اخبار بلاکچین و دنیای کریپتواخبار و مقالات

تسلا با استفاده از بیت کوین بیش از ۱۰۰ میلیون دلار سود به جیب زده است

علی‌رغم وضعیت نابسامان بازار سهام آمریکا و ثبت ارقام منفی توسط اغلب شرکت‌های شناخته شده از جمله اوبر، توییتر و حتی لیفت، شرکت تسلا با انتشار گزارشی از درآمد چشم‌گیر در سه‌ماهه‌ی ابتدایی سال ۲۰۲۱ به واسطه‌ی مبادله‌ی بیت کوین خبر داد

نکات برگزیده مطلب
  • بازار سهام آمریکا طی چند هفته‌ی گذشته در یک سراشیبی ارزش قرار گرفته و شاخص‌های بزرگی همچون اس‌اند‌پی(S&P 500) علی‌رغم پیش‌بینی تحلیلگران مبنی بر افزایش ۱۰ درصدی در سال جاری، با افت محسوس مواجه شده است. این درحالیست که اغلب شرکت‌های فعال در زمینه‌ی فناوری از جمله مایکروسافت، اپل و گوگل شاهد افزایش چشم‌گیر ارزش سهام بوده‌اند. در این میان شرکت خودروسازی تسلا که تحت مدیریت ایلان ماسک(Elon Musk) فعالیت دارد، با انتشار گزارشی از سودآوری چشم‌گیر و افزایش ارزش سهام خود خبر داد. در بخشی از این گزارش توضیح داده شده که مبادله‌ی بیت کوین در سه‌ماهه‌ی ابتدایی سال ۲۰۲۱ توانسته برای این شرکت بالغ بر ۱۰۰ میلیون دلار سودآوری به همراه داشته باشد.

بازار سهام آشفته شد

علی‌رغم گزارشات منتشر شده در رابطه با سودآوری چشم‌گیر سهام شرکت‌های بزرگ حوزه‌ی فناوری، سهام اس‌اند‌پی(S&P500 شاخص اندازه‌گیری ارزش سهام ۵۰۰ شرکت بزرگ آمریکا در بازار بورس) نوسان چندانی نداشت و نمودار تغییرات ارزش آن تقریباً فلت(صاف) به مسیر خود ادامه می‌دهد.

شرکت‌های بزرگ آمریکا از جمله مایکروسافت، آلفابت، فیس‌بوک، آمازون و اپل با انتشار گزارشات درآمد و سودآوری سه‌ماهه‌ی ابتدایی خود به صورت عمومی اعلام کرده‌اند سودآوری سهام آن‌ها بالاتر از حد انتظار و پیش‌بینی تحلیلگران بوده است.

این درحالیست که تحلیلگران پیش از این اعلام کرده بودند رشد درآمد شرکت‌های S&P 500 در سال ۲۰۲۱ افزایش یافته و تا پایان سال رقم مثبت ۱۰/۳ درصد برای سهام آن‌ها به ثبت خواهد رسید.

کتاب مقدس انجیل Bible بیت کوین بلاک ۶۶۶۶۶۶

بیت‌کوین تسلا را نجات داد

البته یک هفته پس از انتشار گزارش مربوط به سودآوری و درآمد شرکت تسلا برای سه‌ماهه‌ی ابتدایی سال جاری، ارزش سهام این شرکت با قیمت پایین‌تری مبادله می‌شد. با این حال نکته‌ی جالب در رابطه با گزارش درآمد شرکت تسلا، سودآوری چشم‌گیر رمزارز بیت کوین برای آن‌هاست. در گزارش سه‌ماهه‌ی ابتدایی شرکت تسلا آمده است که این شرکت خودروسازی به واسطه‌ی مبادله‌ی بیت‌کوین در سه‌ماهه‌ی ابتدایی سال ۲۰۲۱ بالغ بر ۱۰۱ میلیون دلار درآمد داشته است. همچنین توضیح داده شده که تسلا در حال حاضر بالغ بر۲/۵ میلیارد دلار رمزارز BTC در ترازنامه‌ی خود دارد.

