اخبار بلاکچین و دنیای کریپتواخبار و مقالات

پرداخت وثیقه‌ به وسیله‌ی بیت‌کوین و دیگر رمزارزها

دادگاه ایالات متحده به یک نوجوان اجازه داد تا برای پرداخت وثیقه‌ای ۷۵۰ هزار دلاری از رمزارز استفاده کند

نکات برگزیده مطلب
  • پس از دستگیری یک نوجوان به اتهام هک کردن سرور‌های شرکت بازی‌سازی EA، قاضی پرونده به او اجازه داده است تا از بیت‌کوین و دیگر رمزارزها به عنوان وثیقه‌‌ برای آزادی خود استفاده کند.

مارتین مارسیچ(Martin Marsich) هفته‌ی گذشته به اتهام هک کردن سرور‌های EA Games برای منظور سرقت ارزها مجازی داخل بازی در فرودگاه سانفرانسیسکو دستگیر شد. طبق گزارشات خبرگزاری‌های محلی، وی در دادگاه فدرال در روز پنج‌شنبه ظاهر شد و قاضی دستور داد که آزادی او تنها در برابر پذیرشhalfway house(موسسه‌ای است که اجازه می‌دهد تا افراد مبتلا به اختلالات فیزیکی، ذهنی و احساسی، و یا افرادی که دارای زمینه‌های فعالیت غیر قانونی هستند مدتی در آنجا به عنوان بیمار و برای تصحیح رفتار بستری می‌شوند) مقرر خواهد شد. در ادامه اظهار شد که وی برای آزادی باید علاوه مورد فوق مبلغ ۷۵۰ هزار دلار بیت‌کوین یا رمزارز معادل آن را به عنوان وثیقه نیز پرداخت کند.

آبراهام سیمونس(Abraham Simmons) دادستان منطقه‌ای ایالات متحده به خبرگزاری‌ محلی گفت که این حکم اساسا غیرمعمول و چیز عجیبی نیست؛ اگر متهم در حال حاضر پول در اختیار نداشته باشد، می‌توان از انواع دارایی از جمله رمزارزها برای اعمال وثیقه استفاده نمود. هرچیزی که دارای ارزش کافی باشد و متهم را مجبور به بازگشتن به این دادگاه کند، می‌تواند به عنوان وثیقه مورد قبول باشد. سیمون در گفته‌های خود عنوان نمود که سخت است بگوییم که این پرونده اولین موردی است که در آن از رمزارزها به عنوان وثیقه استفاده شده است. وی در ادامه اظهار داشت که:

 ما موسسه‌ی خیریه‌ای را دیده‌ایم که یک سیستم ماین و استخراج رمزارز برای کمک به افراد نیازمند به وثیقه و پول راه‌اندازی کرده است.

Abraham Simmons

coinmarketcap

طبق اطلاعات وب‌سایت CoinmarketCap، از ماه دسامبر که بیت‌کوین به قیمت ۲۰ هزار دلار رسید سقوط ارزش آن شروع شد و در سال ۲۰۱۸ نیز این روند ادامه داشته است، تا جایی که امروز این رمزارز با قیمت ۶۴۹۵ دلار مبادله می‌شود.

ژاکلین کورلی(Jacqueline Corley) قاضی این پرونده به شکلی قانونی مبلغ وثیقه را معادل دلار آن تعیین کرده است، بنابراین اگر بازار رمزارزها دچار نوسانات سریع و تغییر ارزش شود، متهم مارسیچ نیز باید مابه التفاوت آن را بپردازد. سیمونز در رابطه با این موضوع گفت که یک تغییر شدید در قیمت و ارزش بیت‌کوین می‌تواند دادگاه را مجبور به تجدید نظر در مورد میزان وثیقه و خواسته‌هایش کند.

مارتین مارسیچ یک نوجوان ۲۵ ساله صربستانی و شهروند ایتالیا است که به اتهام هک کردن سرور‌های شرکت Electronic Arts یا همان EA دستگیر شده است. دادستان محلی اعلام نموده که وی توانسته بازی FIFA را به صورت غیرقانونی به ۱۷ هزار حساب منتقل کرده و میزان قابل توجهی از ارزهای درون این بازی را به ۸ هزار حساب مختلف نیز اضافه کند. وی در ادامه ادعا کرد که متهم توانسته حساب‌های یاد شده را در بازار سیاه بفروش برساند و از این راه مبلغی معادل ۳۲۴ هزار دلار درآمد کسب کند. اگر این اتهام به اثبات برسد، مارتین مارسیچ علاوه بر حکم زندان، مبلغ ۲۵۰ هزار دلار جریمه نیز باید بپردازد که فعلا مشخص نشده که آیا می‌توان این مبلغ را به شکل رمزارز پرداخت نمود یا خیر.

نظر شما در رابطه با قبول کردن بیت‌کوین و رمزارزها به عنوان وثیقه‌ی دادگاهی چیست؟ آیا این مورد نشان‌دهنده‌ی ورود صنعت رمزارز و همه‌گیری آن‌ها حتی در قانونی‌ترین بخش یک جامعه است؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

منبع
Gizmodo

بهادر قلندرپور

علاقه‌مند به دنیای رمزارزها و تکنولوژی بلاک‌چین کارگردان بازی "تاریک‌‌تر از سایه" دانشجوی مهندسی پزشکی
دکمه بازگشت به بالا