اخبار سایر کوین‌ها - Altcoinsاخبار و مقالات

آیا ارزش واقعی اتریوم بالاتر از قیمت فعلی این رمزارز می‌باشد؟

با توجه به اینکه در سال ۲۰۱۸ هر واحد اتر حدود ۱۴۰۰ دلار قیمت داشت، برخی تحلیلگران مدعی شده‌اند که در حال حاضر اتریوم با قیمتی بسیار پایین‌تر از ارزش واقعی خود در حال مبادله است

نکات برگزیده مطلب
  • با نزدیک شدن به پنجمین سالگرد آغاز فعالیت‌های شبکه‌ی اتریوم، برخی تحلیل‌گران و سرمایه‌گذاران این شبکه‌ی رمزارزی محبوب مدعی شده‌اند که ارزش اتریوم بسیار بالاتر از قیمت‌های فعلی بازار است. طرفداران اتریوم در حال حاضر فکر می‌کنند که این شبکه‌ی رمزارزی از ابتدای سال جاری یک روند افزایش سطح سرمایه‌ی در حال گردش را در پیش گرفته و به زودی شاهد برابری سرمایه‌ی در حال گردش آن با شبکه‌ی بیت کوین خواهیم بود.

آینده‌ی روشن اتریوم

برخی تحلیلگران ادعا می‌کنند که رمزارز اتریوم در حال حاضر با قیمتی پایین‌‌تر از ارزش وقعی خود مبادله شده و انتظار می‌رود در بلند مدت مجموع سرمایه‌ی در حال گردش آن(Market Cap) به طور بالقوه‌ به مجموع سرمایه‌ی بازار بیت کوین برسد.

اتریوم در حال نزدیک شدن به پنجمین سالگرد آغاز فعالیت‌های خود می‌رسد و برخی ناظران بازار در انتظار احیای دوباره‌ی آن هستند، به ویژه در شرایطی که به عنوان فصل رمزارزهای ثانویه از آن یاد می‌شود.

روز دوشنبه آقای جان لیلیک(John Lilic) که برای شرکت فعال حوزه‌ی بلاک‌چین یعنی کانسن‌سیس(ConsenSys) کار می‌کند، با اشاره به یک پست توییتری قدیمی که در روز ۵ام ژانویه منتشر شده بود به جامعه‌ی رمزارزها یادآوری کرد که اتریوم به آهستگی ولی کاملاً پیوسته در حال افزایش سطح سرمایه‌ی در حال گردش برای رسیدن به بیت کوین است.

بیت کوین کوچک شده یا اتریوم بزرگ؟

در حال حاضر مجموع سرمایه‌ی در حال گردش شبکه‌ی بیت کوین بیش از ۱۷۰ میلیارد دلار تخمین زده می‌شود. این درحالیست که اتریوم با در اختیار داشتن چیزی کم‌تر از ۲۷ میلیارد دلار، اکنون در جایگاه دوم بازار از لحاظ سطح سرمایه قرار دارد. با این حال، در روزهای ابتدایی سال جای، گرچه وضعیت تغییرات ارزش بازار به نفع بیت کوین بود، اما به نظر می‌رسد که این رمزارز در حقیقت بخشی از تسلط دیرینه‌ی خود بر بازار رمزارزها را از دست داد.

اتریوم کارمزد Ethereum fee

آقای لیلیک خاطرنشان کرد که مجموع سرمایه‌ی شبکه‌ی بیت کوین هم اکنون چیزی حدود ۶/۳ برابر شبکه‌ی اتریوم است، درحالیکه این رقم در ابتدای سال جاری ۱۰ برابر بوده است. میزان کارمزد تولید شده توسط شبکه‌ی بیت کوین در ماه ژانویه در مقایسه با شبکه‌ی بیت کوین دچار کاهش ۸۰ درصدی شد. وی در پایان صحبت‌های خود به این نتیجه رسید که «اتریوم با قیمتی پایین‌تر از ارزش خود در حال مبادله بوده و به زودی شاهد تساوی سرمایه‌ی در حال گردش شبکه‌ی بیت کوین و اتریوم خواهیم بود».

