اخبار سایر کوین‌ها - Altcoinsاخبار و مقالات

کارشناسان هشدار دادند: یک طرح کلاهبرداری و هرمی قیمت اتر را تهدید می‌کند

توسعه‌دهندگان طرح کلاهبرداری «فورسیج(Forsage)» از استقبال فعالان صنعت رمزارزها در حوزه‌ی سیستم‌های اقتصادی غیرمتمرکز برای گسترش این طرح استفاده کرده‌اند و هم‌اکنون به تهدیدی برای قیمت اتر تبدیل شده است

نکات برگزیده مطلب
  • سیستم‌های اقتصادی غیرمتمرکز امروزه به‌طور گسترده‌ای در میان فعالان صنعت رمزارزها گسترش یافته‌اند. حجم فعالیت در این حوزه اخیراً افزایش سطح کارمزد در شبکه‌ی اتریوم را موجب شده است و در حقیقت این نو‌آوری رونق شبکه‌ی اتریوم را به همراه داشته است. با این وجود، تمامی فعالیت‌ها در این حوزه مطلوب ارزیابی نمی‌شود و یکی از کارشناسان صنعت رمزارزها معتقد است طرح کلاهبرداری «فورسیج(Forsage)» که در شبکه‌ی اتریوم راه‌اندازی شده است، ممکن است قیمت اتر را به‌طور جدی تهدید کند.

قیمت اتر از سوی یک طرح کلاهبرداری تهدید می‌شود

هیجان گسترده‌ی فعالان صنعت رمزارزها پیرامون سیستم‌های اقتصادی غیرمتمرکز(DeFi) ممکن است بزودی به بدترین کابوس فعالان صنعت رمزارزها تبدیل شود. با این وجود، سرمایه‌گذاران فعال در پلتفرم‌های ارائه‌ی وام و یا سرویس‌های کسب سود از استخر‌های نقدینگی دلیل احتمالی این پدیده محسوب نمی‌شوند. در عوض شرکت‌کنندگان در طرح بزرگ کلاهبرداری که توسط چند متخصص صنعت بلاکچین با عنوان پانزی ام‌ال‌ام(Ponzi/MLM) نام‌گذاری شده است مسئول این سناریوی احتمالی شناخته می‌شوند که قیمت اتر را تهدید می‌کند.

در حقیقت، هشدار اخیر کارشناسان نسبت به پروژه‌ی پُر ریسک فورسیج(Forsage) منتشر شده است که در اکوسیستم سیستم‌های اقتصادی غیرمتمرکز راه‌اندازی شده است. این پروژه نیز همانند دیگر پروژه‌های کلاهبرداری در صنعت رمزارزها همانند پلاس توکن(PlusToken)، بیت‌کانکت(Bitconnect) و وان کوین(Onecoin) بازدهی کاملا جذابی را به قربانیان احتمالی پیشنهاد می‌دهد و با ورود افراد بیشتر به این حوزه جذابیت این طرح نیز افزایش می‌یابد.

فورسیج(Forsage) چیست؟

اصول عملکرد فورسیج به این شکل است که شخصی در ابتدا  0.05 اتر(ETH) برای پیوستن به پروژه پرداخت می‌کند. این پروژه برای عضویت هر فرد با استفاده از لینک فورسیج 0.025 اتر به فرد معرف پرداخت می‌کند. 0.025 اتر باقی مانده به اعضاء بالاترین سطح هرم ارسال می‌گردد و در نتیجه بخش بزرگی از دارایی‌ها به افراد ناشناسی پرداخت می‌شود که در راس این هرم قرار دارند و احتمالاً سازندگان این طرح هرمی هستند.

اما زمانی که اعتماد کاربران نقض شود، در نتیجه‌ی هجوم سرمایه‌گذاران برای خارج کردن دارایی‌هایشان این هرم دیگر پایدار نخواهد بود. در نتیجه‌ی وقوع این سناریو کاربران و اعضاء راس هرم با فروش اتر‌های جمع‌آوری شده احتمالا موجب کاهش قیمت اتر در بازارهای نقدی مبادلات خواهند شد. دوی ون(Dovey Wan)؛ بنیان‌گذار شرکت مدیریت دارایی‌های پریمیتیو ونچرز(Primitive Ventures) به تجربه‌ی این سناریو در آینده معتقد است.

توییت دوی ون
برای کسانی که در حباب زندگی می‌کنند: رمزارزهای حاصل از کسب سود در سیستم‌های اقتصادی غیرمتمرکز کاهش شدید قیمت اتریوم را موجب نخواهد شد بلکه این سناریو متاسفانه از سوی فورسیج(Forsage)؛ نسخه‌ی طرح کلاهبرداری پلاس توکن در شبکه‌ی اتریوم تجربه خواهد شد. من تنها میزان فعالیت در این طرح کلاهبرداری را که همچنان دارای رونق است را بررسی کرده‌ام.

