اخبار سایر کوین‌ها - Altcoinsاخبار و مقالات

زمان دقیق راه‌اندازی نسخه‌ی دوم اتریوم مشخص شد

اتریوم ۲/۰ در تاریخ ۳ ژانویه‌ی ۲۰۲۰ که مصادف با استخراج اولین بلاک بیت‌کوین می‌باشد راه‌اندازی خواهد شد

نکات برگزیده مطلب
  • راه‌اندازی فاز اولیه‌ی(فاز صفر) نسخه‌ی دوم اتریوم(Ethereum 2.0) که بر مبنای الگوریتم اثبات سهام(PoS) فعالیت خواهد کرد، در ۳ ژانویه ۲۰۲۰ هدف‌گذاری شده است. این تاریخ دقیقا برابر با یازدهمین سالگرد استخراج اولین بلاک(Genesis Block) در بلاکچین بیت‌کوین در ۳ ژانویه ۲۰۰۹ می‌باشد.

جاستین دریک(Justin Drake)، پژوهشگر Ethereum 2.0 یازدهمین سالگرد استخراج اولین بلاک بیت‌کوین را دلیل انتخاب تاریخ 3 ژانویه‌ی 2020 برای راه‌اندازی فاز صفر Ethereum 2.0 عنوان کرد. وی اظهار داشت که در حال پیگیری فاز اولیه‌ی انجماد توکن‌ها هستند که برای تاریخ 30 ژوئن برنامه‌ریزی شده است.

در ابتدا پیش از ساخت اولین بلاک شبکه، «قرارداد سپرده‌گذاری(Deposit Contract)» راه‌اندازی می‌شود تا تایید کننده‌ها بتوانند رمزارز واریز کنند.

دریک اظهار داشت که امیدوار است، در رویداد Devcon در ژاپن، حداقل 2 میلیون اتریوم سپرده‌گذاری شود. «همچنین می‌توانیم به منظور جلوگیری از قرارداد‌های واریز‌ تقلبی، در Devcon جشنی ترتیب داده تا آدرس قرارداد اصلی را اعلام کنیم.»

هدف بعدی، ساخت نخستین بلاک Ethereum 2.0 در تاریخی است که ساتوشی ناکاموتو(Satoshi Nakamoto) اولین بلاک بیت‌کوین را استخراج کرد. این تاریخ پس از کریسمس و آغاز سال جدید میلادی قرار دارد، در نتیجه نمادی برای آغاز دوران جدید اتریوم خواهد بود.

دریک اظهار داشت که با راه‌اندازی Ethereum 2.0 کاربران قادر خواهند بود برای مدت 3 ماه سپرده‌گذاری کنند و حداقل دو کاربر پس از سپری شدن 7 ماه به «وضعیت تولید» برسند.

دریک در توضیح «وضعیت تولید» اظهار داشت که این موضوع به معنای آن است که مدت زمان آزمایش طولانی مدتی وجود خواهد داشت که در طی این مدت بازرسی امنیت و دیگر جنبه‌های فنی شبکه به انجام می‌رسد و در طی آن هر بخش تایید رسمی را اخذ خواهند کرد تا در نتیجه در زمان فعالیت عادی و کامل شبکه مشکلات بزرگی وجود نداشته باشد.

ویتالیک بوترین(Vitalik Buterin)، بنیان‌گذار اتریوم اظهار داشت که شرایط در این زمان همانند زمان راه‌اندازی Ethereum 1.0 خواهد بود و با راه‌اندازی شبکه‌ی آزمایشی در یک بازه‌ی طولانی، بررسی امنیتی و فازینگ(Fuzzing) در مدت زمان معقول مشکل امنیتی وجود نخواهد داشت. در این شرایط حداقل دو کاربر Ethereum 2.0 شبکه‌ی آزمایشی را با همان گره‌های کاربران راه‌اندازی می‌کنند.

