اخبار بلاکچین و دنیای کریپتواخبار و مقالات

کیف پول قابل اعتماد مک‌آفی هک شد!

کیف‌ پول Bitfi که به گفته جان مک‌آفی غیر قابل هک بوده در ظرف یک هفته هک شد

نکات برگزیده مطلب
  • چند روز قبل جان‌ مک‌آفی در توییتر خود تبلیغاتی در رابطه با کیف‌پول bitfi انجام داده و در آن پست اظهار داشت که این کیف‌پول غیر فابل هک شدن است و هرکس بتواند آن را هک کند ۱۰۰ هزار دلار جایزه خواهد گرفت. ولی حالا به نظر می‌رسد که در مدت کمتر از یک هفته این کیف‌پول هک شده است...

جان مک‌آفی به عنوان یکی از افراد پیشرو در صنعت رمزارزی چندی قبل در توییتر خودش در رابطه با کیف‌پول Bitfi تبلیغات انجام داده بود و اظهار داشت که این کیف‌پول غیرقابل هک شدن است، و حالا در کمتر از پس از توضیحات او، این کیف‌پول هک شده است.

OverSoftNL کاربری که هک را انجام داد، اظهار داشته که توانسته با دسترسی به root کیف‌پول این فرایند انجام دهد. وی در توییتر اعلام کرد:

توضیحات کوتاهی در رابطه با bitfi: ما به root درسترسی داریم، یک سیستم وصله شده و می‌توان تایید کرد که کیف‌پول Bitfi هنوز به داشبورد ارتباط دارد. هیچ بررسی و مراحل چک وجود ندارد که از انجام این کار جلوگیری به عمل آورد.

OverSoftNL

Bitfi نتوانست به این مورد پاسخی بدهد اما بعد از مدتی اعلام کرد که یک باگ و مشکل وجود دارد و به دنبال راه حلی برای آن است.

گزارش‌ها حاکی از این است که OverSoftNL کمپانی Bitfi را به نبود هیچ‌گونه جایزه‌ای متهم کرده است و تمامی اعلامیه‌های منتشر شده در این رابطه از سوی شرکت مذکور فقط جنبه‌ی تبلیغاتی داشته و پیش‌بینی می‌کند که هیچ چیز به او پرداخت نخواهد شد. جایزه‌ی اعلام شده ۱۰۰ هزار دلار بوده است؛ البته به یاد داشته باشید که مک‌آفی نیز چگونه تبلیغات مربوط به صنعت رمزارزی را انجام می‌دهد، ابتدا ۱۰۰ هزار دلار پاداش را دریافت کرده و سپس با اطمینان و اعتماد به نفس کامل شروع به تبلیغ در رابطه با موضوع مورد نظرش می‌کند.

رایان کستلوچی(Ryan Castellucci) به عنوان یک محقق امنیتی از شرکت WhiteOps در رابطه با کیف‌پول یاد شده گفته که “این محصول یک گوشی ارزان قیمت اندرویدی است” و شدیدا توصیه می‌کند که از آن استفاده نکنید.

گروه دیگری از محققین نیز از دیدگان امنیتی خاطر نشان کرده‌اند که استفاده از Baidu به عنوان یک موتور جستجو و ورود آگهی‌های جاسوسی Adups، حتی باعث شده که این محیط به مکانی با سلامت و امنیتی پایین‌تر از حد معمول محسوب شود.

Bitfi در زمان واکنش به این مورد کمی عجیب رفتار کرده است؛ این شرکت همه‌ی اتهامات وارده را رد کرده و OverSoftNL را به فعالیت برای شرکت‌های رقیب متهم کرده است.

این رویارویی همچنان ادامه دارد، کاربر OverSoftNL مستقیما اشاره کرده که نرم‌افزار ردیابی موقعیت Baidu و Adups هردو به صورت فعال کار می‌کنند،‌ همانند کاری که Bitfi انجام داده به انکار همه‌ چیز روی نیاورده است.

اتفاق بعدی چه خواهد بود؟ در حقیقت باید عنوان کنیم که کسی از این موضوع خبر ندارد. تاکنون خبر رسمی در رابطه با هک شدن کیف‌پول Bitfi منتشر نشده است و مشخص نیست که آیا شرکت Bitfi در صورت رخ دادن آن، این واقعا را تایید خواهد کرد یا خیر. در نهایت ما نمی‌دانیم که مک‌آفی در رابطه با چیزی که به تبلیغ و پشتیبانی آن پرداخته چه خواهد گفت و چه عکس‌العمی نشان خواهد داد. احتمالا او در رابطه با موفقیت‌های آینده‌ی این پروژه وعده‌هایی خواهد داد و تبلیغات بی‌اساسی را دوباره ارائه می‌کند.

نظر شما در رابطه با گفته‌های OverSoftNL چیست؟ آیا واقعا این کیف پول سریعا هک شده و شرکت سازنده از اعلام آن امتناع می‌کند؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

منبع
Theinquirer

بهادر قلندرپور

علاقه‌مند به دنیای رمزارزها و تکنولوژی بلاک‌چین کارگردان بازی "تاریک‌‌تر از سایه" دانشجوی مهندسی پزشکی
دکمه بازگشت به بالا