اخبار بلاکچین و دنیای کریپتواخبار و مقالات

رمزارزهای بانکی را می‌توان در بلاک‌چین اتریوم راه‌اندازی کرد

به گفته‌ی یکی از مقامات حوزه‌ی نظارتی و مالی چین، بانک‌های مرکزی می‌توانند رمزارزهای بانکی(CBDC) خود را بر روی بلاک‌چین‌های عمومی همچون اتریوم و سیستم پرداخت شرکت فیس‌بوک راه‌اندازی کنند

نکات برگزیده مطلب
  • یائو کیان(Yao Qian) رئیس دفتر نظارت علوم و فناوری کمیسیون تنظیم مقررات اوراق بهادار چین(CSRC) در جلسه‌ی مجمع بین‌المللی مالی(IFF 2021) موضوع استفاده از بلاک‌چین‌های عمومی مانند اتریوم و سیستم پرداخت بلاک‌چینی شرکت فیس‌بوک(Diem) به عنوان بستری برای راه‌اندازی رمزارزهای بانکی یا CBDC را مطرح کرد. به گفته‌ی وی، در این حالت بانک‌های مرکزی می‌توانند بدون واسطه و با استفاده از سیستم‌های موجود رمزارز بانکی خود را مستقیماً در اختیار کاربران قرار دهند. با این حال، وی در ادامه‌ی صحبت‌های خود به آسیب‌پذیری قراردادهای هوشمند اشاره کرد و خواستار توجه‌ی ویژه به این بخش شد؛ فناوری کاربردی که به گفته‌ی وی نیازمند به بلوغ رسیدن است.

رمزارزهای بانکی در اتریوم

یائو کیان(Yao Qian) رئیس دفتر نظارت علوم و فناوری کمیسیون تنظیم مقررات اوراق بهادار چین(CSRC) چندی قبل   اظهار داشت که رمزارزهای بانکی یا همان CBDC را می‌توان به صورت مستقیم در شبکه‌ی اتریوم و یا سیستم خدمات پرداخت بلاک‌چینی شرکت فیس‌بوک که دیم(Diem) نامیده شده، راه‌اندازی کرد.

وی در بخشی از سخنان خود اظهار داشت که «ما می‌توانیم تصور کنیم که اگر رمزارزهای بانکی به طور مستقیم در یک شبکه‌ی بلاک‌چینی مانند اتریوم یا دیم راه‌اندازی و اجرایی شوند، آنگاه بانک‌های مرکزی هم می‌توانند با استفاده از خدمات و سرویس‌های موجود رمزارز بانکی خود را مستقیماً و بدون استفاده از واسطه‌ها در اختیار کاربران قرار دهند».

رمزارزهای بانکی CBDC قانون‌گذاری بلاک‌چین اتریوم

به طور کلی، یائو کیان در صحبت‌های خود هفت نقطه‌ی کلیدی و مهم که باید هنگام تحقیق و توسعه‌ی رمزارزهای بانکی مورد توجه قرار بگیرند را معرفی کرد. به گفته‌ی وی این هفت نقطه‌ی کلیدی عبارتند از مسیر فنی، ویژگی‌های ارزش‌گذاری، معماری عملیاتی، تعهد بهره و سود، فرآیند توزیع، اجرای قراردادهای هوشمند و در آخر موارد نظارتی و قانونی.

ارزهای هوشمند

این مقام مسئول همچنین خاطر نشان کرد که ارزهای دیجیتال نمی‌توانند به سادگی «یک شبیه ساز» برای پول فیزیکی باشند، و همین موضوع دلیل اصلی ایجاد پول هوشمند است.

با این حال، وی در ادامه‌ی صحبت‌های خود به آسیب‌پذیری قراردادهای هوشمند اشاره کرد و خواستار توجه‌ی ویژه به این بخش شد؛ فناوری کاربردی که به گفته‌ی وی نیازمند به بلوغ رسیدن است.

زمانی که صحبت از قانون‌گذاری و مقررات به میان آمد، آقای کیان خواستار ایجاد یک تعادل کامل بین حفاظت از حریم خصوصی کاربران و اطمینان از انطباق با دستورالعمل‌های اساسی ضد پولشویی(AML) و پروتکل‌های شناخت مشتری(KYC) شد.

نظر شما در رابطه با صحبت‌های این مقام مسئول و همچنین امکان استفاده از بلاک‌چین‌های عمومی برای راه‌اندازی رمزارزهای بانکی چیست؟ آیا بانک‌های مرکزی می‌توانند بر روی بلاک‌چین‌هایی همچون اتریوم فعالیت خود را ادامه دهند؟

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

بهادر قلندرپور

علاقه‌مند به دنیای رمزارزها و تکنولوژی بلاک‌چین کارگردان بازی "تاریک‌‌تر از سایه" دانشجوی مهندسی پزشکی
دکمه بازگشت به بالا