اخبار بیت‌کوین - Bitcoinاخبار و مقالات

عدم ثبات اقتصادی جهان به ضرر بیت کوین و صنعت رمزارزها تمام می‌شود!

به گفته‌ی آندریاس آنتونوپولوس، وضعیت اقتصادی جهان طی چهار ماه آینده بدتر خواهد شد و این روند نمی‌تواند به موفقیت بیت کوین و افزایش قیمت‌ها منجر شود

نکات برگزیده مطلب
  • آندریاس آنتونوپولوس(Andreas Antonopoulos) یکی از شناخته‌شده‌ترین چهره‌های صنعت رمزارز و طرفدار بیت کوین در تازه‌ترین مصاحبه‌ی مطبوعاتی خود به تحلیل وضعیت اقتصادی جهان و تاثیر چشم‌گیر گسترش بیماری کووید۱۹ بر روی آن پرداخته است. به گفته‌ی وی رویکرد دولت‌ها به ویژه ایالات متحده باعث کاهش تبعات اقتصادی کسترش کرونا نشده است، بلکه آن را به تعویق انداخته و باعث شده تا وضعیت بدتر شود. آندریاس آنتونوپولوس معتقد است که بحران اقتصاد در نهایت منجر به پیشرفت رمزارزها و افزایش قیمت‌ها نمی‌شود، بلکه ثبات ارزی در جهان مسیر درست پیشرفت صنعت رمزارزهاست.

دیدگاه آندریاس آنتونوپولوس

آقای آندریاس آنتونوپولوس(Andreas Antonopoulos) متخصص حوزه‌ی بلاک‌چین و از طرفداران رمزارز بیت کوین، پیش‌بینی کرده است که بحران اقتصادی در سال ۲۰۲۱ به نفع بیت کوین تمام خواهد شد.

وی در تازه‌ترین مصاحبه‌ی مطبوعاتی خود به تحلیل وضعیت اقتصادی جهان و تاثیر چشم‌گیر گسترش بیماری کووید۱۹ پرداخته و اعلام نموده «این تلاطم مالی ممکن است باعث تشدید روند صعودی فعلی و افزایش قیمت بیت کوین شود».

این مدافع سرسخت بیت کوین پیش‌بینی می‌کند که روند شیوع بیماری کووید۱۹ تا ماه مارس به اوج خود نخواهد رسید و هشدار داد که رویکرد مقامات دولتی به ویژه مقامات دولت ایالات متحده در نهایت عواقب گسترده‌ای به همراه خواهد داشت.

bitcoin آندریاس آنتونوپولوس Andreas Antonopoulos بیت کوین
بیت کوین

وی در بخش‌هایی از این مصاحبه‌ی مطبوعاتی اظهار داشت که «من صادقانه فکر می‌کنم قبل از اینکه وضعیت فعلی بهتر شود، با بدتر شدن اوضاع روبرو خواهیم بود؛ به ویژه در ایالات متحده. از نظر من طی چهار ماه آینده وضعیت اقتصاد آمریکا بدتر هم خواهد شد زیرا موج واقعی این بیماری هنوز آغاز نشده و احتمالاً تا ماه مارس هم شاهد گسترش ناگهانی نخواهیم بود».

رابطه‌ی کووید۱۹ و اقتصاد جهان

وی در رابطه با تاثیر گسترش کووید۱۹ بر اقتصاد جهان هم توضیح داد که:

از نظر من اقتصاد جهان، به ویژه در ایالات متحده و اروپا هنوز با تبعات اصلی گسترش کووید۱۹ مواجه نشده است. رویکرد دولت‌ها تنها این مسئله را تقریباً یک سال به تعویق انداخته است، اما دیگر به پایان کار رسیده‌ایم و نمی‌توان آن را به تعویق انداخت. هربار که تبعات اقتصادی کرونا به تعویق انداخته می‌شود، هزینه‌ای که ما متحمل خواهیم شد هم بزرگ‌تر می‌شود تاثیر آن بر اقتصاد دولتی بیشتر خواهد بود، بنابراین این یک رویکرد پایدار و قابل قبول نیست. من فکر می‌کنم که همه‌ی ما اوقات بسیار سختی را پیش روی خود داریم. Andreas Antonopoulos

آندریاس آنتونوپولوس به عنوان یکی از شناخته شده‌ترین چهره‌های حوزه‌ی بلاک‌چین همچنین اعلام نموده که یک فاجعه‌ی اقتصادی سرسام‌آور مسیر رسیدن بیت کوین به پتانسیل واقعی خود نخواهد بود. در عوض وی فکر می‌کند که ایجاد ثبات اقتصادی در آمریکا، اروپا و ارزهای فیات این کشورها باعث رونق بازار رمزارز و جهت قیمت‌ها می‌شود.

به گفته‌ آقای آنتونوپولوس «من فکر می‌کنم که فضای بحران ارزی به سطوحی می‌رسد که طی ۱۰۰ سال گذشته نیز شاهد آن نبوده‌ایم. هر آنچه در این مدت زمان فکر می‌کردیم که با ثبات است و برای همیشه باقی می‌ماند، معلوم می‌شود که این چنین نبوده و پایدار نیست».

وی معتقد است که چنین وضعیتی اصلاً برای بازار رمزارز و بیت کوین جالب نیست و نمی‌تواند تاثیر مثبت بر روی قیمت BTC داشته باشد؛ بلکه در کوتاه مدت هم باعث ایجاد مشکلاتی خواهد شد.

بحران مسیر موفقیت نیست

آندریاس آنتونوپولوس در ادامه‌ی صحبت‌های خود اظهار داشت که بحران مالی جهان نمی‌تواند مسیر موفقیت بیت کوین باشد؛ بنابراین رویکرد مثبت تحلیلگران به نسبت به وضعیت گسترش کرونا و اقتصاد دولتی اصلا خوب نیست و تاثیر انسانی این بلایا به هیچ عنوان در فرمول محاسباتی سال ۲۰۲۱ گنجانده نشده است.

به عبارتی، وی معتقد است که با افزایش سطح ثبات ارزهای فیات به ویژه دلار ایالات متحده و یورو، مردم فرصت بیشتری برای تعامل با صنعت رمزارز و انجام تحقیقات دارند؛ بنابراین تثبیت اقتصاد برخلاف آنچه تحلیلگران توصیف می‌کنند، می‌تواند منجر به گسترش فعالیت در صنعت رمزارز و موفقیت بیت کوین شود.

نظر شما در رابطه با صحبت‌های این تحلیلگر برجسته‌ی حوزه‌ی رمزارز و پیش‌بینی وی در رابطه با وضعیت اقتصادی جهان طی چند ماه آتی چیست؟ آیا بی‌ثباتی ارزهای فیات و اقتصاد دولتی می‌تواند تاثیر منفی بر صنعت رمزارزها داشته باشد؟ نظرات خود را با تیم کوینیت به اشتراک بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

بهادر قلندرپور

علاقه‌مند به دنیای رمزارزها و تکنولوژی بلاک‌چین کارگردان بازی "تاریک‌‌تر از سایه" دانشجوی مهندسی پزشکی
دکمه بازگشت به بالا