اخبار بیت‌کوین - Bitcoinاخبار و مقالات

انجام تراکنش بیت‌کوین بصورت ناشناس

ویژگی جدیدی در کیف پول SAMOURAI امکان انجام تراکنش‌های محرمانه را به کاربر می‌دهد

نکات برگزیده مطلب
  • کیف‌پول سامورایی به کاربران امکان انجام تراکنش‌های خصوصی، مخفی نگاه داشتن هویت کاربر و حفظ امنیت دارایی را پیشنهاد می‎‌دهد.

انجام تراکنش‌های بیت‌کوین به شکل شبه محرمانه

تراکنش‌های بیت‌کوین(BTC) اغلب به صورت ناشناس توصیف می‌گردند چرا که کاربران می‌توانند بدون ارائه‌ی اطلاعات هویتی خود این رمزارز را مبادله نمایند. با این وجود، معاملات بیت‌کوین شبه ناشناس هستند.

تاریخچه‌ی هر تراکنش بیت‌کوین به طور دائمی در بلاکچین ذخیره می‌شود. و هر کسی می‌تواند این اطلاعات را ردیابی و مشاهده نماید.

در بخش خلاصه‌ی گزارش BIP0069(برنامه بهبود بیت‌کوین:BIP) مشکل نشت اطلاعات خصوصی به شرح زیر توصیف شده است:

در حال حاظر هیچ استانداردی برای کلاینت‌های کیف پول بیت‌کوین، در زمان ارسال تراکنش‌های ورودی و خروجی وجود ندارد. در نتیجه، هر کلاینت کیف پول دارای مشخصه‌ی قابل تشخیص در بلاکچین هستند و می‌تواند اطلاعات شخصی کاربران را آشکار نماید. abstract of BIP0069

هم اکنون، کیف‌پول سامورایی بر اساس مکانیزمی که بر پایه‌ی همکاری بین دو کیف پول است، وعده‌ی حفاظت از حریم خصوصی را به کاربرانش ارائه می‌دهد.

در اینجا تراکنش خروجی(ارسال) 2-wallet Samourai Stowaway را مشاهده می‌کنیم. به دلیل همکاری مطمئن بین دو کیف پول خروجی واقعی آشکار نمی‌گردد. https://t.co/3VgGvnelgE

کاربر توئیتر @SamouraiDev در توئیت جداگانه‌ای گفت:

ما در زمینه‌ی حفظ حریم خصوصی با احتیاط خواهیم بود. تنها دو(یا بیشتر) کیف پول که نامزد همکاری شدند، برای شرکت در این طرح تایید خواهند شد. Twitter User @SamouraiDev

کاربران کیف پول می‌توانند کانال‌های انجام تراکنش خصوصی ایجاد نمایند

در حال حاظر، هر بار که کاربران تراکنش پرداخت را انجام می‌دهند، باید آدرس بیت‌کوین را تغییر دهند. این مساله از تبدیل شدن بیت‌کوین به ارز اصلی جلوگیری می‌کند. استفاده از کد‌های قابل استفاده‌ی مجدد ممکن است به حل این مساله کمک نماید.

BIP47، «کد‌های قابل استفاده‌ی مجدد برای کیف پول‌های Hierarchical Deterministic یا HD» تکنیک پیشنهادی است که می‌تواند به ساده‌تر کردن فرآیند پرداخت در حالی که حریم شخصی کاربر را بهبود می‌بخشد، کمک نماید.»

BIP47 امکان ایجاد یک کانال ناپیدا بین دو کاربر را فراهم می‌آورد. جاستوس رنویر(Justus Ranvier)، نویسنده‌ی BIP آن را به صورت زیر تعریف می‌کند:

BIPتکنیکی را برای ایجاد کد پرداختی تعریف می‌کند، این کد می‌تواند به طور عمومی تبلیغ شده و با یک هویت واقعی مرتبط باشد بدون اینکه امنیت یا حریم شخصی در استفاده‌ی مجدد از آدرس P2PKH از میان برود. Justus Ranvier

2-wallet Samourai Stowaway می‌تواند کاربران را قادر کند تا بدون آگاهی از آدرس بیت‌کوین یکدیگر، بین خود یک کانال پرداخت شخصی ایجاد نمایند.

 در این راستا توسعه دهنده‌ی Samourai اعلام کرده است که آن‌ها در ظرفیت BIP47 یک بایت تعریف نشده(Undefined byte) مشخص کرده و از آن به عنوان «بایت کلیدی» استفاده می‌کنند در نتیجه کیف پول‌های دیگر می‌توانند شناسایی گردند.

آیا فکر می‌کنید پنهان کردن آدرس بیت‌کوین می‌تواند به بهبود حریم خصوصی در تراکنش‌های بیت‌کوین کمک کند؟ نظر خود را به صورت کامنت با ما درمیان بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

منبع
Bitcoinist
دکمه بازگشت به بالا