اخبار بیت‌کوین - Bitcoinاخبار و مقالات

مارک کوبان نظرش را عوض کرد: بیت کوین می‌تواند کاربردهایی داشته باشد…

کار آفرین و سرمایه‌گذار شناخته شده‌ی آمریکایی که در گذشته به عنوان یکی از بزرگترین منتقدان بیت کوین شناخته می‌شد، اخیراً استفاده از این دارایی به عنوان روشی برای حفظ ارزش دارایی‌ها را تایید کرده است

نکات برگزیده مطلب
  • مارک کوبان(Mark Cuban) که در گذشته به عنوان یکی از بزرگترین منتقدان بیت کوین محسوب می‌گردید، در نهایت اعلام کرده است که از بیت کوین می‌توان به عنوان روشی برای حفظ ارزش دارایی‌ها استفاده کرد. با این وجود وی معتقد است که بیت کوین در نهایت جایگاه دلار را به عنوان ارز ذخیره‌ی جهان تسخیر نخواهد کرد.

مارک کوبان استفاده از بیت کوین برای حفظ ارزش دارایی‌ها را پذیرفت

مارک کوبان(Mark Cuban)؛ کار آفرین میلیاردر آمریکایی در یک بحث توئیتری با پرستون پیش(Preston Pysh)؛ یکی از طرفداران بیت کوین اظهارات غیر قابل انتظاری را از بیت کوین مطرح کرده است. با این وجود وی همچنان معتقد است که بیت کوین شانسی برای تبدیل شدن به ارز ذخیره‌ی جهانی و تسخیر جایگاه دلار آمریکا ندارد.

توئیت مارک کوبان

آیا می‌توانستید جایگاه اوبر را در آغاز پیدایش اینترنت پیش‌بینی کنید؟ شاید شما بتوانید، اما این یک رفتار عادی محسوب نمی‌شود. چرا بیت کوین نمی‌تواند به روش ارزشمند ارسال دارایی در سراسر جهان تبدیل شود؟ دارایی‌ها به سادگی به شکل بیت‌ها و بایت‌ها منتقل می‌شوند. به کمک این فن‌آوری عصر جدیدی (در حوزه‌ی مالی) آغاز می‌شود.

بیت کوین را می‌توان به عنوان روشی برای حفظ ارزش دارایی‌ها استفاده کرد. اما این گفتگو با چالش‌های کنونی سیستم بانک مرکزی ایالات متحده‌ی آمریکا آغاز شده است. وی(پرستون پیش) در زمینه‌ی سیستم اشتباه نمی‌کند. اما  نظر وی در رابطه با گستردگی مبادلات بیت کوین و تاثیر‌گذاری این فن‌آوری بر جامعه به عنوان جایگزینی برای سیستم مالی کنونی اشتباه است.

کوبان در سال گذشته اعلام کرده بود که میوه‌ی موز از نظر وی در مقایسه با بیت کوین مفید‌تر است:

من میوه‌ی موز را ترجیح می‌دهم و می‌توانم آن را بخورم. اما رمزارزها فایده‌ی چندانی ندارند. من می‌توانم استدلال‌های خوبی در رابطه با بلاکچین و کاربرد‌های متعدد این فن‌آوری ارائه کنم. اما شما به بیت کوین نیاز ندارید. شما می‌توانید بلاکچین خودتان را بدون استفاده از رمزارزهای موجود ایجاد کنید. مارک کوبان

بر اساس گزارش کوینیت، گلدمن ساکس در جلسه‌ی بررسی تاثیرات اقتصادی سیاست‌های آمریکا و ارزیابی بازارهای بیت کوین و طلا، بیت کوین را یک دارایی ارزیابی نکرده است. همچنین وارن بافت نیز در مصاحبه با شبکه‌ی سی‌ان‌بی‌سی(CNBC) با استدلال مشابهی نسبت به مزایای استفاده از بیت کوین تردید اظهار داشته است.

آیا طلای دیجیتالی جایگاه دلار آمریکا را تسخیر خواهد کرد؟

در همین زمان، گزارش نشریه‌ی بلومبرگ(Bloomberg) مشابهت رفتار بیت کوین و طلا را نشان می‌دهد. تحلیلگران این نشریه اتخاذ سیاست کاهش کمی توسط بانک‌های مرکزی را به یکی از عوامل تسریع صعود بیت کوین در آینده ارزیابی کرده‌اند.

طلا که به عنوان یک روش حفظ ارزش دارایی شناخته می‌شود، هرگز با هدف جایگزین ساختن دلار آمریکا مورد استفاده قرار نگرفته است. کوبان به همین دلیل استدلال می‌کند که بیت کوین هرگز جایگزین دلار آمریکا نخواهد شد. اما طرفداران بیت کوین با چنین دیدگاهی مخالفت می‌کنند.

بیت کوین تسخیر جایگاه دلار آمریکا

در حقیقت امکان جابجایی فلز طلا محدود است و مبادله‌ی طلا در مقیاس گسترده به نیروهای محافظ و سیستم حمل و نقل مطمئن نیاز دارد. اما ارسال تراکنش‌های بیت کوین و انجام مبادلات این رمزارز به سادگی امکان‌پذیر است. همچنین بزرگترین رمزارز بازار برخلاف دلار آمریکا که امکان چاپ نامحدود آن وجود دارد، از عرضه‌ی محدود(21 میلیون واحد) برخوردار است  به همین دلیل می‌توان بیت کوین را به عنوان خطر جدی برای سلطه‌ی دلار آمریکا در نظر گرفت.

نظر شما نسبت به اظهارات مارک کوبان در رابطه با بیت کوین چیست؟ آیا استفاده از بیت کوین به عنوان روش ذخیره‌ی دارایی در میان سرمایه‌گذاران بزرگ در حال افزایش است؟ آیا بیت کوین در نهایت جایگاه دلار آمریکا را به عنوان ارز ذخیره‌ی جهان تسخیر خواهد کرد؟ نظر خود را به صورت کامنت با ما درمیان بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دکمه بازگشت به بالا