اخبار بلاکچین و دنیای کریپتواخبار و مقالات

هک شدن ۱ میلیون رایانه‌ در چین برای استخراج رمزارز

طی این حملات بیش از دو میلیون دلار رمزارز ماین شده است

نکات برگزیده مطلب
  • گزارشات نشان می‌دهد که بیش از ۱ میلیون رایانه در چین به بدافزاری مخرب آلوده شده‌اند که طی دوسال گذشته توانسته چیزی در حدود ۲ میلیون دلار رمزارز استخراج کند.

گزارشات حاکی از آن است که یک بد‌افزار ماینینگ رمزارز که توانسته بیش از ۱ میلیون رایانه را در چین هک و آلوده کند، تا کنون چیزی در حدود ۲ میلیون دلار را برای سازندگانش به ارمغان آورده است.

براساس گزارشات محلی که روز دوشنبه منتشر شده است، پلیس چین در شهر دالیان(DA Lian) حدود ۲۰ مظنون که در یک شرکت فن‌آوری و تکنولوژی کامپیوتری فعالیت می‌کردند را دستگیر کرده است. این افراد سعی داشته‌اند با بدست گرفتن کنترل تعدادی زیادی از رایانه‌های شخصی از فرایند ماینینگ برای کسب سود استفاده کنند.

این هکرها نرم‌افزار‌های مخرب خود را درون Plugin های مرورگر‌هایی اینترنتی که برا مقاصد خاصی مانند افزایش سرعت اینترنت ساخته شده‌اند و به صورت تبلیغات درون برنامه‌ای در بیش از ۵ میلیون رایانه‌ی سراسر کشور به نمایش در آمده‌اند، تعبیه می‌کنند. طبق گزارشات پلیس محلی، بیش از یک میلیون رایانه‌ی شخصی با کلیک بر روی این تبلیغات و نصب این افزونه به نرم‌افزار مخرب هکرها آلوده شده‌اند و طی دو سال گذشته بیش از ۲۶ میلیون رمزارز دیجی‌بایت(Digibyte)، دیکرید(Decred) و سیاکوین(SiaCoin) استخراج کرده‌اند.

این هکر‌ها از آنجایی که به قدرت پردازش زیادی از طریق رایانه‌های شخصی دسترسی نداشته‌اند، تصمیم گرفته‌اند تا رمزارزهای کوچکتری را ماین کنند، این کار علاوه بر افزایش کارایی، باعث شده تا فرایند ماینینگ نیز قدرت پردازشی کمتر از رایانه‌ی قربانیان در اختیار گرفته و در نتیجه احتمال شناسایی شدن توسط کاربران نیز کاهش باید.

گزارشات همچنین نشان می‌دهد که این هکر‌ها برای کمک به انتشار این نرم‌افزار مخرب و انجام غیرقانونی فرایند ماینینگ با بیش از ۱۰۰ عامل دیگر از جمله کافی‌نت‌ها همکاری کرده‌اند.

این خبر تنها مدت کمی پس از انتشار اخبار مربوط به تبانی هکر‌ها با شرکت‌های محلی تعمیرات کامپیوتر برای آلوده کردن و هک بیش از ۱۰۰ هزار رایانه‌ی متعلق به کافی‌نت‌ها برای استخراج رمزارز سیاکوین، منتشر شده است.

نظر شما در رابطه با این خبر چیست؟ آیا افزایش آمار فعالیت‌ هکر‌ها در صنعت رمزنگاری نشان دهنده نیاز به آگاهی و افزایش فرایند‌های پیش‌گیرانه را نشان می‌دهد؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

منبع
Coindesk

بهادر قلندرپور

علاقه‌مند به دنیای رمزارزها و تکنولوژی بلاک‌چین کارگردان بازی "تاریک‌‌تر از سایه" دانشجوی مهندسی پزشکی
دکمه بازگشت به بالا