اخبار بلاکچین و دنیای کریپتواخبار و مقالات

با «ناتالیا آملین» مادر ویتالیک بوترین و بنیانگذار موسسه‌ی آموزشی CryptoChicks آشنا شوید

ناتالیا آملین با راه‌اندازی موسسه‌ی غیردولتی CryptoChicks قصد دارد تا برنامه‌های آموزش‌ مرتبط با فناوری بلاک‌چین را در سراسر جهان راه‌اندازی کرده و به گسترش آگاهی پیرامون این تکنولوژی نوظهور کمک کند

نکات برگزیده مطلب
  • ناتالیا آملین(Natalia Ameline) مادر ویتالیک بوترین(Vitalik Buterin خالق اتریوم) با راه‌اندازی موسسه‌ی غیردولتی CryptoChicks قصد دارد تا برنامه‌های آموزش‌ مرتبط با فناوری بلاک‌چین را در سراسر جهان راه‌اندازی کرده و به گسترش آگاهی پیرامون این تکنولوژی نوظهور کمک کند. به گفته‌ی وی موسسه‌ی CryptoChicks در سراسر جهان، از پاکستان تا تورنتو برنامه‌ی آموزشی راه‌اندازی کرده و بیش از ۶۰۰ دانش‌آموز و علاقه‌متد به فناوری بلاک‌چین را آموزش داده است.

آشنایی با خانم آملین و CryptoChicks

گاهی اوقات وظیفه‌ی انتشار اطلاعات و گسترش آگاهی عمومی در رابطه با صنعت رمزارزی و فناوری بلاک‌چین به یک تجارت خانوادگی تبدیل می‌شود. ناتالیا آملین(Natalia Ameline) مادر ویتالیک بوترین(Vitalik Buterin خالق اتریوم) و یکی از بنیانگذاران موسسه‌ی آموزشی غیردولتی CryptoChicks در تلاش است تا برنامه‌های آموزش بلاک‌چین را در سراسر جهان راه‌اندازی کند.

Cryptochicks

وی در جدید‌ترین مصاحبه‌ی خود اعلام نموده که موسسه‌ی CryptoChicks تا به امروز در سراسر جهان از پاکستان تا تورنتو کانادا (Toronto پایتخت کشور کانادا) برنامه‌های آموزشی راه‌اندازی کرده و ۶۰۸ دانش‌آموز و توسعه‌دهنده‌ی جوان در این برنامه‌ها شرکت کرده‌اند.

به گفته‌ی وی موسسه‌ی CryptoChicks با استارت‌آپ آموزشی Blockgeeks که توسط دمیتری بوترین(Dmitry Buterin) همسر خانم آملین مدیریت می‌شود، در حال همکاری است تا تمام برنامه‌های آموزشی لازم مرتبط با بلاک‌چین، از بیت‌کوین گرفته تا قرارداد‌های هوشمند و حتی اصول اساسی تجارت را آموزش دهند.

.

موسسه‌ی CryptoChicks از قدرت نفوذ ویتالیک و اتریوم استفاده نمی‌کند

با این وجود، موسسه‌ی CryptoChicks برای تامین بودجه‌ی مورد نیاز جهت راه‌اندازی اولین رویداد hackathon(رویدادی که در آن تعداد زیادی از مردم در برنامه‌های هک و برنامه‌نویسی رایانه‌ای شرکت کرده و علاوه بر کسب آموزش با افراد برجسته‌ی این صنعت ملاقات دارند) در باهاماس و در ماه آگوست، از روابط تجاری پسرش با شرکت‌های خدمات مالی بزرگی همچون Fenbushi Capital استفاده نکرده است.

در حقیقت، حمایت مالی کنفرانس‌های گذشته‌ی این موسسه از طرف شرکت‌هایی همچون مایکروسافت، IBM و بانک Royal Bank کانادا تامین شده، نه کمپانی‌های رمزارزی همچون بنیاد اتریوم. برنامه‌های آموزشی این موسسه محدوده‌ی گسترده‌ای دارد که از  ورک‌شاپ‌های طراحی برای زنان تا hackathon برای نوجوانان می‌باشد.

