اخبار و مقالاتاسکم و قانونگذاری - Scam & Regulation

مهلت ۲ هفته‌ای کاربران برای تکمیل اطلاعات هویتی خود در صرافی بیت‌مکس

پس از اتهامات کمیسیون مبادلات آتی(CFTC) و وزارت دادگستری ایالات متحده(DOJ) به صرافی بیت‌مکس، این پلت‌فرم مبادله‌ی مشتقات رمزارزی مجبور به تغییر و کاهش مهلت از پیش تعیین شده برای مشتریان جهت تکمیل اطلاعات شخصی مرتبط با پروتکل شناخت مشتری(KYC) شده است

نکات برگزیده مطلب
  • چندی قبل صرافی بیت‌مکس(BitMEX) با انتشار بیانیه‌ای از مشتریان و کاربران خود خواست تا طی ۲ ماه آینده اطلاعات شخصی حساب‌های کاربری خود را تکمیل کرده و پروتکل شناخت مشتری(KYC) را جدی بگیرند. با این حال، به نظر می‌رسد که به دلیل اتهامات وارد شده به صرافی مذکور و مدیرعامل آن از طرف دو نهاد قانونی و نظارتی آمریکا یعنی کمیسیون مبادلات آتی کالا(CFTC) و وزارت دادگستری ایالات متحده(DOJ)، آن‌ها مجبور به کاهش و تغییر این چهارچوب زمانی شده‌اند. طبق اعلامیه‌ی جدید صرافی بیت‌مکس، تمامی کاربران و مشتریان باید طی ۲ هفته‌ی آینده و تا تاریخ ۴ام دسامبر اطلاعات حساب کاربری خود را تکمیل کنند تا بتوانند به ادامه‌ی فعالیت در این صرافی بپردازند.

اعلامیه‌ی بیت‌مکس

پلت‌فرم مبادله‌ی مشتقات رمزارزی بیت‌مکس(BitMEX) به تمام کاربران و مشتریان خود اعلام نموده که تنها دو هفته فرصت دارند تا داده‌ها و اطلاعات شخصی حساب کاربری خود را بروزرسانی کرده و مطابق استاندارد‌های شناخت مشتری(KYC) عمل کنند.

این پلت‌فرم محبوب مبادله همچنین اعلام نموده کاربرانی که تا پیش از تاریخ ۴ام دسامبر اطلاعات شخصی خود را تکمیل نکنند، از این تاریخ به بعد قادر به مبادله در این سیستم نخواهند بود. این بدان معناست که برای انجام فعالیت‌های مختلف از جمله مبادله، برداشت وجه و یا سایر فعالیت‌های مرتبط با صرافی بیت‌مکس نیاز است تا جزئیات حساب کاربری تکمیل گردد.

شایان ذکر است که صرافی بیت‌مکس پس از مواجه شدن با اقدامات قانونی کمیسیون مبادلات آتی کالا(CFTC) و اتهامات وزارت دادگستری ایالات متحده(DOJ) مجبور شد تا مهلت دو ماهه برای تکمیل حساب کاربری را کاهش داده و به دو هفته برساند.

صرافی فوق‌الذکر پس از آغاز همکاری‌های خود با شرکت اونتوس سیستم(Eventus Systems) حتی با مقررات جدیدتری روبرو شد و مجبور شد برای انطباق با آن‌ها تغییرات داخلی انجام دهد. اونتوس در واقع یک پلت‌فرم فعالیت در زمینه‌ی جلوگیری از فرآیند پولشویی(AML) است که در راستای انجام وظایف نظارتی قرار است به بیت‌مکس کمک کند.

نه تنها این، پلت‌فرم بیت‌مکس مجموع ابزارهای پالایشگر(Refinitiv Toolset) را هم اضافه کرده است که به آنها کمک می کند تا نحوه استفاده از خدمات خود را کنترل کنند.

مقامات نظارتی آمریکا همچنان رویکرد ضد رمزارز دارند

با تمام این تفاسیر، مقامات قانون‌گذاری و نظارتی ایالات متحده از طریق نمایندگان خود پرونده‌های مختلف قضائی علیه این پلت‌فرم مبادله‌ی مشتقات رمزارز تشکیل داده‌اند. این موضوع باعث شد تا برخی از شرکت‌ها و کاربران دارایی‌های رمزارزی خود را از ترس تصرف توسط مقامات دولتی، از این پلت‌فرم خارج کرده و سطح نقدینگی تحت کنترل بیت‌مکس را به پایین‌ترین حد ممکن طی چند سال گذشته برسانند. مقامات قانونی آمریکا پیش از این نیز چنین حرکتی را تکرار کرده بودند. به عنوان مثال در آخرین پرونده‌ی قضائی کمیسیون مبادلات آتی کالا و وزارت دادگستری ایالات متحده، به پروژه‌ی رمزارزی شرکت تلگرام و فرآیند جمع‌آوری سرمایه(ICO) اتهاماتی وارد شد، تاجایی که شرکت تلگرام از ادامه‌ی فعالیت در این زمینه منصرف گردید.

اعلامیه‌ی شرکت بیت‌مکس مبنی بر تغییر چهارچوب زمانی مرتبط با تکمیل اطلاعات شخصی توسط کاربران تا پایان تاریخ ۴ام دمسابر، در پلت‌فرم‌ها و رسانه‌های اجتماعی مختلف از جمله توییتر با واکنش‌های جالبی روبرو شده است.

بسیاری از کاربران در فضای مجازی نسبت به این چهارچوب زمانی جدید به تندی واکنش نشان داده‌اند، و این سوال را مطرح کرده‌اند که چرا صرافی بیت‌مکس قصد جمع‌آوری اطلاعات بیشتر از کاربران و مشتریان خود را دارد.

نظر شما در رابطه با تغییر چهارچوب زمانی صرافی بیت‌مکس و فشار مقامات و نهاد‌های نظارتی آمریکایی بر این پلت‌فرم محبوب چیست؟ چه عواملی باعث شده تا این مهلت ۲ ماهه به ۲ هفته کاهش یابد؟ نظرات و پیشنهادات خود را با تیم کوینیت به اشتراک بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

بهادر قلندرپور

علاقه‌مند به دنیای رمزارزها و تکنولوژی بلاک‌چین کارگردان بازی "تاریک‌‌تر از سایه" دانشجوی مهندسی پزشکی
دکمه بازگشت به بالا