اخبار سایر کوین‌ها - Altcoinsاخبار و مقالات

محققان مساری از حقایق پنهان شبکه‌ی بایننس اسمارت چین پرده برداشتند

محققان شرکت مساری با استناد بر کنترل شبکه‌ی بایننس اسمارت چین(Binance Smart Chain) توسط ۱۱ تایید کننده‌ی برگزیده نسبت به متمرکز بودن این شبکه‌ هشدار داده‌اند

نکات برگزیده مطلب
  • در حالی که مشکل مقیاس‌پذیری و افزایش کارمزد ارسال تراکنش‌ها در شبکه‌ی اتریوم موجب رونق یافتن شبکه‌ی بایننس اسمارت چین(BSC) شده است، محققان شرکت مساری(Messari) نسبت به متمرکز بودن این شبکه هشدار داده‌اند. اعلام کردند که سرعت بالاتر تایید تراکنش‌ها در شبکه‌ی بایننس اسمارت چین در مقایسه با شبکه‌ی اتریوم، از تعداد محدود تایید کننده‌ها در این شبکه ناشی می‌شود.

شبکه‌ی بایننس اسمارت چین به شدت متمرکز است

اگرچه طرفداران شبکه‌ی بایننس و هولدرهای توکن بی‌ان‌بی(BNB) از رشد چشمگیر ارزش این توکن‌ها سود قابل توجهی را در سال 2021 میلادی تجربه کرده‌اند اما همزمان با گسترش اکوسیستم صرافی بایننس نگرانی نسبت به متمرکز بودن این اکوسیستم نیز افزایش یافته است.

رایان واتکینز(Ryan Watkins)؛ محقق شرکت مساری(Messari) با اشاره بر متمرکز بودن تاییدکننده‌های بایننس اسمارت چین اظهار داشت: «با معرفی راه‌های‌های متمرکز برای تمامی مشکلات شبکه‌های بلاکچینی مردم فریب داده شده‌اند.»

افراد تاثیر‌گذار در هر چرخه‌ از بازار روایت‌های هدفمندی را پخش می‌کنند و در نتیجه در پایان چرخه می‌توانند دارایی‌های هدف را به فعالان کم تجربه‌ی بازار بفروشند. Ryan Watkins

شبکه‌ی بایننس اسمارت چین(BSC) از مکانیسم اجماع پروف آف استیک اتوریتی(Proof-of-Staked-Authority) استفاده می‌کند و هر روزه تنها 11 تایید کننده از میان 21 تایید کننده‌ی فعال برای مدیریت این شبکه انتخاب می‌شوند. تاییدکننده‌های شبکه‌ی بایننس اسمارت چین توکن‌های بی.ان.بی خود را در این شبکه سپرده‌گذاری کرده‌اند.

ویلسون ویتیام(Wilson Withiam)؛ تحلیلگر شرکت مساری در این رابطه اظهار داشت: «در این صورت وجود ارتباط در میان تایید کننده‌های بایننس اسمارت چین با صرافی بایننس دور از ذهن بنظر نمی‌رسد. بنظر می‌رسد که تایید کننده‌ها بر اساس ترتیب از پیش تعیین شده بلاک‌های شبکه‌ی بایننس اسمارت چین را تولید می‌کنند و احتمالاً مکانیسم وزن‌داری برای مشخص کردن تصادفی تاییدکننده‌ای که بلاک بعدی را تولید می‌کند وجود ندارد.»

ویلسون ویتیام
ممکن است کاربران از تاثیر‌گذاری مجموعه تایید کننده‌های شبکه‌ی بایننس بر بایننس اسمارت چین غافل شوند. شبکه‌ی بایننس اسمارت چین 21 تایید کننده‌ی فعال را در اختیار دارد که آن را در مقایسه با دیگر پلتفرم‌ها به یک شبکه‌ی متمرکز تبدیل می‌کند. مجموعه‌ی تایید کننده‌ها به‌طور روزانه توسط شبکه‌ی بایننس مشخص می‌شوند و شبکه‌ی بایننس اسمارت چین تنها توسط 11 تایید کننده مدیریت می‌شود.

شبکه‌ی بایننس سرعت را فدای تمرکززدایی کرده است

واتکینز تلاش کرد تا درک نادرست در رابطه با عملکرد شبکه‌ی بایننس اسمارت چین را برطرف سازد. وی اظهار داشت که مزیت سرعت تراکنش‌ها در شبکه‌ی بایننس نسبت به شبکه‌ی اتریوم تنها به کمک «تمرکز اسرارآمیز» در این شبکه حاصل شده و «دستاورد فناوری» نیست. وی افزود:

شبکه‌ی بایننس اسمارت چین یک فورک از شبکه‌ی اتریوم است که مجموعه‌ی تاییدکننده‌های متمرکز مدیریت آن را برعهده دارند. اگر فکر می‌کنید شبکه‌ی بایننس اسمارت چین به برتری در اجرای قراردادهای هوشمند دست یافته و به لایه‌ای برای تسویه‌ی جهانی مبادلات تبدیل خواهد شد، سخت در اشتباه هستید. Ryan Watkins

با این وجود، یکی از طرفداران شبکه‌ی بایننس ادعای تحلیلگران مساری را رد کرد. وی اظهار داشت: «در زمینه‌ی نو‌آوری و اختراع کپی کردن یک ویژگی است و عیب محسوب نمی‌شود. کپی کردن نشان دهنده‌ی این است که یک نو‌آوری ارزش بررسی کردن را دارد اما تنها یک تغییر برای بهبود عملکرد آن کافی است.»

بر اساس گزارش شرکت مساری، توکن‌های بی.ان.بی که هم‌اکنون در فهرست ده رمزارز برتر بازار قرار گرفته، از ابتدای سال 2021 میلادی تاکنون با ارائه‌ی بازدهی 709 درصدی بهترین عملکرد را در میان دیگر پروژه‌های رمزارزی داشته‌ است.

نظر شما نسبت به گزارش اخیر شرکت مساری در رابطه با شبکه‌ی بایننس اسمارت چین چیست؟ آیا رشد توکن بی.ان.بی و شبکه‌ی بایننس اسمارت چین تنها در نتیجه‌ی بزرگنمایی و فریب فعالان صنعت رمزارزی حاصل شده است؟ نظر خود را به صورت کامنت با ما درمیان بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دکمه بازگشت به بالا