیت‌کوین و اتریوم در جایگاه سوم از نظر ارزش بازار قرار می‌دهد.

چه چیزی موجب این رالی شد؟ به شکل طبیعی ارائه‌ی محصولات جدید یا حداقل شایعه‌ی آن در محوریت xRapid که یک سرویس رمزارزی است.

ساگار سربهای(Sagar Sarbhai) کسی که سرپرستی روابط حقوقی ریپل در مناطق آسیا-اقیانوسیه و خاورمیانه را بر عهده دارد در گفتگو با CNBC اعلام کرد: «من مطمعنم که در ماه آینده خبر‌های خوبی را از راه‌اندازی محصول تولیدی ما خواهید شنید» این پیش‌بینی که دوشنبه (17 سپتامبر) مطرح شد، آغازگر یک رالی صعودی در رمزارز این شرکت شد، XRP با تجربه‌ی صعود بسیار سریع در روز جمعه (21 سپتامبر)، هفته‌ی گذشته را با 140 درصد افزایش قیمت به پایان رساند.

ریپل (دقت کنید که ریپل یک شرکت بوده و XRP رمزارز محصول این شرکت و xRapid یک سرویس خدماتی از این شرکت می‌باشد) اعلام کرد که xRapid «پلی» است که می‌تواند انجام تراکنش‌های فرامرزی و همچنین تراکنش‌های بین ارزهای مختلف را آسان نماید.

گسترش استفاده از xCurrent و بلاکچین ریپل که هم اکنون در همکاری بین 120 بانک مورد استفاده قرار گرفته است، می‌تواند موجب پذیرش سریعتر xRapid گردد. همانطور که در گذشته اشاره شد، xCurrent در همکاری بین موسسات مالی و به منظور پرداخت‌های بین‌المللی توسط شرکت‌هایی همانند Western Union و MoneyGram مورد استفاده قرار گرفته است.  PNC در هفته‌ی جاری اعلام کرد که از xCurrent برای فعالیت‌های بین‌المللی استفاده خواهد کرد.

بنابراین، پذیرش محصول عرضه شده توسط این شرکت و نیاز به محصول جدید موجب صعود رمزارز این شرکت شده است. گسترش استفاده از xRapid(که از رمزارز XRP) استفاده می‌کند، از گسترش استفاده از xCurrent حاصل خواهد شد.

این شرکت اعلام کرده است که xRapid می‌تواند به کاهش 70 درصدی هزینه‌ی تراکنش‌ها بین ارزهای فیات کمک کرده و می‌تواند سرمایه‌ی مورد نیاز بانک‌ها برای حفظ نقدشوندگی را کاهش دهد. این پلتفرم در گذشته با اجرای چند تراکنش بین مکزیک و آمریکا آزمایش شده است، و با انجام معاملات در مقیاس دقیقه‌ای نسبت به انجام تراکنش‌ها در مدت زمان چند روزه در روش‌های مرسوم توانست عملکرد مناسبی را نشان دهد. بعلاوه در ماه گذشته، شرکت ریپل اعلام کرد که با صرافی رمزارزی trio به منظور اجرای تراکنش‌های بین دلار و پزوی مکزیک و فلیپین در xRapid همکاری می‌کند.

با وجود دعاوی حقوقی، XRP توسط قانونگذاران به صورت اوراق بهادار دسته‌بندی می‌گردد، مدیران این شرکت اعلام کرده‌اند که دارندگان رمزارز XRP ، صاحب سهام این شرکت محسوب نمی‌شوند، این موضوع ولی در کشور‌های دیگر طور دیگری است، برای مثال استرالیا و تایلند اعلام کردند که XRP در واقع نوعی کالا است.

ریپل در جستجوی همکاری با شرکای بزرگ در سرویس‌های مالی است، برد گارلین‌هوس(Brad Garlinghouse) مدیر عامل ریپل در ابتدای سال جاری گفته بود «ما از همان ابتدا، در جستجوی روش‌های همکاری با دولت‌ها و بانک‌ها بودیم. من فکر می‌کنم برخی در جامعه‌ی رمزارزی به دنبال پاسخ به این سوالات بودند «چگونه دولت‌ها را نابود کنیم؟ چگونه می‌توانیم بانک‌ها رو دور بزنیم؟» این تفاوت اساسی در استراتژی ریپل با آن‌ها است.

شما در مورد دلایل افزایش قیمت سریع رمزارز XRP چگونه فکر می‌کنید؟ آیا این شرکت خواهد توانست به کمک محصولات و استراتژی همکاری با نهاد‌ها و دولت‌ها جایگاه بالاتری را در آینده کسب کند؟ نظر خود را به صورت کامنت با ما درمیان بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

منبع
Pymnts
دکمه بازگشت به بالا