اخبار بلاکچین و دنیای کریپتواخبار و مقالات

مسئولیت ایجاد سیستم پرداخت فرامرزی تایلند و هنگ‌کنگ به شرکت کانسنسیس محول شد

شرکت کانسنسیس در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که پروژه‌ی ایجاد سیستم پرداخت مبتنی بر ارز دیجیتالی بانک‌های مرکزی در میان دو کشور تایلند و هنگ کنگ را هدایت خواهد کرد

نکات برگزیده مطلب
  • هم‌اکنون موسسات مالی و بانک‌ها پتانسیل به‌کارگیری تکنولوژی بلاکچین در سیستم‌های پرداخت و به ویژه تسهیل نقل و انتقالات مالی به‌طور فرامرزی را درک کرده‌اند. در همین راستا بانک‌های مرکزی جهان در رقابت با یکدیگر تلاش می‌کنند رمزارز بانکی خودشان را منتشر کنند. با این وجود، ثابت شده است که فن‌آوری بلاکچین نقل و انتقالات پولی به‌طور فرامرزی را به‌طور گسترده‌ای . در همین راستا بانک مرکزی تایلند و هنگ کنگ پروژه‌ی ایجاد سیستم پرداخت فرامرزی را راه‌اندازی کرده‌اند و پس از تکمیل موفق فاز تحقیق و بررسی شرکت کانسنسیس برای توسعه‌ی طرح مفهومی سیستم پرداخت فرامرزی انتخاب شده است.

کانسنسیس پروژه‌ی ساخت سیستم پرداخت بانک مرکزی تایلند و هنگ‌کنگ را هدایت خواهد کرد

شرکت کانسنسیس در روز بیست و پنجم سپتامبر اعلام کرد که قرارداد ایجاد یک سیستم پرداخت در میان تایلند و هنگ‌کنگ به این شرکت واگذار شده است.

این شرکت فاز دوم پیاده‌سازی پروژه‌ی ایتانون-لینراک(Ithanon-Lionrock) را هدایت خواهد کرد. این پروژه یک نو‌آوری مشترک برای ایجاد شبکه‌ی پرداخت فرامرزی مبتنی بر ارز دیجیتالی بانک مرکزی یا سی‌بی‌دی‌سی(CBDC) در میان دو کشور تایلند و هنگ‌کنگ محسوب می‌گردد.

پروژه‌ی ایتانون-لینراک

این پروژه که در ماه می 2019 توسط اداره‌ی پول هنگ‌کنگ یا اچ‌کی‌ام‌ای(HKMA) و بانک مرکزی تایلند(Bank of Thailand) راه‌اندازی شده است، نتایج اولیه‌ی تحقیقات خود را در رابطه با ایجاد سیستم پرداخت فرامرزی در ماه ژانویه منتشر کرده است. یافته‌ها نشان می‌دهد که تکنولوژی دفتر‌کل توزیع شده پتانسیل بالایی برای کاهش واسطه‌ها و لایه‌های تسویه حساب در نقل و انتقالات بین‌المللی دارد.

ایجاد سیستم پرداخت فرامرزی در میان بانک‌های مرکزی تایلند و هنگ‌کنگ

ایجاد یک طرح مفهومی برای ایجاد کانال ارتباط مالی در میان شبکه‌‌های لینراک هنگ‌کنگ و ایتانون تایلند هدف کنونی این پروژه را تشکیل می‌دهد. اجرای این طرح به ارائه‌ی روش مناسبی برای تبدیل یکپارچه‌ی ارز بات تایلند و دلار هنگ‌کنگ بستگی دارد.

شرکت کانسنسیس از فن‌آور‌های سازمانی توسعه‌داده شده در شبکه‌ی اتریوم که بر روی اولویت‌های مقیاس‌پذیری، امنیت و قابلیت همکاری متمرکز شده‌اند را در این پروژه مورد استفاده قرار خواهد داد.

شرکت کانسنسیس تجربه‌ی مشارکت در پروژه‌های ایجاد سیستم پرداخت مبتنی بر رمزارز بانکی مرکزی سنگاپور با نام اوبین(Ubin) و آفریقای جنوبی با نام خوخا(Khokha) را در کارنامه دارد. بر اساس گزارش کوینیت، شاخه‌ی بلاکچینی بانک جی‌پی‌مورگان با کانسنسیس ترکیب شده است.

نظر شما نسبت به مشارکت شرکت کانسنسیس در پروژه‌ی ایجاد سیستم پرداخت فرامرزی در میان هنگ‌کنگ و تایلند چیست؟ آیا در آینده فن‌آوری بلاکچین تکنولوژی اصلی سیستم‌های پرداخت فرامرزی را تشکیل خواهد داد؟ نظر خود را به صورت کامنت با ما درمیان بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دکمه بازگشت به بالا