اخبار داخلیاخبار و مقالات

دبیر سندیکای صنعت برق: نرخ برق صنعت ماینینگ باید اصلاح شود

سپهر برزی مهر همچنین تاکید کرد که تعرفه‌های فعلی باعث ایجاد یک صنعت زیرپله‌ای و از دست رفتن فرصت‌ها خواهد شد

نکات برگزیده مطلب
  • سپهر برزی مهر دبیر سندیکای صنعت برق ایران به تازگی اعلام نموده که متوسط نرخ برق صنعت ماینینگ باید اصلاح شود، زیرا قیمت‌های اعلام شده توسط دولت باعث ایجاد یک صنعت زیرپله‌ای و از دست رفتن فرصت‌ها خواهد شد. وی همچنین اظهار داشت که تولید برق مازاد کشور باید در زمینه سودآوری و درآمدزایی به نفع منابع ملی استفاده شود.

تغییر تعرفه الزامیست

سپهر برزی مهر دبیر سندیکای صنعت برق ایران طی تازه‌ترین صحبت‌های خود با اشاره به اعتراض فعالان صنعت ماینینگ کشور به تعرفه‌ی برق برای استخراج رمزارز گفت که «سندیکای صنعت برق ایران با محاسبه‌ی نرخ هر کیلووات ساعت برق مصرفی ماینرها با تعرفه برق صادراتی مشکل دارد و همواره مراتب اعتراض خود را اعلام کرده است، چرا که طرف‌های تجاری برای فروش برق با نرخ‌های متفاوت وجود دارند و باید به میزان تقاضا قراردادهای فروش برق منعقد شود تا هر دو طرف راضی باشند و از میزان تولید برق مازاد در کشور در زمینه سودآوری و درآمدزایی به نفع منابع ملی استفاده شود».

سندیکای برق ایران ماینینگ

 

دبیر سندیکای صنعت برق ایران همچنین افزود:

نرخ متوسط برقی که برای صنعت ماینینگ از سوی دولت در نظر گرفته شده باید اصلاح شود، چرا که این نرخ منطقی نیست؛ اعتقاد دارم با وجود ظرفیت‌های گسترده صنعت برق کشور، در طول سال بالغ بر ۹ ماه ظرفیت مازاد برق وجود دارد که با وجود این نرخ‌ها، ماینرها علاقه‌ای برای فعالیت در ایران نخواهند داشت و در نهایت فرصت‌ها از دست می‌رود. سپهر برزی مهر

عدم تغییر تعرفه برابر است با خروج ماینرها

وی خاطر نشان کرد که «با تعرفه‌ی برق اعلام شده برای فعالیت در حوزه استخراج رمزارز، حتماً فعالیت بازیگران بزرگ و شفاف کشور متوقف شده و آن‌ها کشور را ترک خواهند کرد و درآمدی که وزرات نیرو می‌توانست با یک قیمت منطقی کسب کند نیز از بین می‌رود».

برزی مهر تاکید کرد:

در صورتی که تعرفه برق برای ماینینگ اصلاح نشود، باید انتظار داشت که صنعت زیرپله‌ای شکل بگیرد که برای صنعت برق و درآمدهای کشور از طریق این صنعت مبتنی بر فناوری‌های جدید خساراتی را ایجاد خواهد کرد. سپهر برزی مهر

صحبت‌های سپهر برزی مهر را چگونه ارزیابی می‌کنید؟ آیا تغییر تعرفه‌های فعلی که با نرخ صادراتی برای ماینر‌ها محاسبه می‌شود، باعث جذب ماینر‌های داخلی و توقف روند مهاجرت آن‌ها خواهد شد؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذراید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]

بهادر قلندرپور

علاقه‌مند به دنیای رمزارزها و تکنولوژی بلاک‌چین کارگردان بازی "تاریک‌‌تر از سایه" دانشجوی مهندسی پزشکی
دکمه بازگشت به بالا