اخبار بلاکچین و دنیای کریپتواخبار و مقالات

استفاده بورس اوراق بهادار سنگاپور از بلاک‌چین

این بورس اعلام کرده که به زودی برای رسیدن به مبادلات سریع و کم‌خطر از بلاک‌چین استفاده خواهد کرد

نکات برگزیده مطلب
  • بورس اوراق بهادار سنگاپور طی اعلامیه‌ای از همکاری خود با بانک مرکزی سنگاپور جهت توسعه‌ی زیرساخت‌های لازم برای استفاده از تکنولوژی بلاک‌چین در داد و ستد‌های مرتبط با اوراق بهادار و بهبود این فرایند خبر داد

بورس اصلی اوراق بهادار سنگاپور به تازگی از مشارکت خود با بانک مرکزی این کشور جهت توسعه‌ی یک پلت‌فرم بلاک‌چینی برای حل و فصل قرارداد‌های اوراق بهادار خبر داد.

طی یک اعلامیه که در روز جمعه منتشر شد، بورس سنگاپور(SGX) جزئیات یک همکاری جدید با اداره‌ی مالی سنگاپور(MAS -بانک مرکزی این کشور) را منتشر کرد که طی آن قرار است میزان ظرفیت تحویل در مقابل پرداخت(DvP یا Delivery versus Payment یک روش حل و فصل صنعت اوراق بهادار است که در آن پرداخت وجه خریدار برای اوراق بهادار، تنها در زمان دریافت صورت می‌گیرد. تحویل در مقابل پرداخت یک سیستم حل و فصل است که از قبل تعیین می‌کند پرداخت نقدی باید قبل یا همزمان با تحویل اوراق انجام شود.) با استفاده از فرایند‌های اتوماسیون  مبتنی بر قرارداد‌های هوشمند بلاکچین بهبود یابد.

این پروژه بر روی بلاک‌چین توسعه داده شده توسط تلاش‌های بانک مرکزی فعالیت خواهد کرد و با استفاده از آن سعی دارد تا دلار سنگاپور را به شکل یک ارز دیجیتال، توکنیزه کند. این فرایند بخشی از پروژه‌ی ابتکاری «Project Ubin» می‌باشد.

در نهایت این تلاش‌ها با هدف توسعه‌ی یک مکانیسم DvP است که موسسات و نهاد‌های مختلف را قادر می‌سازد تا در حالی که خطرات مرتبط با مبادله‌ی اوراق بهادار را از بین می‌برند و بهره‌وری عملیاتی را بهبود می‌بخشند، معاملات و داد و ستد اوراق بهاداری که به صورت توکنیزه و دیجیتالی است را در سراسر پلت‌فرم‌های بلاک‌چین مختلف بدون هیچ مشکلی انجام دهند.

بورس سنگاپور یا SGX اعلام کرد:

این تلاش مشترک به مؤسسات مالی و سرمایه‌گذاران حقوقی اجازه می‌دهد تا به طور همزمان مبادله و حل و فصل نهایی ارزهای دیجیتالی و دارایی‌های مرتبط با اوراق بهادار را انجام دهند، در حالی که  بهره‌وری کارایی افزایش و خطرات این مبادلات کاهش یافته است.

SGX

تینکو گوپتا(Tinku Gupta) سرپرست فن‌آوری و رئيس این پروژه در SGX اظهار داشت:

این پروژه‌ی ابتکاری، تکنولوژی بلاک‌چین را برای پیوند موثر انتقال دارایی و انتقال اوراق بهادار، و همچنین از بین بردن خطرات مرتبط با خریدار و فروشنده در فرایند‌های DvP، گسترش خواهد داد.

Tinku Gupta

اعلامیه‌ی مشابهی از سوی بانک مرکزی سنگاپور منتشر شده که طی آن یکی از شرکت‌های حسابرسی بزرگ دخیل در بورس Nasdaq با نام Big Four، شرکت خدماتی Deloitte و استارت‌آپ بلاک‌چینی Anquan به عنوان شرکای این پروژه‌ی ابتکاری معرفی شده‌اند.

سوپنِندو موهانتی(Sopnendu Mohanty) رئیس بخش تکنولوژی‌های مالی در بانک مرکزی سنگاپور اظهار داشت:

تکنولوژی بلاک‌چین به طور اساسی چگونگی اجرای تراکنش‌های مالی امروزی را تغییر داده است؛ وجود توانایی معامله‌ی یکپارچه در سراسر بلاک‌چین یک درب به روی دنیای فرصت‌های تجاری جدید باز می‌کند.

Sopnendu Mohanty

بانک مرکزی سنگاپور به عنوان یکی از نام‌های پیشرو در زمینه‌ی تحقیق در بخش‌های مرتبط با تکنولوژی بلاک‌چین، توانسته سال گذشته طی فاز اول آزمایش پروژه‌ی Ubin، توکن‌های دیجیتالی مرتبط با دلار سنگاپور را بر روی بلاک‌چین خصوصی اتریوم عرضه کند.

نظر شما در رابطه با ورود بورس سنگاپور به صنعت بلاک‌چین چیست؟ این رخداد چه تاثیری بر آینده‌ی این صنعت نو پا خواهد داشت؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

منبع
CCN

بهادر قلندرپور

علاقه‌مند به دنیای رمزارزها و تکنولوژی بلاک‌چین کارگردان بازی "تاریک‌‌تر از سایه" دانشجوی مهندسی پزشکی
دکمه بازگشت به بالا