سایر معیارها نیز به پایین بودن قیمت اتریوم اشاره دارند

پیش از اینکه طرفداران بیت کوین شروع به خندیدن کنند، باید نگاهی به سایر معیارهای تعیین ارزش موجود داشته باشند که نشان می‌دهند رمزارز اتریوم در حال حاضر ارزش ذاتی بسیار بالاتری داشته و با قیمتی واقعاً پایین نسبت به ارزش آن در حال مبادله است. یکی از معیارهای نشان دهنده‌ی افزایش چشم‌گیر سطح استفاده از شبکه‌ی بیت کوین نسبت به گذشته، مقدار استفاده از کارمزد این شبکه یعنی گس(Gas) می‌باشد.

گس در شبکه‌ی اتریوم برای معاملات صورت گرفته در نرم‌افزارهای غیرمتمرکز(dApp) مورد استفاده قرار گرفته و سوزانده می‌شود، به عنوان مثال زمانی که در حال مبادله بر روی صرافی‌های غیرمتمرکز هستید و یا یک بازی NFT انجام می‌دهید. نکته اینجاست که هرچه سطح استفاده از گس شبکه‌ی اتریوم افزایش یابد، افزایش برای بهره‌مندی از نرم‌افزارهای غیرمتمرکز نیز بالا‌تر خواهد بود، که در نهایت یک نشانه‌ی مثبت برای ارزش ETH در بلند مدت به شمار می‌آید.

اتریوم کارمزد Ethereum fee
نمودار سطح استفاده از گس در شبکه‌ی اتریوم(نمودار روزانه)

در ابتدای ماه جولای سطح استفاده از گس شبکه‌ی اتریوم به بالاترین رکورد ثبت شده تا به امروز رسیده و اکنون حوالی همان قله‌ نوسان دارد.

همه از یک موضوع خبر می‌دهند

در انتهای ماه می، شرکت تحقیقاتی حوزه‌ی رمزارز بلاک‌فایره(Blockfyre) توضیح داد که سطح مصرف گس در کنار سه معیار اندازه‌گیری دیگر از علائم بارز پایین بودن قیمت نسبت به ارزش واقعی ETH خبر می‌دهند.

مهم‌تر از همه‌ی این‌ها، رمزارز بیت کوین به دلیل رویداد هالوینگ و نصف شدن ناگهانی پاداش بلاک‌های جدید باعث شد تا همه‌ی توجهات به سمت آن جلب شده و همین موضوع باعث شده حتی با در نظر گرفتن قیمت فعلی کم‌تر از ۱۰ هزار دلار، با قیمتی بالاتر از ارزش واقعی مبادله شود و به اصطلاح Overvalue باشد.

با تمام این تفاسیر، همواره این احتمال وجود دارد که اتریوم هرگز توانایی رسیدن به سرمایه‌ی در حال گردش بیت کوین را نداشته باشد، زیرا اخیراً برخی تحلیلگران اعلام کرده‌اند که تسلط و قدرت این شبکه‌ی رمزارز توسط سایر توکن‌های موجود از جمله توکن‌های محبوب ERC-20 همچون لینک(LINK) و وی‌چین(VeChain) تهدید می‌شود.

نظر شما در رابطه با صحبت‌های تحلیلگران و پایین بودن قیمت اتریوم نسبت به ارزش واقعی آن چیست؟ آیا به زودی شاهد شکوفایی اتریوم و افزایش ناگهانی سطح سرمایه‌ی در حال گردش این شبکه‌ی محبوب خواهیم بود؟ نظرات خود را با تیم کوینیت به اشتراک بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 3]

منبع
cryptopotato

بهادر قلندرپور

علاقه‌مند به دنیای رمزارزها و تکنولوژی بلاک‌چین کارگردان بازی "تاریک‌‌تر از سایه" دانشجوی مهندسی پزشکی
دکمه بازگشت به بالا