اخبار بلاکچین و دنیای کریپتواخبار و مقالات

Ubisoft در حال توسعه‌ی بازی‌های مبتنی بر فناوری بلاک‌چین است

گفته می‌شود که بازیکنان بزودی می‌توانند کالاهای درون بازی را با استفاده از فناوری بلاک‌چین و دارایی‌های رمزارزی همچون اتریوم خریداری کنند

نکات برگزیده مطلب
  • طبق گزارشاتی که اخیر منتشر شده است، کمپانی یوبی‌سافت(Ubisoft) که یکی از بزرگ‌ترین ناشرین بازی‌های رایانه‌ای جهان است، در حال توسعه‌ی یک بازی جدید مبتنی بر فناوری بلاک‌چین می‌باشد. گفته شده بازیکنان می‌توانند آیتم‌ها و کالاهای درون این بازی بلاک‌چینی را با استفاده دارایی‌های رمزارزی همچون اتریوم خریداری کنند.

طبق گزارشاتی که اخیر منتشر شده است، کمپانی یوبی‌سافت(Ubisoft) که چهارمین شرکت بزرگ ناشر بازی‌های رایانه‌ای جهان بوده و به عنوان ناشر عناوین بزرگی همچون Assassin’s Creed، Far Cry و Just Dance شناخته می‌شود، در حال توسعه‌ی یک بازی رایانه‌ای جدید مبتنی بر بلاک‌چین اتریوم می‌باشد.

یک منبع ناشناس اعلام کرده است که تیم توسعه‌ دهنده‌ی کمپانی یوبی‌سافت در مراحل پیشرفته‌ی ایجاد یک بازار مبتنی بر بلاک‌چین برای آیتم‌های درون بازی است. گفته شده که این بازار اساسا به کاربران اجازه می‌دهد تا کالاهای درون بازی را با استفاده از فناوری بلاک‌چین و دارایی‌های رمزارزی همچون اتریوم خریداری کنند.

در بخش‌هایی از این گزارش آمده است:

ایده‌ی این طرح این است که به آیتم‌ها و لوازم اضافه‌ی درون بازی یک موجودیت دیجیتال بر روی بلاک‌چین ببخشیم، محتوای درون بازی که نهایتا به کسب درآمد ناشران منجر خواهد شد. کمپانی یوبی‌سافت در حال بررسی روند کار بر روی بلاک‌چین اتریوم است، زیرا این بلاک‌چین اجازه‌ی انجام چنین فرایند‌هایی را می‌دهد. Reports

طراحی‌ بازی در بلاک‌چین اتریوم

ایده‌ی ادغام یک بازار مبتنی بر بلاک‌چین اتریوم برای آیتم‌های درون یک بازی، ایده‌ی جدیدی نیست. استارت‌آپ‌های بلاک‌چینی دیگری نیز وجود دارند که در اواخر سال ۲۰۱۷ سعی کردند این ایده را دنبال کرده و توسعه دهند.

کمپانی یو‌بی‌سافت از اواخر سال ۲۰۱۸ روند بررسی پتانسیل‌های فناوری بلاک‌چین را در دستور کار خود قرار داد. این کمپانی در اواسط سال ۲۰۱۸ یک گردهمایی و hackathon(رویدادی که چندین روز طول می‌کشد و افراد مختلف در یک گردهمایی مرتبط با برنامه‌نویسی کامپیوتری شرکت می‌کنند) مرتبط با بلاک‌چین با نام «Blockchain Heroes» راه‌اندازی کرد و پس از مدت کوتاهی بخش آزمایشگاه‌های نوآوری یوبی‌سافت یک نسخه‌ی اولیه از یک بازی بلاک‌چینی را ایجاد کرد.

خانم آنی پاک(Anne Puck) مدیرعامل بخش ابتکارات بلا‌چینی کمپانی یوبی‌سافت با نام VentureBeat در رابطه با این موضوع اظهار نموده:

ما در یوبی‌سافت فکر می‌کنیم بسیار مهم است که بتوانیم از پیشگامان روش‌هایی باشیم که بازیکنان بتوانند با استفاده از آن‌ها از مزایای ارائه شده توسط فناوری بلاک‌چین بهره ببرند. ما فکر می‌کنیم که بلاک‌چین این پتانسیل را دارد که تجربه‌ی گیمینگ را متحول کرده و یا حتی به توانمند‌سازی بازیکنان به عنوان ذینفعان واقعی دنیای خودشان کمک کند. به همین دلیل است که ما به دنبال تسریع روند ادغام فناوری بلاک‌چین در نوآوری‌های یوبی‌سافت هستیم. Anne Puck