تسلا بیت کوین بازار سهام آمریکا S&P 500
وضعیت فعلی بازارهای مالی آمریکا

نهادهای نظارتی ضد انحصار در اروپا روز جمعه گزارش دادند که «شرکت اپل در زمینه‌ی کسب و کار مرتبط با پخش موسیقی یک انحصار گسترده ایجا کرده است». پلت‌فرم اپل موزیک(Apple Music) که از سال ۲۰۱۵ به عنوان یک پلت‌فرم پخش موسیقی آنلاین کار خود را آغاز کرده است، اکنون به یک پلت‌فرم محبوب تبدیل شده که بر روی سایر رقبای خود سایه افکنده است. نکته‌ای که باعث ایجاد نگرانی برای نهاد‌های نظارتی اروپا شده، یکی از شیوه‌‌های کسب درآمد اپل موزیک می‌باشد. شرکت اپل از تمام رقبای خود که از طریق پلت‌فرم فروشگاهی این شرکت(Apple App Store) برای فروش اشتراک ماهانه اقدام می‌کنن هم ۳۰ درصد کمیسیون دریافت می‌کند.

همانطور که انتظار می‌رفت، بانک فدرال رزرو چند روز قبل اعلام کرد که قصد دارد نرخ بهره‌ی کوتاه مدت را همچنان نزدیک به صفر نگه دارد. طبق گزارشات پیشین تیم کوینیت، در یک کنفرانس خبری مجازی که پس از این اعلامیه، آقای جروم پاول(Jerome Powell) رئیس بانک فدرال رزرو به سرمایه‌گذاران هشدار  داد که بازار جهانی سهام در یک وضعیت نامناسب قرار داشته و باید باید اقدامات امنیتی همواره در نظر گرفته شود.

سهام شرکت‌های دیگر هم قرمز شد

روز پنج‌شنبه پس از آنکه آقای مارتی والش(Marty Walsh) وزیر کار ایالات متحده اعلام کرد که بیشتر کارگران قراردادی و پیمانی باید از این پس تحت طبقه‌بندی «کارمند» قرار گرفته و به کلیه مزایای مربوطه دسترسی داشته باشند، سهام شرکت‌های اوبر(Uber)، لیفت(Lyft) و دوردش(DoorDash) نیز با کاهش ارزش نسبی مواجه شد. این شرکت‌ها در زمینه‌ی ارائه‌ی خدمات حمل و نقل شهری فعالیت داشته و معمولاً از کارگران و کارمندان قراردادی استفاده می‌کنند.

پس از آنکه روز جمعه اعلام شد تعداد کاربران درآمدزای توییتر نسبت به پیش‌بینی‌های صورت گرفته ۱ میلیون نفر کم‌تر بوده است، سهام شرکت توییتر نیز با سقوط ارزش ۱۳ درصدی مواجه شد و ضربه‌ی سنگینی به ذینفعان این شرکت تحمیل گردید.

لازم به ذکر است که روز دوشنبه و همزمان با صحبت‌های آقای جروم پاول در کنفرانس اقتصاد ۲۰۲۱(2021 Just Economy Conference) و پس از آن روز جمعه همزمان با انتشار گزارش وضعیت مشاغل در ماه آوریل توسط اداره‌ی کار ایالات متحده، سرمایه‌گذاران بازار سهام گزارشات و بروزرسانی‌های اقتصادی بسیار مهم‌تری را دریافت خواهند کرد.

نظر شما در رابطه با وضعیت بازار سهام و سودآوری شرکت تسلا به واسطه‌ی مبادله‌ی بیت کوین چیست؟ آیا می‌توان بیت کوین را ناجی تسلا معرفی کرد؟ نظرات خود را با تیم کوینیت به اشتراک بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

بهادر قلندرپور

علاقه‌مند به دنیای رمزارزها و تکنولوژی بلاک‌چین کارگردان بازی "تاریک‌‌تر از سایه" دانشجوی مهندسی پزشکی
دکمه بازگشت به بالا