دومین مرحله شبکه‌ی آزمایشی Cross-Client نام دارد. جانی ریا(Jonny Rhea)، توسعه‌دهنده‌ی اتریوم در PegaSys(توسعه‌دهنده‌ی کلاینت اتریوم در زبان جاوا) اظهار داشت که جوزف لوبین(Joseph Lubin)، بنیان‌گذار ConsenSys برای آزمایش اجماع در اتریوم ساختاری را ایجاد کرده است و از آنجایی که بخش دیگری برای بازرسی امنیت این پروژه سازمان‌دهی می‌شود، راه‌اندازی شبکه‌ی آزمایشی می‌تواند چند هفته طول بکشد.

بنابراین به نظر می‌رسد Ethereum 2.0 در مراحل نهایی راه‌اندازی قرار دارد و انتظار می‌رود این فرآیند در 8ام-10ام ماه جاری به پایان برسد.

در فاز اولیه تنها الگوریتم اثبات سهام راه‌اندازی خواهد شد که برای اطمینان از اجرای قوانین، تنها سپرده‌گذاری و تایید آن پیگیری خواهد شد.

فاز یک(مرحله‌ی دوم) یک فاز میانی است که با راه‌اندازی شاردینگ(Sharding) می‌تواند ظرفیت شبکه را افزایش دهد. اگرچه تا فاز دوم شاردینگ به‌ طور کامل راه‌اندازی نخواهد شد. از آنجایی که انتظار می‌رود فاز یک به‌ طور موفقیت آمیز در سال آینده راه‌اندازی شود، انتظار می‌رود راه‌اندازی فاز دوم در دو سال آینده صورت گیرد.

و اما سرنوشت Ethereum 1.0 همچنان مورد بحث قرار دارد. پیشنهاداتی برای محدود کردن آن به قرارداد‌های هوشمند وجود دارد اما همچنان تلاش مشخصی برای مهندسی و مدیریت آن در دیدرس نیست. دریک اظهار داشت:

ادغام داخلی می‌تواند یک گزینه‌ی ارزان در مدت زمان میان مدت در نظر گرفته شود. برای مثال، با استفاده از کلاینت‌های نسخه‌ی سبک(Light Clients) می‌توان یک پل دو طرفه میان Eth1 و Eth2 ایجاد کرد. Justin Drake

برابری یک عدد ETH1 و یک عدد ETH2 در صورتی که ارتباط دو طرفه در شبکه‌ی بلاکچین اتریوم 1و 2 وجود نداشته باشد، بحث دیگری است که در میان فعالان این حوزه وجود دارد.

در ارتباط دو طرف امکان خرید و فروش دارایی‌ها در دو سمت و کسب سود از طریق آربیتراژ(Arbitrage) وجود دارد. اما چنانچه امکان Arbitrage وجود نداشته باشد، بازار به هر دلیلی ممکن است هر یک را به‌ طور متفاوتی ارزش‌گذاری کند.

امکان تغییر پاداش استخراج هر بلاک در الگوریتم اثبات کار(Proof of Work) کنونی نیز نامشخص است. انتظار می‌رود در زمان ساخت اولین بلاک، سختی استخراج(Difficulty) به شدت افزایش یابد(بمب سختی)، بنابراین اعمال تغییرات بر کلاینت‌های ETH1 اجتناب ناپذیر است.

بر اساس یکی از پیشنهادات، با کاهش پاداش استخراج هر بلاک در الگوریتم اثبات کار به 0.6 ETH، تایید کننده‌ها در الگوریتم اثبات سهام مقدار 0.22 ETH به ازای هر بلاک دریافت می‌کنند. در این صورت رویداد نصف شدن پاداش استخراج هر بلاک(Halvening) به‌ طور موثری اتفاق خواهد افتاد. اگرچه این موضوع هنوز تایید نشده است اما مشخص است که اتریوم یکی از بزرگترین بروزرسانی‌های تاریخ خود را تجربه خواهد کرد.

پیش‌بینی شما در رابطه با تاریخ راه‌اندازی کامل Ethereum 2.0 چیست و چه تاثیراتی بر بازار این رمزارز خواهد داشت؟ نظر خود را به صورت کامنت با ما درمیان بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

منبع
Trustnodes
دکمه بازگشت به بالا