براساس گفته‌های خانم پاک، ایویس گیلموت(Yves Guillemot) مدیرعامل کمپانی یوبی‌سافت، اعلام نموده که فناوری بلاک‌چین «در آینده یک انقلاب بالقوه برای صنعت بازی‌های ویدئویی خواهد بود». این گفته‌های او به نوعی مهر تاییدی بر شایعات مربوط به علاقه‌ی شرکت یوبی‌سافت به سمت ساخت نرم‌افزار‌های مبتنی بر فناوری بلاک‌چین است، شایعاتی که ماه آگوست سال گذشته منتشر شده بودند.

تصویری از نسخه‌ی اولیه‌ی بازی بلاک‌چینی یوبی‌سافت

گرچه هنوز مشخص نیست که آیا شبکه‌ای همچون اتریوم که در حال حاضر با محدودیت‌هایی همچون توان عملیاتی و پردازش تراکنش‌ها روبرو است، می‌تواند پایگاه کاربری عظیم این شرکت را به دوش بکشد یا خیر. با توجه به این موضوع، جامعه‌ی توسعه‌دهندگان نرم‌افزار‌های منبع باز در تلاش است تا راه‌حل‌های مقیاس‌پذیری مناسبی را توسعه دهند، از سوی دیگر کمپانی‌های مختلف پیش‌بینی کرده‌اند که هم ظرفیت زنجیره و هم ظرفیت لایه‌ی دوم این شبکه گسترش یافته و افزایش خواهد یافت.

 به دلیل نگرانی‌های قانونی، کمپانی یوبی‌سافت که مقر اصلی آن در کشور فرانسه واقع شد، قصد ندارد در کوتاه مدت به صورت رسمی نرم‌افزار‌های بلاک‌چینی عرضه کند.

در گزارشات فوق‌الذکر آمده است:

در حال حاضر، کمپانی یوبی‌سافت در حال فکر کردن به این پروژه است و هیچ برنامه‌ی زمانی برای آن مشخص نشده است. این گروه کاری انتظار دارد که قوانین فرانسه در رابطه با فناوری بلاک‌چین روشن و واضح شود. Reports

آیا مقررات مربوط به فناوری بلاک‌چین بهبود خواهد یافت؟

با وجود حرکت کشور‌های عضو G20 به سمت تصویب یک چهارچوب قانونی استاندارد شده و اعمال سیاست‌های که می‌توانند نوآوری را در صنعت رمزارزی تسهیل کنند، امید است که فرانسه و سایر کشور‌های منطقه‌ی یورو مقررات و قوانین مناسب و مساعد این صنعت را اتخاد نمایند.

فرانسه در ماه آوریل اتحادیه‌ی اروپا را تشویق کرد تا چهارچوب نظارتی و قانون‌گذاری که توسط آقای برونو لی مایر(Bruno Le Maire) پیشنهاد شده است را بپذیرند.

وزیر دارایی کشور فرانسه در رابطه با این موضوع اظهار داشت:

من به شرکای اروپایی خود پیشنهاد می‌کنم که ما یک چهارچوب نظارتی مشخص که از تجربیات فرانسه الهام گرفته‌اند را اتخاذ کنیم. مدل ارائه شده توسط ما مدل مناسب و درستی است. Bruno Le Maire

تا زمانی که فرانسه لایحه‌ی پیشنهادی مربوط به قانون‌گذاری صنعت رمزارزی را تصویب کند، کمپانی‌های بزرگی همچون یوبی‌سافت همچنان در حاشیه باقی مانده و منتظر تصویب قانون‌گذاران می‌شوند.

نظر شما در رابطه با احتمال عرضه‌ی بازی مجهز به فناوری بلاک‌چین توسط این غول صنعت بازی‌های رایانه‌ای چیست؟ آیا پایگاه کاربری عظیم این کمپانی می‌تواند به توسعه و گسترش فناوری بلاک‌چین کمک کند؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]

منبع
Cryptoslate

بهادر قلندرپور

علاقه‌مند به دنیای رمزارزها و تکنولوژی بلاک‌چین کارگردان بازی "تاریک‌‌تر از سایه" دانشجوی مهندسی پزشکی
دکمه بازگشت به بالا