اخبار بلاکچین و دنیای کریپتواخبار و مقالات

صندوق بین‌المللی پول: رمزارزهای پایدار به زودی جایگزین ارزهای سنتی خواهند شد

با وجود موضع‌گیری‌های منفی بانک‌ها و موسسات مالی نسبت به صنعت رمزارزی، صندوق بین‌المللی پول(IMF) آینده‌ی روشنی برای این صنعت پیش‌بینی می‌کند

نکات برگزیده مطلب
  • گرچه اغلب بانک‌ها و موسسات مالی نسبت به صنعت رمزارزی موضع‌گیری‌های سخت‌گیرانه‌ای دارند و به نوعی در حال رقابت با آن هستند، اما به نظر می‌رسد که صندوق بین‌المللی پول یا IMF رویکرد متفاوتی را در پیش گرفته و نسبت به آینده‌ی این صنعت امیدوار است. IMF معتقد است که به زودی رمزارزهای پایدار جایگزین ارزهای سنتی خواهند شد. کریستین لاگارد(Christine Lagarde) مدیرعامل صندوق بین‌المللی پول در گذشته چندین مرتبه از فناوری بلاک‌چین حمایت کرده و در تازه‌ترین صحبت‌های خود اعلام نموده که فناوری بلاک‌چین توانسته پایه‌های صنعت مالی جهان و سرمایه‌گذاری سنتی را به لرزه درآورد.

 

تحلیل‌گران صنعت رمزارزی پیش‌بینی می‌کنند که تجارت جهانی در نهایت به قدرت رمزارزها پی خواهد برد و روزی براساس آن اداره خواهد شد. این موضوع به شدت بر مدل تجاری بانک‌ها تاثیر گذار خواهد بود. اغلب اینگونه موسسات مالی ترجیح می‌دهند که نسبت به روادید پیش رو بی‌تفاوت بوده و سر خود را در برف فرو ببرند. البته موضع‌گیری‌های صندوق بین‌المللی پول یا IMF در رابطه با صنعت رمزارزی نسبتا عجیب و غریب است. این صندوق نسبت به دیگر بانک‌های فعال با تغییرات پیش آمده در صنعت احساس راحتی بیشتری دارد.

IMF

در مقاله‌ی جدید IMF گفته شده که صندوق‌های سپرده‌گذاری پول و بانک‌ها توسط ارزهای دیجیتال محدود خواهند شد. در این اسناد به طور خاص گفته شده که رمزارزهای مرتبط با ارزهای فیات مناسب‌ترین گزینه برای جایگزینی پول‌های امروزی هستند. این مقاله که روز ۱۵ام جولای با عنوان «ظهور پول دیجیتال» منتشر شده، رقابت شرکت‌های فعال در زمینه‌ی فناوری با کمپانی‌های بانکی و خدمات مالی اعتباری را بررسی می‌کند.

در مقدمه‌ی این مقاله آمده است:

اشکال دیجیتالی پول به طور فزاینده‌ای در کیف‌پول مصرف‌کنندگان و همچنین ذهن سیاست‌گذاران وجود دارد. بانک‌ها و صندوق‌های سپرده‌گذاری در حال جنگ با پول الکترونیکی هستند، نوعی پول که ارزش آن به صورت الکترونیکی ذخیره شده و معمولا به ارزهای دیگری همچون یورو و دلار مرتبط هستند. IMF

دیدگاه خوش‌بینانه‌ی صندوق بین‌المللی پول نسبت به رمزارزهای پایدار

مقاله‌ی مذکور در ادامه به بررسی خطرات و همچنین مزایایی که با پذیرش گسترده‌ی رمزارزهای پایدار به وجود خواهند آمد، پرداخته است. در ادامه نیز پتانسیل انحصار ارز دیجیتال مورد بررسی قرار گرفته است. صندوق بین‌المللی پول همچنین هشدار می‌دهد که ارز فیات هم اکنون در تلاش برای زنده ماندن است، و رقابت شدید بین رمزارزها و ارز فیات نهایتا به پیروزی رمزارزها منجر خواهد شد.

کریستین لاگارد(Christine Lagarde) مدیرعامل صندوق بین‌المللی پول نیز در گذشته چندین مرتبه از فناوری بلاک‌چین حمایت کرده است. او در رابطه با این فناوری اعلام نموده که نورآوری بلاک‌چین باعث ایجاد لرزه در دنیای سرمایه‌گذاری سنتی شده است. وی در روز ۱۰ام آوریل و طی مصاحبه‌ای با نام «پول و پرداخت‌ها در عصر دیجیتال» اشاره کرد که برخی از بانک‌های مرکزی در حال در آغوش گرفتن و پذیرش پتانسیل‌های فناوری بلاک‌چین هستند.

با این حال، او همچنین تاکید نموده که در زمان استفاده از فناوری بلاک‌چین در صنعت مالی، اعتماد و ثبات از موارد ضروری و حیاتی هستند. وی به عنوان رئیس صندوق بین‌المللی پول اعلام کرده که این جنبه‌ها صنعت مالی را پایدار نگه می‌دارد. همانطور که انتظار می‌رفت، او خواستار قانون‌گذاری در فضای رمزارزی شده است.

یکی از رمزارزهایی که دیدگاه بانکداران نسبت به قانون‌گذاری صنعت رمزارزی را به اشتراک می‌گذارد، رمزارز ریپل(XRP) می‌باشد. بنابراین جای تعجب ندارد که رئیس IMF در گذشته چندین مرتبه ریپل و کمپانی Circle را تایید کرده است. ریپل تا به امروز مشارکت‌های قابل توجهی با برخی از بزرگ‌ترین بانک‌های جهان و همچنین بانک‌های مرکزی برخی کشور‌های داشته است.

نظر شما نسبت به موضع‌گیری‌های صندوق بین‌المللی پول چیست؟ آیا به زودی شاهد آن خواهیم بود که رمزارزهای پایدار جایگزین ارزهای رایج شوند؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]

منبع
Ethereumworldnews

بهادر قلندرپور

علاقه‌مند به دنیای رمزارزها و تکنولوژی بلاک‌چین کارگردان بازی "تاریک‌‌تر از سایه" دانشجوی مهندسی پزشکی
دکمه بازگشت به بالا