اخبار بلاکچین و دنیای کریپتواخبار و مقالات

با ریگ گیمینگ خود رمزارز استخراج کنید

ریگ‌های گیمینگ CashBox X-Gaming با در‌آمد ۰/۲۳ اتر در ماه

نکات برگزیده مطلب
  • در این مقاله به بررسی سخت‌افزار جدید گیمینگ می‌پردازیم که در زمان بلااستفادگی به صورت خودکار اقدام به استخراج رمزارزها می‌کند و در ادامه روند کاهش تقاضا و تاثیر آن بر تغییر میزان درآمد خالص شرکت‌های تولیدکننده‌ی سخت‌افزار را بررسی می‌کنیم.

کمپانی روسی Crypto Technology که در شهر سنپترزبورگ واقع شده است و در زمینه‌ی ماینینگ و فن‌آوری رایانه‌ای فعالیت می‌کند، هفته‌ی گذشته از جدید‌ترین محصول خود با نام Cashbox X-Gaming رونمایی کرده است. این پلت‌فرم جدید به عبارتی ترکیبی از یک کامپیوتر قدرمند گیمینگ و یک دستگاه استخراج رمزارزها است که توانایی کافی برای انجام هر دو وظیفه‌ی یاد شده را خواهد داشت.

مدل‌های پایه این پلت‌فرم به پردازنده‌های ساخت شرکت اینتل از مدل‌های Core i5 و یا Core i7 همراه با دو عدد کارت گرافیک انویدیا از مدل‌های GTX 1060، GTX 1070 و یا GTX 1080 Ti و ۱۶ تا ۶۴ گیگابایت رم DDR4 مجهز شده‌اند که در کنار یک سیستم صوتی کیفیت بالا بهترین عملکرد گیمینگ را ارائه خواهند داد. برای بخش خنک‌سازی این دستگاه‌های به اندازه‌ی کافی فن‌های سرعت بالا در نظر گرفته شده است. با توجه به اطلاعات منتشر شده در خبرگزاری‌های روسی، حداقل میزان قدرت هش این پیکربندی ۱۰۶ مگاهش بر ثانیه(MH/S) است اما می‌توان با سفارش و تغییر قطعات با مدل‌های بالا‌تر این قدرت محاسباتی را به ۱۸۲ مگاهش بر ثانیه افزایش داد.

سیستم‌های Cashbox X-Gaming با قیمت پایه‌ی ۱۴۰ هزار روبل (معادل ۲۲۰۰ دلار) و با داشتن ۳ سال گارانتی بفروش می‌رسند. البته این قیمت برای پایین‌ترین مدل‌های این دستگاه می‌باشد و با سفارش قطعات قوی‌تر مانند پردازنده یا کارت‌گرافیک،مسلما برچسب قیمتی این پلت‌فرم بالا‌تر خواهد بود.

نمای شماتیک از کیس‌های گیمینگ این شرکت

خبرگزاری Web-Payment.ru portal به نقل از آنتون سوبین(Anton Sobin) مدیرعامل شرکت Crypto Technology اعلام کرده است که فروش این تجهیزات تنها در روسیه محدود نمی‌شود. این خبرگزاری ادامه داد:

ما بر روی توسعه‌ی صنعت ماینینگ روسیه تمرکز کرده‌ایم بنابر‌این تلاش می‌کنیم تا این تجهیزات برای همه قابل دسترسی باشد. این سیستم‌های گیمینگ به کاربرانی که قصد سرمایه‌گذاری جدی در این صنعت را ندارند و یا آماده‌ی انجام چنین کاری نیستند، اجازه می‌دهد تا فرایند ماینینگ را تجربه کنند و با خصوصیات هیجان‌انگیز و سودآور حوزه‌ی رمزنگاری آشنا شوند.

Anton Sobin

در گذشته‌ی نه چندان دور استخراج رمزارزها به وسیله‌ی رایانه‌های نه چندار قوی هم ممکن بود. اما امروزه انجام این فرایند به سیستم‌های قدرتمندی که حداقل چندین کارت‌گرافیک رده‌ بالا، مادربورد‌های مخصوص و واحد‌های تغزیه هوشمند نیاز دارد.

رایانه‌ی گیمینگ یاد شده از دو کارت گرافیک رده‌ بالا استفاده می‌کند و به گفته‌ی سازندگان می‌تواند ماهیانه در حدود ۰/۲۳ اتریوم استخراج کند که در زمان نگارش این مقاله ارزش آن حدود ۱۰۰ دلار خواهد بود. این دستگاه‌های به شکلی پیکربندی و از پیش برنامه‌ریزی شده‌اند تا زمانی که کاربر از آن‌ها برای فعالیت گیمینگ خود استفاده نمی‌کند به صورت خودکار فرایند ماینینگ را آغار کرده و برای مالک درآمدزایی داشته باشند. این شرکت همچنین به همراه دستگاه‌های خود ۲۴ ساعت پشتیبانی فنی کامل و یک آموزش رایگان مرتبط با رمزنگاری را ارائه می‌دهد.

