اخبار بیت‌کوین - Bitcoinاخبار و مقالات

ایران یکی از بزرگ‌ترین ذخایر بیت کوین را در اختیار دارد

محققان پلت‌فرم «وو بلاک‌چین» گزارش داده‌اند که ایران پس از چین و آمریکا در جایگاه سوم لیست بزرگ‌ترین منابع بیت کوین قرار داشته و نزدیک به ۸ درصد مجموع ذخایر این رمزارز را در اختیار دارد

نکات برگزیده مطلب
  • پلت‌فرم تجزیه و تحلیل داده‌های بلاک‌چینی وو بلاک‌چین(Wu Blockchain) در تازه‌ترین گزارش خود به خاموشی‌های اخیر در ایران و ارتباط آن با فعالیت استخراج رمزارز پرداخته است. براساس آنچه در گزارشات وو بلاک‌چین آمده است، عواملی همچون انرژی ارزان قیمت و درآمد دلاری باعث شده تا فعالیت استخراج رمزارز بیت کوین در کشور شدیداً رونق پیدا کرده و ایران به یکی از بزرگ‌ترین مراکز استخراج BTC در جهان تبدیل شود. علاوه بر این گفته شده که ایران پس از چین و ایالات متحده در جایگاه سوم از لحاظ مجموع ذخیره‌ی بیت کوین قرار گرفته است و نزدیک به ۸ درصد مجموع ذخایر BTC را در اختیار دارد.

افزایش قیمت عامل گسترش؟

افزایش قیمت بیت کوین به مرز ۴۰ هزار دلار و ثبت رکوردهای جدید برای این رمزارز باعث شد تا تغییرات جالبی در سراسر جهان بوجود آید. به گزارش پلت‌فرم وو بلاک‌چین(Wu Blockchain) به نظر می‌رسد که ایران در زمینه‌ی ورود به صنعت رمزارزها به ویژه بازار بیت کوین توانسته یکی از کشورهای پیشرو بوده و حجم بالایی از این رمزارز را در اختیار بگیرد. در گزارشات این پلت‌فرم تجزیه و تحلیل داده‌های بلاک‌چینی همچنین ادعا شده که خاموشی‌های اخیر در پایتخت و سایر کلانشهرهای ایران به دلیل افزایش ناگهانی سطح فعالیت ماینینگ بوده است.

در این گزارش همچنین توضیح داده شده که پس از خاموشی‌های اخیر دولت دستور توسط فعالیت‌ شرکت‌های استخراج رمزارز قانونی را اعلام کرده است، شرکت‌هایی که به قول محققان وو بلاک‌چین اکثراً چینی بوده‌اند.

وضعیت بازار رمزارز رئیس جمهور آمریکا جو بایدن

به نظر می‌رسد که افزایش قیمت بیت کوین همزمان با کاهش هزینه‌ی تولید این رمزارز باعث شده تا فرآیند ماینینگ در ایران رونق بگیرد. طبق گزارش وو بلاک‌چین با در نظر گرفتن قیمت ۰/۰۲۰ دلار برای هر کیلووات ساعت برق، تولید یک واحد رمزارز BTC در ایران چیزی حدود ۱۳۰۰ دلار هزینه دارد. این درحالیست که طبق داده‌های منتشر شده توسط دولت ایران استخراج هر واحد بیت کوین به چیزی حدود ۷۲ هزار کیلوات ساعت یا معادل مصرف سالانه‌ی ۲۸ منزل مسکونی در تهران انرژی نیاز دارد.

از طرف دیگر دولت اعلام کرده است که مجموع فعالیت ماینینگ دارای مجوز در ایران چیزی حدود ۳۰۰ مگاوات انرژی از ۳۸ هزار مگاوات تولید برق را مصرف می‌کند.

ایران یک جایگاه ویژه در صنعت رمزارزها دارد

داده‌های منتشر شده توسط پلت‌فرم وو بلاک‌چین حاکی از آن است که ایران نزدیک به ۸ درصد مجموع ذخایر بیت کوین را در اختیار دارد. این بدان معناست که ایران در حال حاضر از لحاظ حجم نگهداری بیت کوین در جهان، جایگاه سوم را پس از چین و ایالات متحده در اختیار دارد. البته گفته شده که در آینده‌ی نزدیک احتمالاً این روند به نفع آمریکا تغییر خواهد کرد.

گزارشات پیشین وو بلاک‌چین نشان می‌دهد که شرکت‌های فعال در زمینه‌ی استخراج رمزارز که هم اکنون در کشور چین فعال هستند، اخیراً با مشکل بسته شدن حساب‌های مالی و مسدودسازی دارایی روبرو شده‌اند.

جایگاه ایران در صنعت رمزارزها
پست توییتری وو بلاک چین

به نظر می‌رسد که مقامات نظارتی در این کشور به دلیل مجموع دستورالعمل‌های جدید مربوط به «اقدامات مبارزه با پولشویی» در حال مانع‌تراشی برای فعالان حوزه‌ی رمزارز هستند تا از مبادله‌ی بیت کوین با یوان و پرداخت قبوض برق توسط آن‌ها جلوگیری به عمل آورند.

در همین راستا، بری سیلبرت(Barry Silbert) بنیانگذار و مدیرعامل شرکت دیجیتال کارنسی گروپ(DCG) اخیراً اعلام نموده که یکی از بزرگ‌ترین مزارع استخراج رمزارز در آمریکا به زودی راه‌اندازی می‌شود. وی در ادامه افزود «وقت آن رسیده که هش ریت شبکه‌ی بیت کوین به سمت آمریکا معطوف شود. از ماه فوریه تمام ماینرهای سراسر جهان می‌توانند برای ادامه‌ی فعالیت‌های خود به آمریکا آمده و به شرکت فاندری(Foundry USA group) ملحق شوند».

نظر شما در رابطه با جایگاه ایران در صنعت رمزارزها و بازار بیت کوین چیست؟ آیا دولت می‌تواند از این ذخیره‌ی هنگفت استفاده‌ی بهینه کرده و باعث رونق اقتصادی شود؟ و یا تنها به عنوان ذخیره‌ی ارزی از آن به نفع خودش استفاده خواهد کرد؟ نظرات خود را با تیم کوینیت به اشتراک بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

بهادر قلندرپور

علاقه‌مند به دنیای رمزارزها و تکنولوژی بلاک‌چین کارگردان بازی "تاریک‌‌تر از سایه" دانشجوی مهندسی پزشکی
دکمه بازگشت به بالا