اخبار بلاکچین و دنیای کریپتواخبار و مقالات

تاثیر برگزیت و جنگ تجاری بین چین و آمریکا بر روی بازار رمزارزها چه خواهد بود؟

بررسی اجمالی روابط بین عدم قطعیت ژئوپلتیک، تغییرات اخیر بازار رمزارزها و افزایش نوسان ماه‌های اخیر

نکات برگزیده مطلب
  • طی ماه‌های گذشته شاهد آن بوده‌ایم که بازار رمزارزی دچار یک نوسان مداوم بوده است. برخی از تحلیل‌گران معتقد‌اند که جنگ تجاری بین کشور‌های چین و آمریکا و همچنین مسائل سیاسی همچون جدایی انگلستان از اتحادیه‌ی اروپا باعث افزایش نوسان بازار شده، اما افرادی مانند متی گرینسپن(Mati Greenspan) تحلیل‌گر ارشد پلت‌فرم eToro فکر می‌کنند که هیچ شاخص دقیقی برای نشان دادن این رابطه و تاثیر اینگونه روادید بر روی بازار رمزارزی وجود ندارد.

نوسان پایدار در بازار رمزارزی

 از ابتدای سال جاری، بیت‌کوین(BTC) سعی کرده که همواره در مسیر رشد و رسیدن به رکورد قیمت ۲۰ هزار دلاری قرار بگیرد. گرچه این رویا محقق نشده، اما حداقل می‌توان گفت که بیت‌کوین برای رسیدن به اهداف خود در بازار رمزارزی تلاش کرده است.

به هرحال، طی چند ماه گذشته شاهد آن بوده‌ایم که نوسان زیادی در بازار رمزارزی وجود داشته(که موضوع جدید و تعجب‌آوری نیست)، و بیت‌کوین به عنوان پرچمدار و بزرگ‌ترین رمزارز بازار تلاش کرده تا همواره بالاتر از محدوده‌ی قیمت ۱۰ هزار دلاری باقی بماند. حال با هم نگاهی به عوامل احتمالی شروع این نوسانات و دلایل سقوط قیمت رمزارزها و به ویژه بیت‌کوین خواهیم داشت.

نوسان قیمت

«عدم قطعیت» یکی از بزرگ‌ترین عوامل عدم ثبات قیمت بیت‌کوین طی ماه‌های اخیر می‌باشد.

بسیاری از تحلیل‌گران برجسته گمان می‌کنند که سقوط قیمت BTC می‌تواند ناشی از ادامه‌ی جنگ تجاری بین چین و آمریکا باشد، اما برخی معتقد‌اند که این روند به دلیل وضعیت انگلیس و اتحادیه‌ی اروپا با شکست مفتضحانه‌ی برگزیت(Brexit) رقم خورده است.

کلمه‌ی برگزیت مخفف عبارت «British Exit» و به معنی خروج انگلستان از اتحادیه اروپاست.

از سوی دیگر کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده(SEC) در طول سال جاری چندین مرتبه تصمیم‌گیری در رابطه با صندوق سرمایه‌گذاری قابل مبادله یا ETF بیت‌کوین را به تعویق انداخته است. حکم نهایی مربوط به ETFبیت‌کوین حداقل تا ماه سپتامبر یا اکتبر سال جاری منتشر نخواهد شد، این بدان معناست که تا زمانی که تصمیم‌گیری‌های نهایی حاصل گردد، میزان فعالیت‌های سرمایه‌گذاری در بازار رمزارزی نیز به پایین‌ترین سطح خواهد رسید.

این درحالیست که افزایش قیمت در بازار رمزارزی معمولا با افزایش علاقه‌ی عمومی سرمایه‌گذاران سازمانی همراه بوده است. به طور مثال در روزهای پایانی سال ۲۰۱۷ شاهد آن بودیم که به طور ناگهانی حجم زیادی از کاربران تازه‌وارد به صنعت رمزارزی ورود پیدا کردند، افرادی که حتی تا پیش از آن نام صنعت رمزارزی را نشنیده بودند.

هیچ شاخصی برای نشان دادن این رابطه وجود ندارد!

یکی از تحلیل‌گران ارشد eToro معتقد است که هیچ شاخص قطعی وجود ندارد که به ما نشان دهد وقایع و رخداد‌های بین‌المللی بر روی بازار رمزارزی تاثیرگذار هستند. آقای متی گرینسپن(Mati Greenspan) در یکی از مصاحبه‌های خود اعلام کرده بود:

بسیاری از تحلیل‌گران صنعت رمزارزی تمام تلاش خود را کرده‌اند تا آخرین تحولات بازار را به عدم قطعیت ژئوپلتیک پیوند بزنند، اما گفتن اینکه دقیقا چه ارتباطی وجود دارد، بسیار دشوار است. Mati Greenspan

به نظر شما رابطه‌ای بین تغییرات اخیر قیمت رمزارزها و موارد گفته شده وجود دارد؟ آیا مسائل سیاسی می‌توانند بر روی قیمت رمزارزها، به ویژه بیت‌کوین تاثیرگذار باشند؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]

منبع
Cryptodaily

بهادر قلندرپور

علاقه‌مند به دنیای رمزارزها و تکنولوژی بلاک‌چین کارگردان بازی "تاریک‌‌تر از سایه" دانشجوی مهندسی پزشکی
دکمه بازگشت به بالا