اخبار بلاکچین و دنیای کریپتواخبار و مقالات

بیت‌مین در رقابت با اینوسیلیکون برگ برنده‌اش را رو کرد

اینوسیلیکن اخیراً محصول جدید خود برای استخراج اتریوم را رونمایی کرده و بیت‌مین نیز در پاسخ از عرضه‌ی دستگاه ماینر جدیدی با نام انت‌ماینر اِی9(Antminer E9) خبر داده است

نکات برگزیده مطلب
  • صنعت استخراج رمزارز امروزه به یک صنعت کاملاً رقابتی تبدیل شده است و علاوه بر ماینرها شرکت‌های تولید کننده‌ی تجهیزات استخراج رمزارز نیز برای ساخت تجهیزات قدرتمند و جدید با یکدیگر رقابت می‌کنند. در حالی که تنها چند روز از زمان رونمایی محصول قدرتمند اینوسیلیکن برای استخراج اتریوم سپری شده است، شرکت بیت‌مین(Bitmain) اخیراً از عرضه‌ی انت‌ماینر اِی9(Antminer E9) در آینده‌ی نزدیک خبر داده است.

اسیک انت‌ماینر اِی9(Antminer E9)

شرکت بیت‌مین(Bitmain) در روز جمعه از عرضه‌ی دستگاه ماینر جدیدی برای الگوریتم اتهش(الگوریتم کنونی شبکه‌ی اتریوم) خبر داد. این دستگاه که با عنوان تجاری انت‌ماینر اِی9(Antminer E9) عرضه خواهد شد، از فناوری مدارهای مجتمع با کاربرد خاص(Asic) برای استخراج اتریوم استفاده خواهد کرد.

بیت‌مین تاکنون زمان عرضه‌ی رسمی انت‌ماینر اِی9 را مشخص نکرده است اما احتمالاً عرضه‌ی این محصول تاثیر‌گذاری چندانی بر صنعت استخراج اتریوم نخواهد داشت. کارت‌های گرافیکی جدید شرکت انویدیا به دلیل قدرت پردازشی بالایی که در حوزه‌ی استخراج رمزارز ارائه می‌کنند، یکی از رقبای اصلی اسیک‌های اتریوم محسوب می‌شوند. با این وجود، انویدیا قدرت پردازشی محصولات جدید خود را محدود کرده و جدیدترین محصولات ماینینگ ساخت این شرکت(کارت‌های گرافیکی سی.پی.ام) جذابیتی برای ماینرها ندارند.

در همین زمان، توسعه‌دهندگان پروژه‌ی رمزارزی اتریوم تلاش می‌کنند تا شبکه‌ی جدیدی را مبتنی بر الگوریتم اثبات سهام را راه‌اندازی کنند. به همین دلیل انتظار می‌رود که تنها برای مدت کوتاهی امکان استفاده از دستگاه ماینینگ اِی9 در شبکه‌ی اتریوم وجود داشته باشد.

با وجود تقاضای گسترده برای کارت‌های گرافیکی انویدیا، کولت کرس(Colette Kress)؛ مدیرمالی ارشد این شرکت انتظار دارد که کمبود کارت‌های گرافیکی ساخت این شرکت تا پایان سال جاری میلادی استمرار یابد.

در همین زمان، شرکت اینوسیلیکون(Innosilicon) به عنوانی یکی از رقبای شرکت بیت‌مین اعلام کرده است که بزودی دستگاه ماینر جدیدی را با نام اینوسیلیکن اِی ۱۱ پرو(Innosilicon A11 Pro) بر پایه‌ی الگوریتم اتهش(Ethash) عرضه خواهد کرد.

اگرچه بیت‌مین هنوز مشخصات فنی برگ برنده‌ی خود در زمینه‌ی استخراج اتریوم یعنی اِی9 را اعلام نکرده است، اما ادعا شده است که اینوسیلیکن اِی ۱۱ پرو قادر است تا قدرت پردازشی ۲۰۰۰ مگاهش بر ثانیه(MH/s) را در الگوریتم اتهش ارائه کند.

فرصت محدود ماینرها برای استخراج اتریوم

در حالی که پس از راه‌اندازی زنجیره‌ی بیکن(Beacon Chain) شمارش معکوس برای تغییر الگوریتم شبکه‌ی اتریوم آغاز شده و خریداران تجهیزات ماینینگ اتریوم فرصت کمی برای استفاده از تجهیزات خریداری شده بر روی الگوریتم اتریوم دارند، خرید دستگاه‌های اسیک که تنها به استخراج رمزارزهای مبتنی بر الگوریتم اتهش محدود شده‌اند منطقی بنظر نمی‌رسد. اما از آنجایی که ماینرها تلاش می‌کنند پیش از تغییر الگوریتم اتریوم رمزارزهای بیشتری را استخراج و جمع‌آوری کنند، انتظار می‌رود که در صورت تداوم شرایط صعودی بازار رمزارزها تقاضای زیادی برای این محصولات وجود داشته باشد.

نظر شما نسبت به هدف بیت‌مین از عرضه‌ی ماینر جدید برای استخراج اتریوم چیست؟ آیا ماینرها از محصول جدید بیت‌مین استقبال خواهند کرد؟ با توجه به محدودیت‌هایی که انودیا برای ماینرها اعمال کرده است، آیا عرضه‌ی اسیک‌های اتریوم موجب تجربه‌ی شرایط بهتری در بازار کارت‌های گرافیکی خواهد شد؟ نظر خود را به صورت کامنت با ما درمیان بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دکمه بازگشت به بالا