اخبار سایر کوین‌ها - Altcoinsاخبار و مقالات

اکثر گره‌های شبکه‌ی اتریوم آماده‌ی پذیرش هاردفورک استانبول نیستند

گرچه تا ارائه‌ی هاردفورک اتریوم چند روز باقی مانده، اما اکثر گره‌های شبکه‌ی اتریوم هنوز آماده پذیرش آن نیستند

نکات برگزیده مطلب
  • طبق آمار منتشر شده توسط یک پلت‌فرم مبادله‌ی رمزارز به نام کوادنسی(Quadency) گرچه تنها چند روز تا عرضه‌ی هاردفورک استانبول فاصله داریم، اما به نظر می‌رسد که اکثر گره‌های فعال در شبکه‌ی اتریوم هنوز برای پذیرش و اعمال آن آماده نیستند.

گره‌های اتریوم آماده‌ نیستند

همانطور که از قبل برنامه‌ریزی شده است، هاردفورک استانبول(Istanbul) قرار است تا چهار روز دیگر بر روی شبکه‌ی اتریوم(ETH) پیاده‌سازی شود. این هاردفورک که به عنوان یک بروزرسانی یا ارتقاء برای بلاک‌چین اتریوم به شمار می‌آید، یکی از بروزرسانی‌های کلیدی این شبکه‌ی رمزارزی است که هر سال، تنها یک یا دو مرتبه صورت می‌گیرد.

اتریوم Ethereum

با این وجود به نظر می‌رسد که هنوز تمام شرکت‌کنندگان شبکه‌ی اتریوم برای دریافت و اعمال این بروزرسانی از پیش تعیین شده آماده نیستند. یک پلت‌فرم مبادله‌ی رمزارز به نام کوادنسی(Quadency) اخیرا متوجه شده که طبق آمار ارائه شده توسط سایت‌های تجزیه و تحلیل رمزارزی، اکثر گره‌های فعال در این شبکه(حدود ۶۰ درصد) آماده‌ی دریافت و اجرای بروزرسانی استانبول نیستند.

به طور دقیق می‌توان گفت که ۶۲ درصد از گره‌های استفاده کننده از کلاینت Geth و ۵۸ درصد از گره‌های مجهز به کلاینت Parity هنوز برای دریافت این بروزرسانی آماده نشده‌اند.

اطلاعیه‌ی بنیاد اتریوم

با توجه به اینکه تنها چند روز تا ارائه‌ی این بروزرسانی فرصت باقی مانده و تعداد زیادی از گره‌های فعال هنوز هم از نرم‌افزار‌های بروزرسانی شده استفاده نمی‌کنند، انجمن اتریوم برای جلوگیری از هرگونه مشکل مرتبط با اجماع از اوپراتور گره‌ها خواسته تا کلاینت‌های خود را هرچه سریع‌تر بروزرسانی کنند. در یکی از پست‌های منتشر شده توسط بنیاد اتریوم آمده است:

اگر شما در حال استفاده از کلاینتی هستید که به یکی از آخرین نسخه‌ها موجود بروزرسانی نشده است، پس از عرضه‌ی ارتقاء شبکه‌ی استانبول، کلاینت شما به بلاک‌چین پیش از این فورک متصل و با آن همگام خواهد شد. در این صورت شما در یک زنجیره‌ی متناقض و ناسازگار که از قوانین قدیمی پیروی می‌کند گرفتار خواهید شد، و شما قادر به ارسال اتر و یا فعالیت در شبکه‌ی بعد از بروزرسانی نخواهید بود. Ethereum Foundation

ذکر این نکته حائز اهمیت است، مادامی که کلیه‌ی مشاغل مربوط به اتریوم(صرافی‌های رمزارزی، اوپراتور‌های DeFi و غیره) و همچنین ماینر‌ها و سایر نگهدارندگان شبکه، گره‌های خود را پیش از فعال‌سازی هاردفورک استانبول بروزرسانی کنند، مشکلات مربوط به اجماع ایجاد نخواهد شد.

بروزرسانی استانبول چیست؟

با تمام این تفاسیر، بروزرسانی استانبول چیست؟ این بروزرسانی چطور بر روی زندگی دارندگان رمزارز اتریوم و یا کاربران بی‌شمار نرم‌افزار‌های غیرمتمرکز فعال در زمینه‌ی بازی‌های رایانه‌ای، امور مالی غیرمتمرکز و غیره تاثیر خواهد گذاشت؟

همانطور که اطلاع دارید، قرار است شش پیشنهاد بهبود اتریوم(EIP) به طور رسمی بر روی این شبکه‌ی رمزارزی پیاده‌سازی شود، مواردی که از بین ۳۰ پیشنهاد ارائه شده انتخاب شده‌اند. این بروزرسانی‌های شامل پیشنهاد EIP 152(که باعث می‌شود شبکه‌ی اتریوم با زنجیره‌ی زی‌کش سازگاری پیدا کند)، پیشنهاد EIP 1108(که باعث می‌شود zk-SNARKهای موجود در شبکه ارزان‌تر شده و نرم‌افزار‌های خصوصی‌تر و مقیاس‌پذیرتر نسبت به سایر موارد موجود، بتوانند فعالیت کنند) و در نهایت پیشنهاد EIP 2200(که هزینه‌ی ذخیره‌ی داده‌ها بر روی ماشین مجازی بلاک‌چین را تغییر داده و باعث فعال‌سازی برخی توابع مربوط به بعضی از قرارداد‌های هوشمند می‌شود) خواهد بود.

نظر شما در رابطه با این آمار چیست؟ آیا پیش از عرضه‌ی هاردفورک استانبول تمام گره‌های مذکور قادر به بروزرسانی کلاینت‌های خود هستند؟ در صورت عدم بروزرسانی گره‌ها، چه مشکلاتی گریبانگیر شبکه‌ی اتریوم خواهد شد؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]

منبع
Ethereumworldnews

بهادر قلندرپور

علاقه‌مند به دنیای رمزارزها و تکنولوژی بلاک‌چین کارگردان بازی "تاریک‌‌تر از سایه" دانشجوی مهندسی پزشکی
دکمه بازگشت به بالا