اخبار سایر کوین‌ها - Altcoinsاخبار و مقالات

رأی ماینرهای اتریوم موجب افزایش توان پردازش این شبکه شده است

گزارش اخیر شرکت بیت‌فلای نشان می‌دهد که ماینر‌ها به افزایش محدودیت گس هر بلاک از ۱۰,۰۰۰,۰۰۰ به ۱۲,۵۰۰,۰۰۰ رای داده‌اند و در نتیجه توان پردازش شبکه‌ی اتریوم به ۴۴ تراکنش در هر ثانیه افزایش خواهد یافت

نکات برگزیده مطلب
  • بر اساس گزارش شرکت بیتفلای(Bitfly)، ماینر‌های شبکه‌ی اتریوم به افزایش محدودیت گس(Gas Limit) در شبکه‌ رای داده‌اند. در نتیجه توان پردازش شبکه‌ی اتریوم از ۳۵ تراکنش در هر ثانیه به ۴۴ تراکنش در هر ثانیه افزایش خواهد یافت.

ماینر‌های اتریوم به افزایش محدودیت گس رای دادند

توئیت اخیر شرکت بیتفلای(Bitfly)؛ شرکت مادر یک استخر ماینینگ نشان می‌دهد که ماینر‌های شبکه‌ی اتریوم افزایش محدودیت گس(Gas) از 10,000,000 به 12,500,000 گس را انتخاب کرده‌اند.

توئیت بیت‌فلای
ماینر‌های شبکه‌ی اتریوم به افزایش محدودیت گس(Gas) از 10,000,000 به 12,500,000 گس رای داده‌اند. از نظر تئوری، شبکه‌ی اتریوم هم‌اکنون توانایی پردازش 44 تراکنش در هر ثانیه را به‌جای 35 تراکنش در هر ثانیه خواهد داشت. یک نقطه‌ی عطف بزرگ برای جامعه‌ی کاربران اتریوم.

گس واحدی است که محاسبات مورد نیاز برای اجرای یک تراکنش  و یا دیگر فعالیت‌ها در شبکه‌ی اتریوم را اندازه‌گیری می‌کند. گس معمولا به واحد گیوی(Gwei) یا کسری از اتر نمایش داده می‌شود. محدودیت گس بلاک در حقیقت ظرفیت گس یک بلاک را مشخص می‌کند.

از نظر تئوری، رای ماینر‌ها به افزایش محدودیت گس، افزایش ظرفیت کلی شبکه و در نتیجه کاهش کارمزد‌ها را به همراه خواهد داشت. با توجه به محدویت گس کنونی شبکه‌ی اتریوم تقریبا 35 تراکنش را در هر ثانیه پردازش می‌کند. محاسبات بیت‌فلای نشان می‌دهد که در نتیجه‌ی اعمال این تغییر در محدودیت گس، شبکه‌ی اتریوم تقریبا 44 تراکنش را در هر ثانیه پردازش خواهد کرد. در نتیجه این تغییر را می‌توان به عنوان یک نطقه‌ی عطف مهم برای جامعه‌ی کاربران اتریوم ارزیابی کرد.

معایب افزایش محدودیت گس

با این وجود، افزایش محدودیت گس معایبی را نیز برای ماینر‌ها به همراه دارد. همزمان با افزایش محدودیت ماینر‌ها به زمان بیشتری برای پردازش هر بلاک نیاز خواهند داشت. در نتیجه مشکلات ناشی از استخراج بلاک آنکل(Uncle) افزایش می‌یابد. این حالت زمانی اتفاق می‌افتد که دو بلاک متفاوت در یک زمان توسط ماینر‌ها استخراج شود اما تنها یک بلاک در بلاکچین اتریوم پذیرفته خواهد شد، در نتیجه بلاک دیگر به عنوان آنکل یا اورفند(Orphaned) محسوب می‌گردد و پاداش کمی را برای ماینر به همراه دارد.