با اینکه کار‌آفرینان روسی در مورد آینده و چشم‌انداز بازار سخت‌افزار‌های گیمینگ/ماینینگ خوش‌بین هستند، تولید کنندگان سخت‌افزار در آسیا در رابطه با کاهش روند تقاضای ماینر‌ها و بازار ماینینگ برای خرید کارت‌های گرافیک و سخت‌افزار‌های مخصوص استخراج و در نتیجه‌ی آن کاهش سود‌دهی، روز به روز نگران‌تر می‌شوند.

کاهش ثبت تقاضا برای خرید سخت‌افزار از سوی ماینرها و گیمیرها از یک سو، افزایش تولیدات شرکت‌های OEM(او‌ای‌ام یا Original Equipment Manufacturer) از جمله شرکت‌هایی مانند Asustek Computer، Gigabyte Technology، MSI و TUL از سوی دیگر باعث افزایش نگرانی و فشار بر روی شرکت‌های تولید کننده‌ی کارت‌گرافیک انویدیا(Nvidia) و ای‌ام‌دی(AMD) شده است.

یکی دیگر از شرکت‌هایی که اخیرا یک پیش‌بینی منفی انجام داده است، شرکت بزرگ Gigabyte است، این شرکت در زمینه‌ی تولید مادربود و کارت‌های گرافیک مخصوص فرایند‌های مانینگ یکی از کمپانی‌های پیشرو محسوب می‌شود.

خبرگزاری The Taipei Times گزارش داد که با توجه به گزارشات منتشر شده از سوی مدیریت سرمایه‌گذاری دارایی، این شرکت تولید کننده‌ی تایوانی پیش‌بینی می‌کند به دلیل کاهش میزان ارسال، حمل و نقل و کاهش تقاضا برای کارت‌های گرافیک مختص ماینینگ، میزان درآمد خالص این کمپانی برای سه‌ماهه‌ی دوم سال ۲۰۱۸ کاهش خواهد یافت.

یک شرکت مشاوره در زمینه‌ی سرمایه‌گذاری هفته‌ی گذشته اعلام کرد:

قیمت تعداد زیادی از رمزارزها پس از اوج گرفتن در اوایل سال ۲۰۱۸، اکنون به پایین‌ترین حد رسیده است و این موضوع منجر به کاهش تقاضا برای کارت‌های گرافیک شرکت گیگابایت و در نتیجه کاهش استخراج رمزارزها شده است. این رویه به نوعی از اوایل سه‌ماهه‌‌ی دوم سال جاری شروع شده و ادامه دارد.

تحلیل‌گران خاطر نشان می‌کنند که درآمد شرکت گیگابایت در ماه‌های آوریل و می چیزی در حدود ۵ میلیارد NT(معادل تقریبی ۱۶۴ میلیون دلار) بوده است که این درآمد در ماه مارس حدود ۸/۵ میلیارد NT(معادل تقریبی ۲۷۸ میلیون دلار) بوده است. این تحلیل‌گران بر این باورند که مجموع درآمد خالص این شرکت برای سه‌ماهه‌ دوم بسیار کمتر از سه‌ماهه‌ اول سال خواهد بود. با توجه به اخبار منتشر شده در خبرگزاری Economic Daily شرکت گیگابایت در سه ماه اولیه سال ۲۰۱۸ حدو ۱/۲ میلیون واحد کارت‌گرافیک عرضه کرده است که این میزان در سه‌ماهه‌ی دوم سال جاری بیش از ۲۰ درصد کاهش را ترجبه کرده است.

با توجه به گفته‌های کیجی سان(K.J. Sun) سخنگوی شرکت گیگابایت، این کمپانی انتظار دارد که عرضه‌ی کارت‌های نسل جدید شرکت انویدیا با معماری Volta بتوانند میزان فروش کارت‌گرافیک را مقداری تقویت کند. گزارشات اخیر نشان می‌دهد که خط تولید کارت‌های Volta احتمالا در سریع‌ترین حالت ممکن، در ماه سپتامبر رونمایی خواهد شد. در کنار این موضوع شایعاتی نیز وجود دارد که طبق آن اعلام شده کمپانی اینتل نیز به دلیل مشکلات پیش‌آمده در طراحی و توسعه‌ی معمالی ۷ نانومتری، عرضه‌ی پردازنده‌های جدید Cannon Lake خود را به تاخیر خواهد انداخت.

Capital Investment اظهار داشت که تمامی این اخبار و وقایع منفی می‌توانند باعث شوند که درآمد خالص شرکت گیگابایت برای نیمه‌ی دوم سال جاری به شدت کاهش یابد. ماه گذشته تنها به دلیل کاهش تقاضا در صنعت ماینینگ و همچنین انتشار اخبار مربوط به تاخیر در عرضه‌ی Volta باعث شد که ارزش سهام شرکت گیگابایت ۱۴ درصد کاهش یابد.

نظر شما در رابطه با تولید سخت‌افزار‌های گیمینگ/مانینگ چیست؟ روند کاهش تقاضا تا کی ادامه‌ خواهد یافت و آیا صنعت ماینینگ دوباره به اوج خود باز خواهد گشت؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

منبع
Bitcoin.com

بهادر قلندرپور

علاقه‌مند به دنیای رمزارزها و تکنولوژی بلاک‌چین کارگردان بازی "تاریک‌‌تر از سایه" دانشجوی مهندسی پزشکی
دکمه بازگشت به بالا