اخبار بیت‌کوین - Bitcoinاخبار و مقالات

۴۲ هزار واحد رمزارز بیت کوین به قیمت ۰/۱۸ دلار فروخته شد!

یک خطا در رابط کاربری صرافی کوین‌بیس‌پرو باعث شده تا این سفارش به ثبت رسیده و یک شمعدانی نزولی بزرگ در این صرافی به نمایش درآید

نکات برگزیده مطلب
  • در روز ۶ام آوریل کاربران صرافی شناخته شده‌ی کوین‌بیس متوجه‌ی شکل‌گیری یک شمعدانی عجیب در جفت مبادلاتی بیت کوین به دلار(BTC/USD) شدند. به نظر می‌رسد که این شمعدانی نشانگر یک تراکنش رمزارز است که در آن ۴۲ هزار واحد رمزارز بیت کوین تنها در ازای ۰/۱۸ دلار به فروش رسیده است. گرچه صرافی مذکور در رابطه با این موضوع توضیحی ارائه نکرده است، اما به نظر می‌رسد که یک خطا در رابط کاربری باعث بروز این رویداد شده است.

یک خطا یا تراکنش غیرمعمول

روز گذشته مبادله‌گران صرافی کوین‌بیس(Coinbase) متوجه‌ی یک شمعدانی عجیب در جفت مبادلاتی بیت کوین به دلار(BTC/USD) شدند. این شمعدانی نشانگر فروش ۴۲ هزار واحد رمزارز بیت کوین در پلت‌فرم کوین‌بیس پرو در ازای مبلغ ۱۸ سنت بود. گرچه برخی کاربران از دیدن این ارقام شوکه شدند، اما احتمالاً این مورد یک خطاء محسوس در رابطه کاربری بوده است.

شمعدانی بلند مربوط به جفت مبادلاتی بیت کوین به دلار(BTC/USD) که روز گذشته بر روی پلت‌فرم کوین‌بیس‌پرو(Coinbase Pro) مشاهده شده، برای اغلب کاربران غیرقابل باور است. طبق اطلاعات منتشر شده در دفتر سفارش کوین‌بیس، بیش از ۴۲ هزار واحد رمزارز بین کوین با قیمت ۱۸ سنت به فروش رسیده است. با این حال، احتمالاً این مورد یک خطای رابطه کاربری بوده و این مبادله صورت نگرفته است. هرچند برخی کاربران سریعاً از این کاه کوه درست کرده و در رسانه‌های اجتماعی به شایعه پراکنی مشغول شدند.

یک تصویر از این شمعدانی قابل توجه توسط یکی از کاربران توییتر با نام کاپیتان سیکو(CaptainScio) منتشر شده است. همانطور که مشاهده می‌کنید، طبق اطلاعات ارائه شده توسط دفتر فروش کوین‌بیس، این حجم از بیت کوین تنها با پرداخت ۰/۱۸ دلار یا ۱۸ سنت مبادله شده است.

عوامل مختلفی می‌تواند باعث شکل‌گیری این شمعدانی یا این تراکنش عجیب شود، از جمله یک مبادله‌ی جعلی، یا خطا در شمعدانی ارائه شده در صرافی کوین‌بیس، و یا حتی یک بازگذاری بیش از حد بر روی سیستم‌های این صرافی شناخته شده و وقوع مشکلات فنی. صرافی کوین بیس هنوز اطلاعیه‌ای در رابطه با این رویداد عجیب منتشر نکرده است. محتمل‌ترین حالت این است که تراکنش مذکور هرگز صورت نگرفته و این شمعدانی تنها یک اشکال در رابط کاربری بوده است.

اشکالات فنی در صرافی‌های مبادله‌ی رمزارز

گرچه هنوز هیچ دلیل و مدرکی ارائه نشده که نشان دهد این تراکنش صورت گرفته یا خیر، اما وقوع چنین مواردی در فضای رمزارزی پیش از این نیز اتفاق افتاده است و رویدادی که کاربران در صرافی کوین‌بیس شاهد آن بوده‌اند، یک رویداد غیرمعمول نیست.

به عنوان مثال، رمزارز ریپل(XPR) در ماه فوریه و زمانی که در یک روز دچار نوسان ناگهانی شد، در صرافی بیت‌مکس(BitMEX) تا مرز ۰/۱۵ دلار نیز سقوط کرد. غفلت صرافی مذکور در آن زمان باعث عصبانیت بسیاری از کاربران و مبادله‌گران شد.

سقوط ناگهانی ارزش دارایی‌های رمزارزی معمولاً در روزهایی اتفاق می‌افتد که بازار با یک افت شدید مواجه شده و قیمت رمزارزها نمی‌تواند به موقع تعدیل شود. مثلاً در روز ۱۲ام مارس که بازار رمزارزها با کاهش ۵۰ درصدی ارزش روبرو شد، رمزارز لینک(LINK) تقریباً با قیمت صفر در صرافی بایننس مبادله می‌شد.

نقدینگی ضعیف یک عامل کاهش ارزش

با این حال، برخی مواقع به دلیل نقدینگی ضعیف هم ممکن است شاهد سقوط ناگهانی ارزش باشیم. در سپتامبر ۲۰۱۹، گزارشاتی منتشر شده که نشان می‌داد شخصی توانسته در صرافی بایننس مقداری بیت کوین را با استفاده از جفت مبادلاتی BUSD/BTC که غالباً نقدینگی بسیار ناچیزی دارد، با قیمت ۱۸۰۰ دلار خریداری کند.

تا به این لحظه مشخص نشده است که واقعاً چه اتفاقی در صرافی کوین‌بیس رخ داده و این شمعدانی بزرگ به چه معناست، اما می‌توان تصور کرد که این مورد تنها یک اشکال در رابط کاربری بوده است. توسعه‌دهندگان و اوپراتورهای صرافی کوین‌بیس هم باید در رابطه با بهینه‌سازی و تصحیح خطا‌های رابط کاربری این صرافی شناخته شده نیز کاری کنند، زیرا وقوع چنین اشتباهاتی می‌تواند باعث ایجاد رعب و وحشت در میان مبادله‌گران شود.

نظر شما در رابطه با این رویداد چیست؟ آیا یک خطاء در رابط کاربری صرافی مذکور رخ داده یا عامل دیگری باعث ثبت یک شمعدانی بزرگ شده است؟ نظرات خود را با تیم کوینیت در میان بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

بهادر قلندرپور

علاقه‌مند به دنیای رمزارزها و تکنولوژی بلاک‌چین کارگردان بازی "تاریک‌‌تر از سایه" دانشجوی مهندسی پزشکی
دکمه بازگشت به بالا