اخبار بیت‌کوین - Bitcoinاخبار و مقالات

نایجل گرین: طی روز‌های آتی بیت کوین دچار افزایش قیمت خواهد شد

وی به عنوان بنیانگذار شرکت سرمایه‌گذاری deVere Group مدعی شده که فعالیت‌های اخیر بانک فدرال رزرو منجر به افزایش محبوبیت و قیمت بیت کوین خواهد شد

نکات برگزیده مطلب
  • آقای نایجل گرین(Nigel Green)، بنیانگذار شرکت مشاوره‌ی مالی و سرمایه‌گذاری deVere Group که اخیراً یک بخش رمزارزی با نام deVere Crypto نیز راه‌اندازی کرده است، اخیراً پیش‌بینی کرده که عملکرد فعلی بانک فدرال رزرو آمریکا باعث خواهد شد که طی روز‌های آتی قیمت بیت‌کوین(BTC) به طور مناسبی افزایش یابد.

چند روز تا افزایش قیمت بیت‌کوین

طبق پیش‌بینی‌های نایجل گرین(Nigel Green) بنیانگذار شرکت مشاوره‌ی مالی و سرمایه‌گذاری deVere Group، به احتمال زیاد رمزارز بیت کوین(BTC) طی روزهای آتی به دلیل فعالیت‌های فدرال رزرو آمریکا(U.S. Federal Reserve) دچار افزایش قیمت چشم‌گیر خواهد شد.

آقای گرین در روز‌های ۱۷ام و ۱۸ام سپتامبر و پیش از نشست سران بانک‌ مرکزی ایالات متحده پیش‌بینی‌های خود را منتشر کرده است. لازم به ذکر است که شرکت تحت مدیریت وی در سال ۲۰۱۸ یک بخش مرتبط با رمزارز به نام deVere Crypto نیز راه‌اندازی نموده و اکنون در فضای رمزارزی نیز فعالیت مستمر دارد.

نایجل گرین طی صحبت‌های خود اعلام نموده:

به نظر می‌رسد که فدرال رزرو هم قصد دارد همانند بانک مرکزی اروپا عمل کرده و نرخ‌های فعلی را تا پایان هفته حدود یک چهارم درصد کاهش دهد. این روند پس از کاهش نرخ بهره برای اولین بار طی یک دهه‌ی گذشته و به دلیل جنگ تجاری بین آمریکا و چین رخ داده است. Nigel Green

 

بیت‌کوین دچار تغییر روند حرکتی می‌شود

 وی همچنین در ادامه‌ افزود که «بیت کوین به عنوان بزرگ‌ترین رمزارزها بازار از لحاظ میزان سرمایه‌ی در حال گردش، احتمالا الگوی مبادلاتی جانبی اخیر خود را شکسته و با کاهش نرخ‌های فدرال رزرو دچار یک افزایش قیمت مناسب شود. افزایش قیمت به این دلیل است که کاهش نرخ سود از طرف فدرال رزرو باعث کاهش انگیزه جهت حفظ ارزش ارز فیات می‌شود، علاوه بر این کاهش نرخ‌ها به طور معمول منجر به تورم بالاتر شده و همین امر به نوبه‌ی خود قدرت خرید ارزهای سنتی را کم‌تر می‌کند».

طبق گفته‌ی آقای گرین، پس از این روادید بیت کوین و دیگر رمزارزهای غیرمتمرکز در نظر مردم جذاب‌تر شده و پس از افزایش میزان تقاضا، قیمت رمزارزها نیز افزایش می‌یابد.

 

دلایل این افزایش قیمت چیست؟

وی ماه گذشته اعلام کرد که چهار دلیل برای عبور قیمت بیت کوین از مرز ۱۵ هزار دلار وجود دارد.

