اخبار بیت‌کوین - Bitcoinاخبار و مقالات

یک سرمایه‌گذار سازمانی دیگر هم به بازار بیت کوین وارد شد

شرکت ماراتون گروپ(Marathon Patent Group) روز دوشنبه بالغ بر ۴ هزار واحد رمزارز بیت کوین به ارزش تقریبی ۱۵۰ میلیون دلار، خریداری کرده است

نکات برگزیده مطلب
  • شرکت ماراتون گروپ(Marathon Patent Group) به عنوان غول صنعت ثبت اختراع در جهان امروز از خرید بالغ بر ۱۵۰ میلیون دلار رمزارز بیت کوین خبر داده است. این شرکت فعال که سهام آن در بازار بورس نزدک(NASDAQ) نیز به ثبت رسیده است، روز دوشنبه با خرید حدود ۴ هزار و ۸۱۳ واحد رمزارز بیت کوین مستقیماً وارد بازار رمزارزها شده است. این درحالیست که شرکت ماراتون گروپ پیش از این با نصب و راه‌اندازی ۲۵۶۰ دستگاه استخراج بیت کوین، در صنعت استخراج رمزارز هم فعالیت داشته است.

سرمایه‌گذار سازمانی جدید

گروه ثبت اختراعات ماراتون گروپ(Marathon Patent Group) روز دوشنبه اعلام کرد که حدود ۴ هزار و ۸۱۳ واحد رمزارز بیت کوین با ارزشی بالغ بر ۱۵۰ میلیون دلار خریداری کرده است.

به گفته‌ی مریک اوکاموتو(Merrick Okamoto) مدیرعامل این مجموعه شرکت‌ها، این سرمایه‌گذاری ماراتون گروپ در واقع بخش قابل توجهی از خزانه‌‌ی شرکت بوده است. این اولین بار است که ماراتون گروپ(که سابقه‌ی حضور فعال در صنعت استخراج رمزارز را دارد) به صورت مستقیم از بازار رمزارز خریداری کرده است.

آقای اوکاموتو در رابطه با این رویداد اعلام نموده که «با سرمایه‌گذاری دارایی‌های شرکت در بازار بیت کوین، ما در واقع توانایی یک شرکت سرمایه‌گذاری بودن را به واقعیت تبدیل کرده‌ایم. ما همچنین بار این باوریم که تبدیل بخشی از خزانه‌داری به رمزارز بیت کوین می‌تواند یک استراتژی بلند مدت بسیار بهتر از نگهداری دلار آمریکا باشد، مانند سایر شرکت‌های آینده نگر همچون مایکرواستراتژی».

ماراتون گروپ Marathon Patent Group
لوگوی ماراتون گروپ

لازم به ذکر است که سهام شرکت ماراتون گروپ طی یک سال گذشته بالغ بر ۸۹۲ درصد و سهام شرکت مایکرواستراتژی نیز نزدیک به ۱۶۶ درصد افزایش ارزش داشته است، درحالیکه رمزارز بیت کوین طی یک سال حدود ۳۰۰ درصد افزایش قیمت را به ثبت رسانده است.

در اوایل ماه جاری شرکت ماراتون گروپ نزدیک به ۲۵۰ میلیون سودآوری به واسطه‌ی عرضه‌ی سهام داشته است. در آن زمان از مدیرعامل شرکت سوال پرسیده شد که آیا قرار است این مبلغ در بازار بیت کوین سرمایه‌گذاری شود یا خیر، وی پاسخ داد که حتی پیش از عرضه‌ی سهام نیز شرکت نزدیک به ۴۲۵ میلیون دلار پول نقد در اختیار دارد که تماماً جهت سرمایه‌گذاری و خرید بیت کوین مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

فرآیند خرید با کمک دیگر شرکت‌ها

فرآیند خرید این حجم از رمزارز بیت کوین به کمک شرکت ارائه‌دهنده‌ی خدمات رمزارزی ان‌وای‌دیگ(NYDIG) صورت گرفته است. این خرید بزرگ روز ۲۱ام ژانویه و با پرداخت ۳۱۱۳۵ دلار برای هر واحد BTC صورت گرفته است. به گفته‌ی برخی مقامات شرکت NYDIG، این تراکنش از ایده تا اجرا تنها در عرض چند ساعت به پایان رسیده است.

شرکت NYDIG ماه قبل نیز به غول بیمه‌ی آمریکا یعنی شرکت مس‌میوچرال(MassMutual) برای خرید بالغ بر ۱۰۰ میلیون دلار رمزارز بیت کوین کمک کرده بود.

شایان ذکر است که شرکت ماراتون گروپ از سال ۲۰۱۷ به بازار رمزارزها وارد شده و فعالیت در صنعت استخراج رمزارز را آغاز کرد. به گفته‌ی اوکاموتو در حال حاضر این شرکت ۲۵۶۰ دستگاه استخراج بیت کوین در اختیار داشته و روزانه چیزی بین ۱/۵ تا ۲ واحد رمزارز بیت کوین استخراج می‌کند.

خرید دستگاه‌های استخراج بیت کوین

این شرکت برای گسترش هرچه بیشتر فعالیت استخراج بیت کوین خود اخیراً ۱۰۰ هزار دستگاه استخراج رمزارز اس۱۹ از شرکت بیت‌مین(Bitmain) با ارزش ۲۷۰ میلیون دلار سفارش داده است. به گفته‌ی آقای اوکاموتو «این دستگاه‌ها از ابتدای این هفته به دستمان خواهند رسید. زمانی که به طور کامل مستقر و راه‌اندازی شوند، ظرفیت هش‌ریت شرکت از ۱۰/۳۴ اگزاهش نیز عبور خواهد کرد، که به اعتقاد ما باعث خواهد شد که ماراتون گروپ بزرگ‌ترین استخراج کننده‌ی بیت کوین در جهان تبدیل شود».

نصب و راه‌اندازی این تعداد دستگاه استخراج رمزارز بدان معناست که شرکت ماراتون گروپ به توانایی استخراج ۵۵ تا ۶۰ واحد بیت کوین در روز خواهد رسید.

شرکت ماراتون گروپ اخیراً برای بدست آوردن برق ارزان قیمت با شرکت بیوولف انرژی(Beowulf Energy) یک قرارداد همکاری به ثبت رسانده است، بنابراین فرآیند استخراج رمزارز در بلند مدت می‌تواند برای آن‌ها یک موفقیت چشم‌گیر به ارمغان آورد.

در پایان زمانی که از مریک اوکاموتو در رابطه با سرمایه‌گذاری بیشتر در بازار بیت کوین و صنعت رمزارزها سوال پرسیده شد، وی پاسخ داد که «این موضوع به زودی بررسی خواهد شد».

نظر شما در رابطه با حضور ماراتون گروپ در بازار بیت کوین چیست؟ آیا روند سرازیر شدن ثروت سرمایه‌گذاران سازمانی در بازار رمزارزها آغاز شده و به زودی شاهد اخبار بیشتری در این زمینه خواهیم بود؟ نظرات خود را با تیم کوینیت به اشتراک بگذراید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

بهادر قلندرپور

علاقه‌مند به دنیای رمزارزها و تکنولوژی بلاک‌چین کارگردان بازی "تاریک‌‌تر از سایه" دانشجوی مهندسی پزشکی
دکمه بازگشت به بالا