اخبار بلاکچین و دنیای کریپتواخبار و مقالات

پیام واضح صندوق بین‌المللی پول به دولت‌های جهان: پول خرج کنید!

رئیس صندوق بین‌المللی پول در مجمع اقتصادی سالیانه‌ی گایدار(Gaidar) روسیه به کشورهای جهان توصیه کرده است تا هر چه بیشتر پول خرج کنند و این توصیه در حقیقت سیگنال مثبتی برای افزایش هرچه بیشتر قیمت رمزارزها محسوب می‌گردد

نکات برگزیده مطلب
  • کشور‌های مختلف جهان برای مقابله با تبعات اقتصادی همه‌گیری کووید ۱۹ حجم گسترده‌ای از ارزهای فیات را منتشر کرده‌اند و هم‌اکنون با تبعات ناشی از این سیاست دست و پنجه نرم می‌کنند. اما رئیس صندوق بین‌المللی پول رویکرد دولت‌ها برای چاپ پول در زمان همه‌گیری ویروس کووید ۱۹ را ستوده است. وی به کشورهای جهان توصیه کرده تا حد امکان پول‌های چاپ شده را خرج کنند.

پیام رئیس صندوق بین‌المللی پول به کشورهای جهان

تاثیرات اقتصادی همه‌گیری ویروس کووید 19 یکی از موضوعات اصلی مجمع اقتصادی سالیانه‌ی گایدار(Russia’s Annual Gaidar Economic Forum) روسیه را تشکیل داده است. کریستالینا جورجیوا(Kristalina Georgieva)؛ رئیس صندوق بین‌المللی پول در این مجمع واکنش روسیه به همه‌گیری ویروس کووید 19، اتخاذ سیاست کاهش کمی توسط بانک مرکزی روسیه و بسته‌ی محرک مالی 54.3 تریلیون دلاری از سوی کرملین(Kremlin) را تحسین کرد.

جورجیوا در این مجمع اظهار داشت: «تاجایی که امکان دارد پول خرج کنید و باز هم کمی بیشتر خرج کنید.» وی افزود:

سیاست‌های فعلی برای صندوق بین‌المللی پول بسیار غیرمعمول است من از ماه مارس توصیه خواهم کرد که برای بهبود چرخه‌ی اقتصادی: «لطفاً پول خرج کنید.» Kristalina Georgieva

اقتصاد کنونی جهان با استفاده از ارزهای فیات تنظیم می‌گردد. افزایش چاپ پول‌ تقاضا برای کالا و خدمات را افزایش می‌دهد و در نتیجه احتمالاً تورم افزایش خواهد یافت.

جورجیوا  که به تازگی ریاست صندوق بین‌المللی پول را بر عهده گرفته است، پیشنهاد توافق کشورها بر روی طلا برای بازسازی اقتصاد کشورهای مختلف جهان را مطرح کرده است.

تضعیف جایگاه ارزهای فیات و تقویت بازار رمزارزها

بسیاری از سرمایه‌گذاران معتقدند که رمزارزها پناهگاه امنی را در برابر تورم ایجاد می‌کنند. برخی از تحلیلگران معتقدند که چاپ گسترده‌ی پول ارزش ارزهای فیات را کاهش می‌دهد، بانک مرکزی ایالات متحده‌ی آمریکا در واکنش به همه‌گیری ویروس کووید 19 حجم انبوهی دلار را منتشر کرده است که کاهش ارزش دلار آمریکا را نیز به همراه داشته است.

مایکل سیلور
به دلیل تورم عظیم پولی هر سرمایه‌گذار در معرض خطر از دست دادن ثروت خود قرار دارد. ما برای ذخیره‌سازی ثروت به ابزاری نیاز داریم که بر اساس ارزهای فیات منتشر نشده باشد.

برخلاف ارزهای فیات، حجم انتشار برخی از رمزارزها همانند بیت کوین به کمک الگوریتم و به‌طور خودکار تنظیم می‌شود. به همین دلیل نوسانات ارزش ارزهای فیات کاهش ارزش این دارایی‌ها را به همراه نخواهد داشت و به‌طور متضاد انتظار می‌رود که چاپ گسترده‌ی ارزهای فیات افزایش تقاضا برای این دارایی‌ها را موجب خواهد شد.

بازار رمزارزها پس از سقوط بازارهای مالی در مارس 2020 با روند صعودی گسترده‌ای مواجه شده است که در نتیجه‌ی رالی اخیر خود بیشینه‌ی جدیدی را در سطح 42 هزار دلاری برجای گذاشته است. بازار صعودی بیت کوین با ورود سرمایه‌گذاران حقوقی و ارائه‌ی بسته‌های محرک اقتصادی از سوی دولت‌ها همزمان شده است.

نظر شما نسبت به اظهارات اخیر رئیس صندوق بین‌المللی پول چیست؟ آیا پیام وی به بانک‌های مرکزی برای چاپ گسترده‌ی پول کاهش هرچه بیشتر ارزش ارزهای فیات و جهش هرچه بیشتر قیمت بیت کوین را موجب خواهد شد؟ نظر خود را به صورت کامنت با ما درمیان بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دکمه بازگشت به بالا