به گفته‌ی وی این چهار دلیل عبارتند از:

  • اول اینکه مسائل ژئوپلیتیکی مانند جنگ تجاری بین آمریکا و چین و همچنین برگزیت(Brexit به معنای خروج انگلستان از اتحادیه‌ی اروپا می‌باشد) بسیار شدید‌تر شده‌اند، همین موضوع باعث می‌شود که سرمایه‌گذاران به ارزهای دیجیتالی غیرمتمرکز، بدون کنترل دولتی و امن مانند بیت کوین، به چشم راهی برای محافظت از دارایی‌ها و ثروت در این آشفتگی‌های بازار سنتی نگاه کنند.
  • دوم، پیشرفت‌های فنی شبکه‌ها باعث افزایش و بهبود عملکرد می‌شود. اخیرا نرخ هش‌ریت بیت کوین به رکورد‌های جدیدی دست یافته و همین موضوع باعث افزایش اعتماد به نفس سرمایه‌گذاران شده است.
  • سوم، نصف شدن پاداش و یا Halving بیت کوین در سال ۲۰۲۰ احتمالا باعث جهش قیمت این رمزارز خواهد شد. براساس کد‌های پایه‌ای، پاداش بلاک بیت کوین هر چهار سال یکبار نصف می‌شود؛ رویدار Halving بعدی نیز برای ماه می ۲۰۲۰ تعیین شده است. پس از این رویداد پاداش فعلی ماینرها نصف خواهد شد و آن‌ها بیت کوین کمتری در برابر حل معادلات ریاضی شبکه‌ی بیت کوین دریافت خواهند کرد. تاریخ نشان داده که به طور معمول پس از هر رویداد Halving قیمت بیت‌کوین به شدت افزایش می‌یابد.
  • چهارم، شاید مهم‌ترین دلیل افزایش قیمت بیت کوین این باشد که سطح آگاهی عموم مردم نسبت به صنعت رمزارزی در حال افزایش است. رمزارزها، به ویژه بیت کوین اکنون به طور فزاینده‌ای توانسته‌اند به بخشی از منابع مالی جریان اصلی تبدیل شوند. این موضوع نه تنها در بخش مالی مشهود است، بلکه اغلب بانک‌های بزرگ سراسر جهان نیز در کنار شرکت‌های بزرگ مرتبط با فناوری و خرده‌فروشی‌های نامدار، به دنبال فناوری بلاک‌چین و استفاده از رمزارزها در فعالیت‌های خود هستند.

 

تروم و سیاست‌های مالی هم به این افزایش قیمت دامن می‌زنند

نایجل گرین در بخش‌های پایانی صحبت‌های خود اظهار داشت که «علاوه بر این چهار دلیل اصلی، باید به تروم و سیاست‌های مالی دولت‌ها نیز اشاره کرد که در نهایت باعث می‌شوند سرمایه‌گذاران به سمت بیت کوین و سایر بخش‌های بازار رمزارزی سوق داده شوند».

وی نتیجه‌گیری می‌کند که:

ما می‌توانیم انتظار داشته باشیم رمزارزها، که اکنون به عنوان آینده‌ی پول در جهان از آن‌ها یاد می‌شود، در برابر کاهش سرعت اقتصاد جهان عملکرد خوبی داشته باشند و بانک‌های مرکزی در پاسخ به این امر سیاست‌های پول خود را ساده‌سازی کنند. Nigel Green

نظر شما در رابطه با دلایل اصلی گفته شده توسط نایجل گرین برای افزایش قیمت رمزارزها چیست؟ آیا افزایش تنش‌های ژئوپلیتیک باعث افزایش قیمت رمزارزها به ویژه بیت کوین خواهد شد؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 2 میانگین: 5]

منبع
Londonlovesbusiness

بهادر قلندرپور

علاقه‌مند به دنیای رمزارزها و تکنولوژی بلاک‌چین کارگردان بازی "تاریک‌‌تر از سایه" دانشجوی مهندسی پزشکی
دکمه بازگشت به بالا