اخبار بلاکچین و دنیای کریپتواخبار و مقالات

سهام کوین‌بیس در بایننس هم عرضه می‌شود

صرافی مبادله‌ی رمزارز بایننس با انتشار بیانیه‌ای از لیست شدن سهام توکنیزه شده‌ی کوین‌بیس در این صرافی خبر داد

نکات برگزیده مطلب
  • روز گذشته سهام پلت‌فرم مبادله‌ی رمزارز کوین‌بیس(Coinbase) با قیمت مرجع ۲۵۰ دلار در ازای هر سهم، در بازار سهام نزدک(Nasdaq) لیست شد و به صورت عمومی در اختیار سرمایه‌گذاران قرار گرفت. جال با گذشته تنها چند ساعت از این رویداد بسیار مهم که یکی از عوامل افزایش قیمت بیت کوین و سایر دارایی‌های رمزارزی طی ساعات گذشته می‌باشد، صرافی بایننس نیز از لیست شدن سهام کوین‌بیس و امکان مبادله‌ی آن خبر داده است! بله صرافی مبادله‌ی رمزارز بایننس از روز دوشنبه بخش «سهام توکنیزه شده» را راه‌اندازی کرده است که در آن کاربران می‌توانند در صورت تمایل کسری از یک سهام را خریداری کرده و به مبادله‌ی آن بپردازند.

سهام توکنیزه شده؟

صرافی مبادله‌ی رمزارز بایننس(Binance) قصد دارد پس از لیست شدن سهام کوین‌بیس در بازار بورس نزدک(Nasdaq) یک نسخه‌ی توکنیزه شده‌ی آن را لیست کرده و به کاربران خود اجازه‌ی مبادله‌ دهد. این سرویس به کاربران اجازه خواهد داد که در صورت تمایل کسری از سهام کوین‌بیس را خرید و فروش کنند.

از روز گذشته سهام پلت‌فرم مبادله‌ی رمزارز کوین‌بیس(Coinbase) به صورت مستقیم در لیست سهام‌های عمومی قابل مبادله‌ی بازار بورس نزدک قرار گرفته و به عموم مردم عرضه شده است. ساعاتی پیش از آغاز فرآیند عرضه‌ی سهام کوین‌بیس، بازار بورس نزدک قیمت مرجع ۲۵۰ دلار برای هر سهم کوین‌بیس را در نظر گرفته بود، رقمی که باعث می‌شد برند کوین‌بیس بالغ بر ۶۴ میلیون دلار ارزش‌گذاری شود.

بایننس Binance سهام توکنیزه شده Coinbase کوین‌بیس

سهام کوین‌بیس در بایننس

سهام توکنیزه شده‌ی بایننس در واقع توکن‌های ویژه‌ای هستند که به واسطه‌ی سهام پایه پشتیبانی می‌شوند. سهام خریداری شده توسط بایننس قرار است نزد یک شرکت آلمانی قرار گرفته و آن‌ها وظیفه‌ی نگهداری سهام کوین‌بیس را برعهده بگیرند. بدین ترتیب، کاربران بایننس می‌توانند در صورت تمایل کسری از یک واحد سهام را مبادله کرد و سهام مورد نظر خود را به قسمت‌های کوچک‌تری تقسیم کنند.

این درحالیست که به گفته‌ی بایننس اگر توکن‌های فوق «سود سهام» به همراه داشته باشند، این سود بین دارندگان توکن سهام توزیع می‌گردد. البته یک نکته در رابطه با سهام توکنیزه شده وجود دارد؛ آنکه کاربران بایننس برخلاف دارایی‌های رمزارزی که به صورت ۲۴/۷ مبادله می‌شوند، تنها در ساعات معاملات سنتی می‌توانند به مبادله و خرید و فروش این سهام توکنیزه شده دسترسی داشته باشند. به عبارتی ارتباط سهام توکنیزه شده با بازارهای سنتی باعث می‌شود که چهارچوب زمانی مبادله‌ی آن هم تحت تاثیر قرار گرفته و تنها در ساعات اداری بازار نزدک سهام کوین‌بیس قابل دسترسی باشند.

 

یک بخش تازه‌کار

بخش سهام توکنیزه شده‌ی بایننس از روز دوشنبه کار خود را آغاز کرده و اولین سهام لیست شده نیز «سهام شرکت تسلا» می‌باشد. لازم به ذکر است که از ابتدای سال ۲۰۲۰ و همزمان با ورود شرکت خودروسازی تسلا به دنیای رمزارزها، سهام این شرکت رشد چشم‌گیری داشته است.

بایننس Binance سهام توکنیزه شده Coinbase کوین‌بیس
پلت‌فرم FTX رقیب اصلی بایننس

شاید بتوان گفت که راه‌اندازی بخش سهام توکنیزه شده توسط بایننس به دلیل موفقیت‌های پی‌درپی رقیب بزرگ این پلت‌فرم یعنی صرافی اف.تی.اکس(FTX) باشد. این پلت‌فرم از مدت‌ها قبل فرآیند مبادله‌ی سهام توکنیزه شده را آغاز نموده و دسترسی کاربران حوزه‌ی رمزارز به سهام شرکت‌های بزرگی همچون تسلا، مایکرواستراتژی، پی‌پل و آمازون را ممکن ساخته است.

آقای سم بانکمن‌فرید(Sam Bankman-Fried) مدیرعامل پلت‌فرم اف.تی.اکس چندی قبل با انتشار یک پست توییتری در رابطه با راه‌اندازی بخش سهام توکنیزه شده در بایننس اعلام کرد که «این سرویس فقط یک نسخه‌ی آزمایشی و بتا است. فقط با رقابت و به چالش کشیدن یکدیگر می‌توانیم این صنعت را به سمت پیشرفت سوق دهیم».

نظر شما در رابطه با عرضه‌ی سهام توکنیزه شده‌ی کوین‌بیس در پلت‌فرم بایننس چیست؟ آیا این سرویس جدید می‌تواند سطح دسترسی به سهام کوین‌بیس را افزایش دهد؟ نظرات خود را با تیم کوینیت به اشتراک بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

بهادر قلندرپور

علاقه‌مند به دنیای رمزارزها و تکنولوژی بلاک‌چین کارگردان بازی "تاریک‌‌تر از سایه" دانشجوی مهندسی پزشکی
دکمه بازگشت به بالا