ناتالیا آملین در رابطه با این موضوع اظهار نموده:

ما یک سازمان آموزشی هستیم، نه یک سازمان سیاسی. ما می‌خواهیم حداکثر فرصت آموزش را در اختیار زنان و نوجوانان قرار دهیم تا بتوانند انتخاب‌های خودشان را داشته باشند. ناتالیا آملین

النا سینلنیکوا(Elena Sinelnikova) یکی دیگر از بنیانگذاران موسسه‌ی CryptoChicks اعلام نموده که برنامه‌های آموزشی این گروه برای همه باز و قابل دسترس است، حتی در روند استخدام نیز آن‌ها اولویت را با زنان شرکت‌کننده قرار داده‌اند، زیرا به نظر آن‌ها جذب بانوان بیشتری به سمت فناوری بلاک‌چین بدون وجود تبعیض جنسیتی، بسیار حیاتی و ضروری است.

سینلنیکوا در رابطه با این موضوع اعلام نموده:

یکی از اهداف ما این است که زنان بیشتری را به فضای بلاک‌چین وارد کنیم، اما ما کار خودمان را با تمرکز بر روی جوانان شروع می‌کنیم. این جایی است که دخترها کمی عقب می‌کشند و به سمت موارد دیگر جذب می‌شوند، برای همین ما در تلاش هستیم تا آن‌ها در دوران جوانی و زودهنگام درگیر این فناوری شوند. Elena Sinelnikova

خانم سینلنیکوا گفت که موسسه‌ی CryptoChicks از زمان تاسیس خودش در سال ۲۰۱۷ تا به امروز، به ده‌ها کنفرانس و برنامه‌ی آموزشی مبلغ ۳۵۰ هزار دلار کمک مالی اهدا کرده است. با تمام این تفاسیر، در حالیکه اقدامات ابتکاری این موسسه‌ی غیردولتی منحصرا بر روی اتریوم متمرکز نشده است، آن‌ها عموما قرارداد‌های هوشمند را به عنوان اولین گزینه برای استفاده در تجارت معرفی می‌کنند، که در برنامه‌های آموزشی آن‌ها ابتدا با نام مستعار «توابع خودکاری که در یک سیستم بلاک‌چینی ساخته شده‌اند» معرفی می‌شود.

 

 

اظهارات سفیر پاکستان در رابطه با برنامه‌ی hackathon

به گفته‌ی فیضا یوسوف(Faiza Yousuf) سفیر CryptoChicks در پاکستان، برنامه‌ی hackathon این موسسه‌ که در سال جاری در پاکستان برگزار شد، به کمپانی‌هایی همچون IBM پاکستان و یک استارت‌آپ محلی با نام CoinBundle که استعداد‌های صنعت رمزارزی را جذب می‌کند، کمک‌های شایانی کرده است.

خانم یوسوف بنیانگذار موسسه‌ی غیردولتی WomenInTechPK(که در زمینه‌ی جذب و بکارگیری زنان پاکستان در زمینه‌ی فناوری فعالیت می‌کند) اعلام نموده که این برنامه‌های آموزشی برگزار شده در شهر کاراچی نزدیک به ۳۰ جوان پاکستانی از جمله ۱۳ توسعه‌دهنده‌ی زن را با قرارداد‌های هوشمند اتریوم و Hyperledger آشنا کرده است.

وی در ادامه افزود که «در این برنامه‌های آموزشی محتوای زیادی در رابطه با بیت‌کوین(BTC) وجود نداشته است زیرا شرکت‌های تامین کننده‌ی بودجه‌ی این برنامه‌ها هیچ پیشنهاد تامین مالی یا منابع مرتبط با بیت‌کوینی ارائه نکرده‌اند؛ تا به امروز تمرکز این برنامه‌های بیشتر بر روی کارآفرینی بوده است».

