اخبار سایر کوین‌ها - Altcoinsاخبار و مقالات

نبرد دیجیتالی دلار و یوان: لیبرا برای تطبیق با قوانین و الزمات، دستخوش تغییرات اساسی شد

توسعه‌دهندگان لیبرا از مواضع خود عقب‌نشینی کرده و اکنون سعی دارند جهت مطابقت با قوانین و مقررات فعلی، تغییرات اساسی در این پروژه‌ی رمزارزی ایجاد کنند

نکات برگزیده مطلب
  • به نظر می‌رسد که پس از بحث و جدل‌های فراوان میان توسعه‌دهندگان لیبرا و نهاد‌های قانونی‌گذاری از جمله کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده(SEC)، این توسعه‌دهندگان از مواضع خود عقب‌نشینی کرده و برای تطابق با الزامات و قوانین اعلام شده از طرف نهاد‌های قانونی، تعییرات اساسی زیادی در پروژه‌ی لیبرا ایجاد کرده‌اند.

تغییرات اساسی در لیبرا

پس از فراز و نشیب‌های پی‌در‌پی با کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده(SEC)، بالاخره مقامات لیبرا تسلیم خواسته‌های این کمیسیون شده و اکنون به عقب بازگشته‌اند تا برای مطابقت با قوانین و الزامات موجود، تغییرات اساسی در این پروژه‌ی رمزارزی ایجاد کنند.

لیبرا فیس‌بوک Libra

در مرحله‌ی اول، لیبرا درخواست کسب مجوز یک سیستم پرداخت از موسسه‌ی قانون‌گذاری FINMA(مرجع نظارت بر بازارهای مالی سوئیس) را ارائه کرده است. این موضوع یک نقطه عطف بسیار چشم‌گیر برای سیستم پرداخت‌های عمومی قابل استفاده‌ی لیبر‌ا خواهد بود، اما برای تحقق آن مسیر طولانی در پیش است.

روند دریافت مجوز لیبر‌ا به گونه‌ای است که این پروژه‌ی رمزارزی باید از طرف سایر بانک‌های مرکزی و نهاد‌های قانون‌گذاری حوزه‌ی مالی سراسر جهان نیز مورد تایید قرار بگیرد. با این حال، به نظر می‌رسد که وضعیت این پروژه در حال حاضر مثبت است، تاجایی که لیبرا در تلاش است تا در آینده‌ای نه چندان دور بتواند خدمات پولی و بانکی ارائه کند.

تغییر در فناوری زیرساختی

علاوه بر این، چندین تغییر اساسی در فناوری‌های زیرساختی این پروژه نیز رخ خواهد داد. اول اینکه، رمزارز پایدار لیبرا(LBR) قرار است به جای ارزهای فیات ذخیره شده در حساب‌های بانکی، توسط سبدی از رمزارزهای پایدار پشتیبانی شود.

آقای دیوید مارکوس(David Marcus) یکی از بنیانگذاران پروژه‌ی لیبرا، چندی قبل با ارسال یک پست توییتری اظهار داشت که علاوه بر لیبرا، «برجسته‌ترین تحولات ایجاد شده همان رمزارزهای پایداری هستند که به پشتوانه‌ی ارزهایی همچون دلار، یورو و پوند عرضه شده‌اند».

این طراحی بروزرسانی شده توسط قرارداد‌های هوشمندی امکان‌پذیر شده است که می‌توانند تغییراتی در حجم اسمی رمزارزهای پایدار زیرساختی لیبرا ایجاد کنند. علاوه بر این، قرارداد‌های هوشمند فوق‌الذکر قرار است انعطاف‌پذیری لیبرا را هم محدود کنند، زیرا اضافه کردن و یا حذف ارز از سبد پشتیبان لیبر‌ا، نیازمند صدور و یا خرید توکن‌های دیجیتالی دیگری است.

نقشه‌ی اولیه لیبرا هم بروزرسانی شد

دومین بروزرسانی بزرگ در نقشه‌ی اولیه(White Paper) لیبرا رخ داده است، مواردی که در سایه‌ی تغییرات فنی توضیح داده شده، رخ داده‌اند. نسخه‌ی اولیه‌ی این نقشه رمزارز لیبرا را به عنوان یک شبکه‌ی مجاز تحت کنترل انجمن لیبرا توصیف می‌کرد و برنامه‌های آتی این انجمن به گونه‌ای بود که ظرف پنج سال آینده تمامی مجوزهای لازم برای فعالیت را دریافت کند.

با این حال، نسخه‌ی اصلاح شده‌ی نقشه‌ی اولیه‌ی این پروژه حاکی از افزایش سطح سازگاری لیبرا در آینده و محدود‌سازی فعالیت‌های مردم در این شبکه‌ی بزرگ است. به عنوان مثال، کیف‌پول‌های میزبانی نشده از لحاظ تعداد تراکنش و قابلیت ذخیره‌سازی ارزش بسیار محدود خواهند شد و در مراحل آغازین فعالیت، این شبکه تنها برای شرکت‌های قانونی فعال حوزه‌ی رمزارز قابل دسترسی خواهد بود.

به نظر می‌رسد که پس از مشکلات عدیده در روند قانون‌گذاری و کسب مجوزهای لازم برای فعالیت، اکنون لیبر‌ا تصمیم گرفته تا در رویه‌ی کاری خود تغییرات اساسی ایجاد نموده تا هرچه سریع‌تر وارد بازار جهانی شود.

نظر شما در رابطه با تغییرات ایجاد شده در پروژه‌ی لیبرا برای همخوانی با قوانین مالی چیست؟ آیا مورد ذکر شده با ایجاد تغییراتی در رویکرد و برنامه‌های آتی این پروژه خواهند شد؟ نظرات خود را با تیم کوینیت در میان بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

بهادر قلندرپور

علاقه‌مند به دنیای رمزارزها و تکنولوژی بلاک‌چین کارگردان بازی "تاریک‌‌تر از سایه" دانشجوی مهندسی پزشکی
دکمه بازگشت به بالا