اخبار بیت‌کوین - Bitcoinاخبار و مقالات

کریس کانکنون دیدگاه خود نسبت به ETF بیت‌کوین را بیان کرد

مدیر عامل بورس CBOE نسبت به پذیرش درخواست ETF بیت‌کوین توسط SEC خوش‌بین است

نکات برگزیده مطلب
  • کمپانی CBOE Global Markets ممکن است اولین شرکتی باشد که بتواند تاییدیه‌ی ETF بیت‌کوین را بدست آورد اما اینکه این دستاورد روزی مملوس و قابل مشاهده خواهد بود یا خیر فعلا مشخص نیست. کریس کانکنون(Chris Concannon) مدیرعامل و رئیس CBOE گفت که در رابطه با تصمیم کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده خوش بین است اما بازهم چالش‌هایی در مقابل این امر باقی مانده است.

چالش‌ها همچنان وجود دارند

هفته‌ی گذشته کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده(SEC) طی اعلامیه‌ای با تاکید بر اطمینان این کمیسیون در رابطه با ETF بیت‌کوین، دستور داد تا چندین صندوق سرمایه از  کمپانی SolidXPartners و VanEck Associates Corp بر روی CBOE لیست شوند. این کمیسیون قبلا پیشنهاد ETF بیت‌کوین ارائه شده توسط کامرون و تایلر وینکلوس(Cameron and Tyler Winklevoss) مالکان کمپانی و صرافی رمزارزی Gemini Trust و همچنین یک پیش‌نویس انحصاری ارائه شده توسط SolidXPartners را رد کرده است. دلیل این امر آن است که SEC هنوز به دلیل عدم قانونمندی این مارکت نگران دستکاری و کلاه‌برداری در این بازار می‌باشد.

کمپانی CBOE و همکاری شیکاگویی آن یعنی CME هردو در ماه دسامبر ارائه قرارداد‌های بیت‌کوین آتی را به عنوان اولین ورود بیت‌کوین به جریان اصلی صنعت مالی، آغاز کردند. اینگونه قرارداد‌های بیت‌کوین آتی در بازار‌های قانون‌گذاری شده مورد مبادله قرار خواهند گرفت و می‌توانند به جای رمزارزها، یک مبنا برای ETF ارائه دهند.

CBOE به نگرانی‌های SEC پاسخ می دهد

ETF ارائه شده توسط CBOE بر این موضوع تاکید می‌کند که به دلایلی اعم از در نظر گرفتن منفعت سرمایه‌گذاران، تسهیل معاملات over-the-counter در میان سرمایه‌گذاری‌های بازار معتبر و بیمه‌ی دارایی‌های سرمایه‌گذاری شده در بیت‌کوین، تنها بر روی بیت‌کوین سرمایه‌گذاری و فعالیت خواهد کرد. SEC نیز قبلا در مورد بیمه‌ی کافی برای سرمایه‌گذاران صنعت رمزارزی نیز ابزار نگرانی کرده بود.

کانکنون گفت که مبادلات آتی بازار‌هایی سطح بالاتر و سالمتر را برای کاربران فراهم می‌کنند اما یک ETF مبتنی بر آینده، این سوال را بوجود می‌آورد که چه چیزی سطح صحیح نقدینگی را مطرح می‌کند، زیرا چنین محصولی هنوز آزمایش نشده است.

حجم مبادلات آتی بیت‌کوین با سطح کالاهایی همچون نفت یا طلا همخوانی ندارد؛ اما انتظار برای نقدینگی اضافی جهت معرفی یک ETF جدید، معضلاتی را ایجاد می‌کند. در حالی که ETF می‌تواند سطح مبادلات آتی را افزایش دهد، SEC در صورت عدم وجود نقدینگی کافی در آینده‌ای نزدیک، تمالی به تایید ETF نخواهد داشت.

در همین حین، دیگر شرکت‌ها نیز با پیشنهادات جدید خود سر رسیده‌اند. بورس اوراق بهادار نیویورک نیز قصد دارد قرارداد‌های آتی رمزارزها را که به صورت فیزیکی حل و فصل شده‌اند را طی سال جاری ارائه دهد.

انتظار می‌رود اولین ETF، بازار را هدایت کند

کانکنون اعلام کرد که داشتن اولین ETFبیت‌کوین می‌تواند یک مزیت در بازار محسوب شود. زمانی که یک ETF تایید شود، جریان حرکت سرمایه پس از تعیین ETFهای دیگر ادامه خواهد یافت.

باید صبر کرد و دید که آیا این امیدهای‌ کانکنون به واقعیت خواهند پیوست یا خیر. قرارداد‌های آتی زمانی معرفی شدند که قیمت بیت‌کوین در حال افزایش بود و باعث شد که برخی به این باور برسند که انجمن وال‌استریت از دارایی‌های دیجیتال استقبال کرده و مرحله‌ی بعدی نیز یک ETF خواهد بود. با این حال مبادلات آتی بیت‌کوین CBOE و CME  به سطحی که همه از انتظار آن را داشتند نرسیده است و قیمت بیت‌کوین نیز در سال ۲۰۱۸ به شدت کاهش یافته است.

کانکنون در انتها با اشاره به اینکه بازار رمزارزها یک پنجم کمپانی اپل(Apple) است،  اذعان کرد که تبلیغات حجم مبادلات را پشت سر گذاشته است.

نظر شما در رابطه گفته‌های کریس کانکنون چیست؟ آیا اولین ETFبیت‌کوین می‌تواند بازار را هدایت کند؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

منبع
CCN

بهادر قلندرپور

علاقه‌مند به دنیای رمزارزها و تکنولوژی بلاک‌چین کارگردان بازی "تاریک‌‌تر از سایه" دانشجوی مهندسی پزشکی
دکمه بازگشت به بالا