اخبار و مقالاتاسکم و قانونگذاری - Scam & Regulation

قانون‌گذاران آمریکایی برای صنعت رمزارز نقشه‌هایی در سر دارند

اظهارات اخیر مدیرعامل گلدمن ساکس(Goldman Sachs) نسبت به تحولات قانون‌گذاری و هشدار برخی از چهره‌های شناخته شده در همین رابطه از برنامه‌ریزی قانون‌گذاران برای صنعت رمزارزی خبر می‌دهد

نکات برگزیده مطلب
  • دیوید سولومن(David Solomon)؛ مدیرعامل گلدمن ساکس(Goldman Sachs) اخیراً اعلام کرد که این بانک با رویکرد مثبتی در حال بررسی ارزهای دیجیتالی و دیجیتالی کردن پول است. وی معتقد است که دنیای ارزهای دیجیتالی تحولات گسترده‌ای را در حوزه‌ی قانون‌گذاری تجربه خواهد کرد. در همین زمان چهره‌های شناخته شده و فعال در صنعت رمزارزی نیز نسبت به ارائه‌ی قوانین جدید هشدار داده‌اند.

منتظر تحول در قانون‌گذاری رمزارزها باشید

دیوید سولومن(David Solomon)؛ مدیرعامل بانک گلدمن ساکس(Goldman Sachs) معتقد است که بیت کوین و دنیای رمزارزها بزودی «تحولات گسترده‌ای» را تجربه خواهند کرد که قانون‌گذاری رمزارزها در ایالات متحده‌ی آمریکا را شامل می‌گردد.

رئیس یکی از بزرگترین بانک‌های جهان اخیراً در مصاحبه با شبکه‌ی خبری سی.ان.بی.سی(CNBC) دیدگاه خود را نسبت به تحولات صنعت رمزارزی اظهار داشت. وی اطلاعات زیادی را از فعالیت گلد‌من ساکس در بازار بیت کوین ارائه نکرده اما ادعا کرد که قوانین کنونی مانع فعالیت بانک‌ها در این حوزه می‌شود. وی اظهار داشت که به دلیل افزایش تقاضای مشتریان، گلدمن‌ساکس به دقت بازار رمزارزها را بررسی می‌کند.

دیوید سولومن
دیوید سولومن(David Solomon)؛ مدیرعامل گلدمن ساکس اظهار داشت: «محدودیت‌های قانون‌گذاری متعددی برای فعالیت بانک‌‌ها و ارائه‌ی خدمات در محوریت رمزارزهای مختلف همانند بیت کوین برای گلدمن ساکس وجود دارد.» وی افزود: «به دلیل تقاضای مشتریانمان برای حضور در بازار رمزارزها، ما می‌توانیم به جستجوی روش‌های مختلفی برای پشتیبانی از آن‌ها ادامه دهیم.»

وی اظهار داشت: «ما فعالانه به بررسی رمزارزها و دیجیتالیزه کردن پول ادامه خواهیم داد. الزامات قانون‌گذاری متعددی برای فعالیت در این حوزه وجود دارد اما گلدمن ساکس قصد دارد محصولات سرمایه‌گذاری مبتنی بر بیت کوین را در اختیار مشتریان خود(شرکت‌های مدیریت سرمایه) قرار دهد و اخیراً میز معاملاتی رمزارزی خود را مجدداً راه‌اندازی کرده است.»

قوانین رمزارزی تکامل خواهد یافت

وی در پاسخ به سوال مطرح شده نسبت به تمایل گلدمن ساکس به ارائه‌ی خدمات رمزارزی و شانس لابی‌گران برای تغییر قوانین محدود کننده برای فعالیت گلدمن ساکس در بازار رمزارزها اظهار داشت: «من فکر می‌کنم این حوزه در حال تکامل است. ما تلاش می‌کنیم تا پاسخگوی خواسته‌های مشتریان خودمان باشیم. من فکر می‌کنم در سال‌های آتی تحولات بزرگی اتفاق خواهد افتاد.»

با این وجود همچنان در این مقطع زمانی موضع‌گیری مبهم و عدم شفافیت قانون‌گذاری را شاهد هستیم. در حقیقت سازمان‌های دولتی مختلف آمریکا بر بازار رمزارزها نظارت دارند و موضع‌گیری متفاوت و گاهاً متناقضی را نسبت به رمزارزها در پیش گرفته‌اند. به عنوان مثال، کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا(SEC) بر مبادلات اوراق بهادار نظارت دارد و ادعا می‌کند که توکن‌های پیشنهاد اولیه‌ی سکه نوعی اوراق بهادار هستند و در مقابل کمیسیون مبادلات قراردادهای آتی کالا(CFTC) بر بازار مشتقات بیت کوین همانند بازار قرارداد‌های آتی و قرارداد‌های اختیار معاملات در صرافی‌ها همانند بکت(Bakkt) و سی.ام.ای(CME) نظارت می‌کند.

افراد مطلع نسبت به ارائه‌ی قوانین رمزارزی جدید هشدار داده‌اند

 جی کلیتون(Jay Clayton)؛ رئیس سابق کمیسیون بورس و قرارداد‌های آتی آمریکا در ابتدای ماه آوریل اظهار داشت که بیت کوین نوعی اوراق بهادار ارزیابی نمی‌شود اما این روش ارزیابی مانع ارائه‌ی قوانین جدید برای بیت کوین نمی‌شود:

از نظر من قانون‌گذاری شرایط نهایی دارایی‌های دیجیتالی را مشخص خواهد کرد. من در حالی که به عنوان یک شهروند دیدگاه خودم را بیان می‌کنم، معتقدم که قوانین به‌طور مستقیم و یا غیر مستقیم در رابطه با نگهداری این دارایی‌ها در بانک‌ها، حساب‌های کاربری، مالیات و غیره ارائه خواهد شد. ما شاهد تکامل قانون‌گذاری در صنعت رمزارزها خواهیم بود. Jay Clayton

بر اساس گزارش کوینیت، ری دالیو(Ray Dalio)؛ موسس بریج واتر اسوشییتز(Bridgewater Associates) نسبت به اعمال قانونی مشابه با ممنوعیت خرید و نگهداری از طلا برای بیت کوین و دیگر رمزارزها هشدار داده است. وی اظهار داشت که در گذشته رهبران آمریکا نمی‌خواستند طلا با ارز فیات رقابت کرده و در نتیجه قانون ممنوعیت مالکیت طلا(مصوب دهه‌ی ۳۰ میلادی) را ارائه کرده‌اند. به‌طور مشابه امکان اعمال ممنوعیت مشابه برای بیت کوین نیز وجود دارد.

نظر شما نسبت به اظهارات مدیرعامل گلدمن ساکس و تحولات گسترده در زمینه‌ی قانون‌گذاری رمزارزها چیست؟ آیا بزودی انتشار قوانین جدیدی را برای رمزارزها شاهد خواهیم بود؟ نظر خود را به صورت کامنت با ما درمیان بگذارید.  

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دکمه بازگشت به بالا