طرح کلاهبرداری فورسیج در آستانه‌ی سقوط است

این متخصص صنعت رمزارزها رفتار کاربران در طرح فورسیج را بررسی کرده و سپس نتیجه‌گیری خود را در میان دنبال‌کنندگانش به اشتراک گذاشته است. قرارداد هوشمند فورسیج تنها در طول 30 روز گذشته به ارزش 35.2 میلیون دلار اتر دریافت کرده است. با این وجود، بررسی داده‌ها نشان می‌دهد که حجم کل اتر‌های تزریق شده به قرارداد‌های هوشمند در حال کاهش است. این روند هشدار دهنده در طرح‌های کلاهبرداری درآستانه‌ی سقوط قابل مشاهده است.

کاهش حجم اتر‌های تزریق شده به طرح فورسیج
کاهش حجم اتر‌های تزریق شده به طرح فورسیج

فورسیج تیم توسعه‌دهنده‌ی مشخصی ندارد و  درصورت بروز خطا هیچ راهی برای پیگیری مشکلات وجود نخواهد داشت. در وب سایت این پروژه اعلام شده است:

موفقیت افراد به خود آن‌ها بستگی دارد. هیچ ریسکی در پلتفرم فورسیج وجود ندارد. شما باید برای پس گرفتن هزینه‌ی عضویت یک نفر را به پلتفرم دعوت کنید. وب‌سایت فورسیج

نظر شما نسبت به تهدید قیمت اتریوم از سوی یک پروژه‌ی کلاهبرداری مشابه توکن‌پلاس چیست؟ آیا کاربران فورسیچ به سرنوشت مشابه کاربران دیگر طرح‌های کلاهبرداری دچار خواهند شد؟ نظر خود را به صورت کامنت با ما درمیان بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 2 میانگین: 3.5]

‫4 دیدگاه ها

  1. اخه دوست عزیز شما چقد دانش فنی در حوزه رمز ارز داری که الکی و از روی بیدانشی میاین و داستان سرایی میکنید؟؟؟؟و خبر های فیک رو صرفا به جخت بالا بردن سئو سایت منتشر میکنید؟؟؟؟چرا مقرضانه به داستان نگاه میکنید و نظر میدید؟؟؟؟درسته فورسیج یک بازریابی شبکه ای هست اما چرا میگید کلاهبرداری؟؟؟حتمن باید مثل همه ی شرکت های هرمی و پانزی کلاهبردار مثل یونیک فایننس و یا پنبه ریز و نفیس و امسال هم یک محصول رو به چند برابر قیمت به مردم غالب کنند یا وعده های سود های نجومی بدهند که خوب و مورد اطمینان باشند؟؟؟؟؟؟
    فورسیج اومده تا مردم رو با دنیای رمز ارزها اشنا کنه و تشویق بشن مردم که این حوزه رو یاد بگیرند.دقیقا همون کاری که شما داری براش زحمت میکشی!!
    فورسیج یک پروژه دانشگاهی بود که بدون اینکه هیچ فکر شومی پشتش باشه ساخته و جهانی شد
    یک پلن سالم و بدون نقص که به قشنگی تمام انصاف در اون رعایت شده و همه اعضا به سود میرسند و کسی بازنده نیست
    بازی برد برد است
    لطفا و خواهشا دانشمون رو بالا ببریم

    لطفا پیام را تایید کنید

  2. شما با این اطلاعات خیلی خوبی که ارائه میدین قطعا جلو قربانی شدن و از دست رفتن سرمایه خیلی از هموطنامون رو میگیرید
    جا داره که ازتون تشکر کنم
    مدتها بود که در سایتهایی مثل دیوار و شیپور تبلیغ این قبیل قرارداد های هوشمند رو میدیدم و برام خیلی عجیب بود که آخه چطور این همه بازدهی ممکنه!!؟
    جالبه که هیچ کدوم از کسانی که فورسیج رو تبلیغ میکنند خودشون هم جواب این معما رو نمیدونن و به همون شکلی که شنیدن شروع به کلی گویی میکنن. اما هرمی بودن این قبیل طرحها کاملا مشهوده.
    بازم ازتون سپاسگذارم بخاطر اطلاعات خوبتون.

    1. ممنون از نظرتون و لطفی که به تیم کوینیت دارید

    2. لادن عزیز اگر شما داخل اینترنت بزنید” کلاهبرداری بانک ملت” باز هم سایتی هست که برای شما توضیحی داشته باشه.
      بیاید منطقی و از روی اگاهی به همه چیز نگاه کنیم
      شما اگر با تکنولوژی و منطقی که پشت پروژه فورسیج هست آشنا بشید؛حیرت زده میشید
      اینقد شرکت های کلاهبردار و هرمی کلاه مردم رو برداشتن که اگر به مردم بگی ماست سفیده باور نمیکنن
      حقم دارن اما همون ادم ها اگر جایی باشه که بگن بیا پولتو بده و ماهیانه سود عالی بگیر چشم بسته میرن و پولشونو تو چاه میریزن.
      در مورد فورسیج لطفا بیشتر مطالعه داشته باشید.این پروژه در آینده سر زبونها میوفته و انوقت فقط حسرت باید خورد

دکمه بازگشت به بالا