فیضا یوسوف در ادامه اظهار داشت:

ما می‌خواهیم تا با این تیم‌ها(تیم hackathon) همکاری کنیم تا آن‌ها بتوانند اینگونه پروژه‌ها را هرچه بیشتر توسعه دهند. در پاکستان جوامع مرتبط با بلاک‌چین زیادی وجود ندارد، بنابراین این رویداد در نوع خودش اولین مورد بود و ما بسیاری از افراد مرتبط با صنعت فناوری را دعوت کردیم تا مباحث و محاوره را آغاز کنند. Faiza Yousuf

حالا به نظر می‌رسد که CryptoChicks در تلاش است تا یک بودجه‌ی ۲ میلیون دلار بدست آورد و از آن برای تبدیل اینگونه رویداد‌ها به برنامه‌های بلند مدت استفاده کند. قرار است که این روند با تامین بودجه‌ی برنامه‌ی شماوره برای شرکت‌کنندگان پاکستان و رویداد hackathon ماه آگوست در کشور باهاما آغاز شود.

 

رویداد hackathon در باهاما

فلیکس استابز(Felix Stubbs) یکی از مسئولان برگزاری کنفرانس باهاما اخیرا اعلام نموده:

تعداد زیادی چوان با استعداد در باهاما وجود دارد. این رویداد باعث می‌شود که این جوانان در موقعیت مناسبی قرار بگیرند تا فرصت‌های شغلی موجود در فضای بلاک‌چین را کشف کنند. Felix Stubbs

خانم سینلنیکوا گفت که تا به امروز ۱۰۶ دانش‌آموز با رده‌ی سنی ۷ تا ۲۵ سال برای شرکت در برنامه‌ی hackathon باهاما ثبت نام کرده‌اند.

برگزار کنندگان این رویداد اعلام کرده‌اند که این این دانش‌آموزان از مدارس دولتی، مدارش آموزش حرفه‌ای، یک یتیم خانه و مدارس خصوصی سراسر جزایر این کشور گرد هم خواهند آمد.

همچنین گفته شده که به تیم‌های برنده در این رویداد پنج جایزه با ارزش ۱۵۰۰ دلاری اهدا خواهد شد. این جوایش شامل موارد متعددی از جمله نرم‌افزار‌های بازی برای شرکت‌کنندگان جوان‌تر و قرارداد‌های هوشمند مربوط به حفاظت از منابع برای دانش‌آموزان بزرگ‌تر خواهد بود.

 

بررسی گفته‌های روندا الدریدج

روندا الدریدج(Rhonda Eldridge) سفیر باهاما و بنیانگذار موسسه‌ی غیرانتفاعی مهار همه‌ی احتمالات(Harness All Possibilities) اخیرا اعلام نموده که تمام سرمایه‌ی جمع‌آوری شده برای این برنامه‌ی محلی در راستای کلاس‌های آموزشی در حال اجرا، مربیگری و اسکان دانش‌آموزان مانند حمل و نقل برای بچه‌هایی که از مناطق محروم به این مکان آورده می‌شوند، هزینه خواهد شد.

مقامات باهاما در حال حاضر با یکی از استارت‌آپ‌های محلی توافق کرده‌اند که بعد از ساعات اداری از دفتر آن‌ها به عنوان یک مرکز جوانان استفاده شود. علاوه بر جمع‌آوری داوطلب‌ها و تامین فضای لازم، هدف بعدی جذب حامیان مالی شرکتی برای این رویداد است.

الدریدج در رابطه با این رویداد گفت:

آن را یک مدرسه‌ی کوچک آموزش تجارت بنامید. اگر ما کودکان را درگیر صنعت رمزارزی کنیم، می‌توانیم مشکلات پذیرش، دسترسی و روند ورود به این صنعت را حل کنیم. Rhonda Eldridge

نظر شما در رابطه با برنامه‌های موسسه‌ی CryptoChicks برای گسترش آگاهی پیرامون فناوری بلاک‌چین چیست؟ چنین برنامه‌هایی چه کمکی به فراگیر شدن بلاک‌چین و صنعت رمزارزی می‌کنند؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

منبع
Coindesk

بهادر قلندرپور

علاقه‌مند به دنیای رمزارزها و تکنولوژی بلاک‌چین کارگردان بازی "تاریک‌‌تر از سایه" دانشجوی مهندسی پزشکی
دکمه بازگشت به بالا