اخبار سایر کوین‌ها - Altcoinsاخبار و مقالات

آیا مارک کوبان عامل انفجار قیمت داژکوین است؟

این سرمایه‌گذار و کارآفرین موفق اخیراً به پشتیبانی و حمایت از رمزارز داژکوین(DOGE) پرداخته و اعلام نموده که تیم ورزشی دالاس موریک که تحت مدیریت وی قرار دارد، از این پس داژکوین می‌پذیرد

نکات برگزیده مطلب
  • رمزارز داژکوین(DOGE) طی چند روز گذشته یک روند صعودی بسیار قدرتمند را آغاز نموده و توانسته در مدت زمان کوتاهی رشد ۵۰۰ درصدی ارزش را به نمایش بگذارد. به گفته‌ی برخی تحلیلگران صحبت‌های اخیر مارک کوبان(Mark Cuban) مدیرعامل و مالک تیم بسکتبال دالاس موریکس(Dallas Mavericks) که اعلام نموده «تیم ورزشی تحت مدیریت وی از این پس رمزارز داژکوین را به عنوان یک روش پرداختی معتبر می‌پذیرد»، عامل اصلی شکل‌گیری روند صعودی بوده است. وی جهش ارزش داژکوین را با رونق دات کام(گسترش اینترنت در سراسر جهان) مقایسه کرد و توضیح داد که عرضه و تقاضا باعث پذیرش داژکوین در میان سرمایه‌گذاران شده است.

داژکوین صعودی شد

طی هفت روز گذشته رمزارز داژکوین(DOGE) بالغ بر ۵۰۰ درصد افزایش ارزش را شاهد بوده است و توانسته مجموع سرمایه‌ی در حال گردش بازار(Market Cap) پانصد میلیارد دلاری را به نمایش بگذارد. اما چه عواملی باعث شکل‌گیری روند صعودی فعلی شده است؟ به گفته‌ی برخی تحلیلگران صحبت‌های اخیر مارک کوبان(Mark Cuban) اصلی‌ترین عامل برای این جهش ناگهانی به شمار می‌آید.

آقای کوبان مدیرعامل و مالک تیم بسکتبال دالاس موریکس(Dallas Mavericks) کارآفرین و سرمایه‌گذار موفق، چندی قبل از پذیرش رمزارز داژکوین به عنوان روش پرداخت جدید این تیم در ازای هزینه‌ی بلیط ورودی مسابقات و کالاهای مربوط به این تیم ورزشی محبوب خبر داده است.

وی چند روز قبل با انتشار یک رشته پست‌های توییتری توضیح داد که فروش بلیط و کالاهای مربوط به تیم دالاس موریکس به واسطه‌ی رمزارزی داژکوین طی یک ماه گذشته نزدیک به ۵۵۰ درصد افزایش یافته و اکنون به رقمی بالغ بر ۱۲۲ هزار واحد DOGE‌ رسیده است.

Dogecoin داژکوین ایلان ماسک
داژکوین

سرمایه‌گذاری بلند مدت

این سرمایه‌گذار شناخته شده در بخش دیگری از صحبت‌های خود توضیح داد که تیم دالاس موریکس قرار است حتی یک واحد از رمزارزهای DOGE به دست آمده را بفروش برساند. برخی معتقداند که این صحبت‌های مارک کوبان به دلیل رویکرد پیشین ایلان ماسک(Elon Musk) مدیرعامل شرکت خودروسازی تسلا مبنی بر سرمایه‌گذاری در بازار داژکوین بوده و او قصد حمایت از آقای ماسک را داشته است. چندی قبل آقای ماسک خود را «مدیرعامل داژکوین» معرفی کرده بود.

البته لازم به یادآوری است که علاقه‌ی آقای مارک کوبان به صنعت رمزارزها چیز تازه‌ای نیست. وی چند روز قبل هم از یک سرمایه‌گذاری چشم‌گیر در یک شرکت فعال حوزه‌ی خدمات رمزارزی به نام کریپتواسلم(CryptoSlam شرکت فعال در زمینه‌ی ارائه‌ی داده‌های مربوط به توکن‌های غیرقابل انتقال یا NFT) خبر داد؛ گرچه به نظر می‌رسد که این سرمایه‌گذاری به نوعی ریسک‌پذیر و بسیار خطرناک بوده است. از طرف دیگر، تیم ورزشی دالاس موریکس از سال ۲۰۱۹ نیز فرآیند پذیرش بیت کوین را آغاز کرده است.

حباب یا ارزش واقعی؟

با تمام این تفاسیر، گرچه برخی تحلیلگران جهش ناگهانی قیمت داژکوین را یک حباب در بازار این رمزارز توصیف کرده‌اند، آقای کوبان این روند صعودی را با رونق دات کام(گسترش اینترنت در سراسر جهان) مقایسه کرد، روندی که در نهایت منجر به ثروتمند شدن او شد.

شایان ذکر است که رمزارز داژکوین که ابتدا کار خود را به عنوان یک شوخی آغاز کرده بود، از ابتدای سال ۲۰۲۱ تا به این لحظه بالغ بر ۳ هزار درصد افزایش قیمت را شاهد بوده است. به گفته‌ی مارک کوبان «من نمی‌دانم معنی این تغییرات ناگهانی چیست؛ اما این را می‌داند که شاخص عرضه و تقاضا شکست‌ناپذیر است. بنابراین سطح ارزش خود را به زودی پیدا خواهد کرد».

نظر شما در رابطه با صحبت‌های مارک کوبان و جهش ناگهانی قیمت داژکوین چیست؟ آیا این رمزارز به واسطه‌ی عرضه و تقاضا رشد کرده است و یا تنها یک حباب می‌باشد؟ نظرات خود را با تیم کوینیت به اشتراک بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

بهادر قلندرپور

علاقه‌مند به دنیای رمزارزها و تکنولوژی بلاک‌چین کارگردان بازی "تاریک‌‌تر از سایه" دانشجوی مهندسی پزشکی
دکمه بازگشت به بالا