اخبار بلاکچین و دنیای کریپتواخبار و مقالات

استفاده از بلاکچین در گمرک آمریکا

اداره مرزبانی و گمرکات ایالات متحده، سیستم ردیابی حمل و نقل بر پایه‌ی بلاکچین را آزمایش می‌کند

نکات برگزیده مطلب
  • آژانس خبری فناوری و رسانه(GSN) بیست و چهارم آگوست گزارش داد که یکی از بزرگترین سازمان‌های مجری قانون در ایالات متحده آمریکا که با نام اداره مرزبانی و گمرکات ایالات متحده آمریکا(CBP) شناخته می‌شود، سیستم ردیابی حمل و نقل بر پایه‌ی بلاکچین را به طور زنده آزمایش خواهد کرد.

 

در آزمایش پیش‌رو، CBP دو سیستم مجزا را ترکیب می‌کند: برنامه‌ی آزمایشی CPB و پلتفرم بلاکچین(Blockchain) که توسط بدنه‌ی این سازمان یعنی سازمان اصلی کنترل مرزی کشور آمریکا و وزارت امنیت داخلی آمریکا(DHS)، توسعه داده شده است برای این منظور استفاده می‌شوند.

نتایج این آزمایش مشخص می‌کند چگونه تکنولوژی لجستیک غیر‌متمرکز(DLT) می‌تواند فرآیند رسیدگی به مجوز‌های مربوط به شرکای توافق تجارت آزاد آمریکای شمالی و توافق تجارت آزاد آمریکای مرکزی را تسریع و زمان صرف شده برای ارسال اطلاعات حمل و نقل را کاهش دهد.

این اداره همچنین قصد دارد در زمان انجام این آزمایش به منظور کسب اطمینان از اتصال آسان نرم‌افزار تمام شرکت‌ها به گمرک بدون نیاز به ایجاد تغییرات بیشتر، بر روی ارتباطات بین بلاکچین‌های مختلف‌ استاندار‌هایی را وضع نماید.

وین‌سنت انونزیتو(Vincent Annunziato)، مدیر بخش تغییر و نوآوری در CBP اظهار داشت که در حال حاظر پلتفرم‌های مختلف بلاکچین به اندازه‌ی کافی سازگار نبوده و تاکید دارد که اطمینان از امنیت داده‌ها «اهمیت زیادی» دارد.

CBP همچنین از توسعه‌ی طرح اثبات مفهومی(Proof-of-Concept) برای مقابله با نقض حقوق مالکیت معنوی خبر داده است. هم اکنون انونزیتو تاکید دارد که آزمایش موفقیت‌آمیز پروژه‌ی بلاکچین مشتریان را قادر می‌سازد تا مشخص کنند که آیا یک محصول خاص معتبر است یا نه.

بر اساس گزارش GSN، CBP هم‌اکنون با استارت‌آپ‌های بلاکچینی همانند Factom و (DHS Science and Technology Directorate (S&T در دیگر پروژه‌های بر پایه‌ی بلاکچین به منظور مقابله با سرقت اطلاعات سنسورها و دوربین‌ها در نواحی مرزی همکاری می‌کند. گزارش شده است که این پروژه در تگزاس در مرحله‌ی آزمایش میدانی شش ماهه قرار دارد.

DHS قبلا اعلام کرده بود که در ابتدای سال 2017 در حال آماده‌سازی به‌کارگیری تکنولوژی بلاکچین در تامین امنیت اطلاعات ذخیره‌سازی و به اشتراک‌ گذاری شده که توسط دوربین‌های امنیتی، سنسور‌ها و پایگاه داخلی داده‌ها گرد‌آوری شده است، می‌باشد. این حرکت به منظور جلوگیری از دستکاری داده‌ها و حملات هکری بر روی تجهیزات استفاده شده در مرزها و فرودگاه‌ها اتخاذ شده است.

در ابتدای این ماه، غول تکنولوژی(IBM) با همکاری غول حمل و نقل و لجستیک دانمارکی(Maersk) پروژه‌ی حمل و نقل بر پایه‌ی بلاکچین «TradeLens» را با 95 سازمان شرکت کننده در این پروژه و پردازش 154 میلیون رویداد حمل ونقل (شامل زمان ورود کشتی‌ها و اسناد ترخیص گمرکی) رونمایی کردند. همچنین اعلام شده است که روزانه 1 میلیون رویداد به داده‌های این پروژه افزوده می‌شود. استفاده از بلاکچین در لجستیک ایران نیز با سامانه سکوک کلید خورده است که پیش‌تر خبر آن در کوینیت پوشش داده شده بود.

نظر شما در مورد استفاده از تکنولوژی بلاکچین در گمرک چیست؟ آیا این تکنولوژی موجب شفافیت و تسریع امور گمرکی بصورت عملی خواهد شد؟ نظر خود را به صورت کامنت با ما درمیان بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

منبع
Cointelegraph
دکمه بازگشت به بالا