آنتون بوکوف(Anton Bukov)؛ مدیر ارشد تکنولوژی شرکت وان‌اینچ(1inch) احتمال بارگزاری بیش از حد بر روی گره‌ها در زمان اجرای شبکه را مطرح کرده است:

فعالیت‌هایی که در شبکه‌ی اتریوم هزینه‌ی کارمزد اندکی را درخواست می‌کنند اما به منابع بالایی نیاز دارند را می‌توان برای حمله به گره‌های شبکه‌ی اتریوم مورد استفاده قرار داد. درصورتی که پردازش تراکنش‌ها 10-15 ثانیه طول بکشد، گره‌های شبکه‌ی اتریوم کاملا دچار اختلال خواهند شد. Anton Bukov

افزایش محدودیت گس همچنین ممکن است خروج گره‌های ضعیف از شبکه‌ی اتریوم را موجب گردد که در نتیجه تمرکز شبکه‌ی اتریوم افزایش خواهد یافت. بوکوف اظهار داشت: «به همین دلیل محدودیت گس بسیار محتاطانه افزایش داده می‌شود و معمولا این اقدام پس از اجرای بهینه‌سازی در پیاده‌سازی گره‌ها انجام می‌شود.»

دیدگاه توسعه‌دهندگان و چهره‌های شناخته شده در رابطه با افزایش محدودیت گس اتریوم

افزایش محدودیت گس با مخالفت شدید برخی از اعضای جامعه‌ی اتریوم مواجه شده است. پیتر زیلاگی(Péter Szilágyi)؛ توسعه‌دهنده‌ی هسته‌ی اتریوم توئیت اخیر شرکت بیت‌فلای را تفسیر کرده است:

ماینر‌ها به سلامت شبکه‌ی اتریوم در بلند مدت و احتمال اجرای حملات دی‌داس(DoS) توجه ندارند. Péter Szilágyi

ویتالیک بوترین(Vitalik Buterin)؛ بنیان‌گذار اتریوم نیز به مباحثه پیرامون افزایش محدودیت گس پیوسته است. وی اظهار داشت که تقریبا شش هفته‌ی گذشته نماینده‌ی استخر ماینینگ اسپارک‌پول(Sparkpool) نظر وی را در رابطه با افزایش محدودیت گس مورد پرسش قرار داده است. با این وجود بوترین دیدگاه منعطف‌تری را در این رابطه اتخاذ کرده است:

در طول شش هفته‌ی گذشته، افزایش کارمزد فعالیت در شبکه‌ی اتریوم کاربران را تحت فشار قرار داده است، بنابراین من ماینر‌ها را بخاطر تصمیم (افزایش محدودیت بلاک) سرزنش نمی‌کنم. Vitalik Buterin

جورجیوس کنستانتوپولوس(Georgios Konstantopoulos)؛ یک محقق مستقل مقیاس‌پذیری اظهار داشت که با افزایش اندازه‌ی بلاک مخالف است. وی افزود: «افزایش اندازه‌ی بلاک سیستم را مقیاس‌پذیر نمی‌کند.»

با این وجود، مدیر ارشد تکنولوژی شرکت وان‌اینچ از تصمیم اخیر ماینر‌ها پشتیبانی کرده است:

فعالان باید راحتی شبکه برای کاربران را با اولویت بیشتری نسبت به افزایش سرعت رشد اتریوم در بلند مدت را در نظر بگیرند. در غیر این‌صورت، موفقیت این پروژه تحت تاثیر قرار می‌گیرد و پروژه‌های فعال بر روی  شبکه‌ی اتریوم مهاجرت به دیگر شبکه‌ها را بررسی خواهند کرد. Anton Bukov

نظر شما نسبت به تصمیم‌گیری ماینر‌های شبکه‌ی اتریوم برای افزایش محدودیت بلاک چیست؟ آیا این اقدام افزایش تولید بلاک‌های آنکل و افزایش حملات به شبکه‌ی اتریوم منجر خواهد شد؟ آیا توسعه‌دهندگان این مشکل را در شبکه‌ی اتریوم 2.0 برطرف خواهند کرد؟ نظر خود را به صورت کامنت با ما در میان بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دکمه بازگشت به بالا