اخبار و مقالاتاسکم و قانونگذاری - Scam & Regulation

تاکید بر ممنوعیت مبادله‌ی رمزارزها در عربستان سعودی

با وجود استفاده‌ی دولت از صنعت رمزارزی، انجام هرگونه مبادله‌ی رمزارزی در این کشور برای سایرین ممنوع می‌باشد

نکات برگزیده مطلب
  • در جدیدترین بیانیه‌ی منتشر شده از سوی یک کمیته‌ی مالی در عربستان سعودی، بار دیگر تاکید شده که مبادله‌ی هرگونه رمزارز مانند بیت‌کوین در این کشور غیرقانونی می‌باشد.

یک کمیته‌ی دائمی متشکل از وزارتخانه‌های مختلف دولتی و بانک مرکزی عربستان سعوی به مردم هشدار داده است که مبادله‌ی رمزارزهای غیرمجاز همانند بیت‌کوین در این کشور غیرقانونی است.

در بیانیه‌ای که توسط بانک مرکزی عربستان و مقامات پولی این کشور سعودی(SAMA) روز یک‌شنبه منتشر شد،‌ یک کمیته‌ی دولتی اعلام کرد که موضع آن‌ها در مقابل مبادله‌ی رمزارزها قرار دارد. این کمیته ادعا می‌کند که دلیل این امر “پیامد‌های منفی رمزارزها و ریسک بالای در مبادله‌ی آن‌ها” بوده است، زیرا صنعت رمزارزی خارج از حوزه‌ی نظارتی دولتی است.

این کمیه‌ی دائمی به وسیله‌ی یک فرمان از سوی مقامات بلند مرتبه تشکیل شده است و به عنوان یک موضع نظارتی طراحی شد تا به طور خارص در فعالیت‌های غیر مجاز اوراق بهادار در بازار مبادله‌ی ارز خارجی فعالیت کند. این کمیته شامل اداره‌ی بازار سرمایه‌ی عربستان سعودی(CMA)، وزارت امور داخلی، رسانه‌ها، ورازت تجارت و سرمایه‌گذاری و همچنین SAMA است. این فرمان عالی به شکلی قاطعانه به اطلاع مسئولان مربوطه در این کمیته رسیده است تا هر‌گونه مبادلات یا سرمایه‌گذاری در تجارت فارکس و همچنین مبادله‌ی رمزارز گزارش داده و فعالیت‌های بازاریابی خود برای جلوگیری از سرمایه‌گذاری در صنعت رمزارزی کاهش دهند.

در بیانیه‌ای که از سوی این کمیته منتشر شده آمده است:

این کمیته اطمینان دارد که ارزهای مجازی مانند بیت‌کوین و دیگر موارد، در این کشور غیرقانونی هستند و هیچ حزب یا فردی مجوز دسترسی به این فعالیت‌ها را ندارد.

The committee statement

این کمیته بدون اشاره به میزان مجازات و یا جریمه‌ی مبادله‌ی رمزارز به صورت غیرقانونی با تاکید خاصی به تمامی شهروندان و ساکنین این کشور هشدار داد که اینگونه فعالیت‌ها کاملا غیرقانونی محسوب می‌شوند.

در زمان نگارش این مقاله، BitOasis به عنوان اولین صرافی بیت‌کوین در خاورمیانه و شمال آفریقا(MENA) با گذشت ۲ سال از راه‌اندازی، همچنان به لیست کردن عربستان سعودی به عنوان یکی از کشورهای تحت پشتیبانی، ادامه داده است. اوپراتور این صرافی رمزارزی در ماه می، بخش “برداشت وجه به صورت ارز فیات” را حذف کرده و دلیل این امر را مشکلات پیش آمده برای شریک بانکی عنوان نموده است. از آن زمان تاکنون این بخش صرافی غیرفعال بود، اما امروز اعلام شده که برداشت ارزهای بین‌المللی در این صرافی دوباره فعال شده است.

تا‌کنون از سوی صرافی BitOasis نماینده‌ای برای گفتگو با این کمیته فرستاده نشده است.

جالب است که بدانین با وجود این ممنوعیت کلی بر هرگونه مبادله‌ی رمزارز، SAMA با همکاری بانک مرکزی امارات متحده‌ی عربی در حال کار بر روی رمزارز سفارشی خود است تا یک پلت‌فرم پردازش تراکنش‌های برون مرزی مبتنی بر بلاک‌چین بسازند. از سوی دیگر بانک مرکزی عربستان سعودی نیز از یک نرم‌افزار بلاک‌چین ریپل با نام xCurrent استفاده می‌کند(این نرم‌افزار از رمزارز XRP استفاده نمی‌کند) تا به بانک‌های منطقه را به شبکه‌ی ریپل یا RippleNet متصل کند. این شبکه به منظور انجام سریع پرداخت‌ها شکل گرفته است.

نظر شما در رابطه با ممنوعیت شدید صنعت رمزارزی در عربستان چیست؟ وجود این ممنوعیت و انتشار اخبار آن چه تاثیراتی بر روی بازار رمزارزی خواهد داشت؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

منبع
CCN

بهادر قلندرپور

علاقه‌مند به دنیای رمزارزها و تکنولوژی بلاک‌چین کارگردان بازی "تاریک‌‌تر از سایه" دانشجوی مهندسی پزشکی
دکمه بازگشت به بالا