اخبار بیت‌کوین - Bitcoinاخبار و مقالات

میانگین حجم بلاک‌ شبکه‌ی بیت کوین رکورد زد

آمار نشان می‌دهد که در روز ۱۸ام دسامبر متوسط اندازه‌ی بلاک‌های شبکه‌ی بیت کوین به رکورد ۱/۳۱۲ مگابایت رسیده است

نکات برگزیده مطلب
  • شبکه‌ی بیت کوین همواره در مسیر رشد و ترقی گام برداشته و همیشه توانسته با ثبت رکورد‌های جدید باعث تعجب تحلیل‌گران شود. طبق آماری که روز هجدهم دسامبر منتشر شده، میانگین اندازه‌ی بلاک‌های شبکه‌ی بیت کوین به اوج خود رسیده و یک رکورد جدید را به ثبت رسانده است.

رکورد جدید شبکه‌ی بیت کوین

براساس پست توییتری که روز هجدهم دسامبر توسط یک تحلیل‌گر بازار رمزارزی منتشر شده است، بیت کوین توانسته از نظر اندازه‌ی بلاک‌ به یک رکورد جدید دست یابد.

 Building blocks

همانطور که می‌دانید هیچ نقطه‌ی هدف یا محدودیتی برای اندازه‌ی بلاک‌ها وجود ندارد، و شبکه‌ی BTC نیز برای توزیع عمدی بلاک‌های بزرگ برنامه‌ریزی نشده است. با این وجود، رشد اندازه‌ی بلاک این شبکه همچنان ادامه داشته و اکنون توانسته به رکورد ۱/۳۱۲ مگابایت برسد.

این تحقیقات همچنین نشان می‌دهد که اندازه‌ی بلاک‌های این شبکه‌ی رمزارزی محبوب رشد تقریبا مداوم و ثابتی داشته و این امکان وجود دارد که بلاک‌های بزرگ‌تر در تمام گره‌ها توزیع شوند.

زمانی بلاک‌های بزرگ‌تر تولید شدند که شبکه‌ی بیت کوین با افزایش فعالیت مواجه شد و تقریبا تمام بلاک‌های موجود پر شده بودند. گرچه این ازدحام تراکنش در شبکه‌ باعث شد تا کارمزد از کمینه‌ی ۰/۰۵ به حدود ۰/۲۹ دلار برسد، اما تا به این لحظه شاهد اختلال در فعالیت و کندی نبوده‌ایم.

سگویت می‌تازد

ثبت رکورد جدید برای اندازه‌ی بلاک‌ها در شرایطی اتفاق افتاده است که حدود ۵۵ تا ۶۰ درصد از کل آدرس‌های بیت کوین در حال استفاده از تراکنش‌های سگ‌ویت(SegWit) بودند. گرچه سگ‌ویت شروع کند و آهسته‌ای داشت، اما میزان پذیرش آن طی دو سال گذشته با رشد چشم‌گیری روبرو شده است.

با در نظر گرفتن تعداد تراکنش‌ها، وزن بلاک‌ها و سطح استفاده از سگ‌ویت، می‌توان گفت که شبکه‌ی بیت کوین توانسته به مقیاس‌پذیری نسبی برسد.

همانطور که گفته شد، علیرغم افزایش چشم‌گیر فعالیت‌های مبادلاتی، شبکه‌ی بیت کوین همچنان کار خود را ادامه داده و دچار ازدحام تراکنش و کندی نشده است. در ماه دسامبر ۲۰۱۷ به دلایلی اعم از ازدحام تراکنش‌های خرد و هجوم کاربران جدید به این شبکه‌ی رمزارزی، مدت زمان لازم برای پردازش تراکنش‌ها در این شبکه بالا رفت و کامزد نیز طی یک رویداد موقت به مرز ۱۰۰ دلار رسید.

البته باید عنوان کرد که سطح فعالیت شبکه‌ی بیت کوین نسبت به رکورد به ثبت رسیده در اواسط سال ۲۰۱۹، نسبتا پایین و کم باقی مانده است؛ با این وجود تعداد تراکنش‌های پردازش شده همچنان بالاست و طی ۲۴ ساعت گذشته در این شبکه‌ی رمزارزی بیش از ۴۸۵ هزار تراکنش صورت گرفته است.

فورک‌ها به دنبال افزایش سایز بلاک‌ها هستند

هاردفورک‌های شبکه‌ی بیت کوین یعنی پروژه‌ی بیت کوین‌کش(BCH) و بیت کوین‌اس‌وی(BSV) همواره به دنبال افزایش سایز بلاک بوده‌اند. پروژه‌ی BSV در این زمینه جاه طلبانه عمل کرده است، زیرا هدف آن ساخت شبکه‌ای است که با ماینر‌های اختصاصی و تجهیز شده با منابع محاسباتی قدرتمند شناخته می‌شود. البته، توزیع بلاک‌های بزرگ بدون در نظر داشتن یک هدف مشخص، امری بسیار دشوار می‌باشد زیرا گاهش اوقات بلاک‌های بزرگ‌تر رها شده و اصطلاحا متروک می‌شوند.

نظر شما در رابطه با رشد مداوم سایز بلاک‌های شبکه‌ی بیت کوین و مقیاس‌پذیری نسبی این شبکه‌ی رمزارزی چیست؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

منبع
Bitcoinist

بهادر قلندرپور

علاقه‌مند به دنیای رمزارزها و تکنولوژی بلاک‌چین کارگردان بازی "تاریک‌‌تر از سایه" دانشجوی مهندسی پزشکی
دکمه بازگشت به بالا